2025-04-13, 18:56
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Va är det sant?!
Självklart är det så, det var ju dock inte det som var min poäng om du läser mellan raderna.
Vad tycker du SVFF ska göra då, lägga BP, Sirius, Öster eller Norrköping mellan Rapid-matcherna för att stackars DIF tycker det är för jobbigt (vilket det kanske är) att spela derbyn?
Förstår du inte hur problematiskt det skulle vara om vi hade ett förbund som började matchtrixa efter klubbarnas egna önskemål för att det ska bli lättare matchande i den inhemska ligan?
Personligen tycker jag man kan matchtrixa lite för att ge alla Allsvenska lag lite längre vila när dom ska spela Europa, men det hör egentligen inte till min poäng. Jag bara menar att ingen ska sitta och vara förvånad över att diffen torskar ett derby igen när dom går in i matchen med kanske dom sämsta tänkbara förutsättningarna möjliga. Denna matcher var ju mer eller mindre uppgjord på förhand, och DIF ska vara glada över att dom "bara" förlorade med 2-0.
Citera
2025-04-13, 19:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Inget hade gjort en skillnad. Dif är Stockholms knulldocka med eller utan Europa. Så länge de spelar på vår hemmaplan kommer de bli knullade i derbyn.
Aa, alltså, ni ser äckligt starka ut just nu. Jag hoppas verkligen att jag jinxar er genom att skriva ut det och att ni säljer typ halva startelvan när fönstret öppnar, för annars kan ni nog dessvärre få tillökning i troféskåpet, och då är det armageddon vi står inför.
Citera
2025-04-13, 19:02
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Personligen tycker jag man kan matchtrixa lite för att ge alla Allsvenska lag lite längre vila när dom ska spela Europa, men det hör egentligen inte till min poäng. Jag bara menar att ingen ska sitta och vara förvånad över att diffen torskar ett derby igen när dom går in i matchen med kanske dom sämsta tänkbara förutsättningarna möjliga. Denna matcher var ju mer eller mindre uppgjord på förhand, och DIF ska vara glada över att dom "bara" förlorade med 2-0.

Fast sen får ju DIF ta och prioritera som alla andra lag när det vankas Europa. Antingen satsar man allt på en kvartsfinal och bränner ett derby eller så försöker man göra en insats i ett derby med samma spelare som nyss spelade en kvartsfinal. Det senare gick inte. De skulle kört med juniorerna eller något mot Bajen, förlusten låg ändå i luften. Sen har jag inga problem med om förbundet vill underlätta lite för ett svenskt lag i Europa men det ska inte gå så långt att matchmotståndet skräddarsys för att det ska bli lättare i Allsvenskan. Alltså t.ex. om man valt att ge DIF en match borta mot BP medvetet istället för en derbymatch mot Bajen eller AIK. Det skulle vara väldigt problematiskt av flera anledningar.
Senast redigerad av OvissFramtid 2025-04-13 kl. 19:06.
Citera
2025-04-13, 19:06
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Albin "jag är inte reggad för Europa och byttes ut efter 60 minuter" Ekdal

Haha den var rätt rolig
Citera
2025-04-13, 19:06
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Nu tycker jag du tar ett djupt andetag och tänker dig för innan du skriver skit. Det är väl en självklarhet att ni gick in i matchen som enorma favoriter? Om vi bortser helt från att DIF redan avklarat en tuff match mot Rapid, så har ni utöver derbyspöket även en betydligt bättre rytmen än Apa.
Vet inte hur många bortförklaringar dif har kommit med genom åren men det är kul att du rider ut till deras försvar!
Citera
2025-04-13, 19:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Håller med dig lite. Man gör ju det redan, flyttar ju på en match i augusti till våren för att få det lite lugnare under den hektiska kvalserien.
Citera
2025-04-13, 19:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Fast sen får ju DIF ta och prioritera som alla andra lag när det vankas Europa. Antingen satsar man allt på en kvartsfinal och bränner ett derby eller så försöker man göra en insats i ett derby med samma spelare som nyss spelade en kvartsfinal. Det senare gick inte. De skulle kört mot juniorerna eller något mot Bajen, förlusten låg ändå i luften. Sen har jag inga problem med om förbundet vill underlätta lite för ett svenskt lag i Europa men det ska inte gå så långt att matchmotståndet skräddarsys för att det ska bli lättare i Allsvenskan. Alltså t.ex. om man valt att ge DIF en match borta mot BP medvetet istället för en derbymatch. Det skulle vara väldigt problematiskt av flera anledningar.
Det är ju knappast som så att jag bryr mig om att DIF blir hårt matchade nu men jag tycker absolut att vi kan diskutera om vi kan låta dubbelmöten som kommer nära inpå varandra, som det DIF nu har mot Wien, spelas utan matcher emellan. Sen finns det naturligtvis inte på kartan att DIF skulle vaska ett derby mot RoddBull i El Plástico.
Citera
2025-04-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ytterligare en match där domaren är helt avgörande.

Suck.

Om matchen bara spelats i Borås och om Solna inte hade förstört för er
Citera
2025-04-13, 19:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Vet inte hur många bortförklaringar dif har kommit med genom åren men det är kul att du rider ut till deras försvar!
Att poängtera att det var upplagt för en RoddBull seger idag är väl knappast att "rida ut till försvar" för Apa? Ni har aldrig haft oddsen så staplade på er sida som ni hade idag. Detta är inte gnäll från min sida, jag kan liksom inte bry mig mindre, utan snarare ett objektivt konstaterande.
Citera
2025-04-13, 19:15
Medlem
johnny_viciouss avatar
Ni missar ju poängen, det Ekdahl och Stenson gör med de där uttalandena är att kritisera Bosse. De kan maskera det som kritik mot förbundet bäst de vill, det de säger är att de spelar i ett lag som inte är rustat för att spela 2 viktiga matcher inom loppet av 4 dagar och det finns bara en person som bär ansvaret för det.
Citera
2025-04-13, 19:16
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Att poängtera att det var upplagt för en RoddBull seger idag är väl knappast att "rida ut till försvar" för Apa?
När är det inte upplagt för grönvit seger på den arenan? När Dif möter Vsk möjligtvis.

Lite anekdotiskt men jag har sett två djurgårdare på hela dagen och jag har varit utomhus på Södermalm eller i Söderort sen 09 i morse. Säger ändå en del om deras lokalförankring i södra Stockholm.
Citera
2025-04-13, 19:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
När är det inte upplagt för grönvit seger på den arenan? När Dif möter Vsk möjligtvis.

Lite anekdotiskt men jag har sett två djurgårdare på hela dagen och jag har varit utomhus på Södermalm eller i Söderort sen 09 i morse. Säger ändå en del om deras lokalförankring i södra Stockholm.
Det finns grader i helvetet också. Denna gången hade ni halva kuken inne redan innan matchen hade börjat. DIF levde i typ sådär 15 minuter i första och kanske 5 minuter efter avspark i andra, men annars var det fan mer ensidigt än när vi satte er på plats på Jordgubben 2023.
Senast redigerad av Teu 2025-04-13 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in