2025-04-13, 18:26
Medlem
cokehyenas avatar
Bajarna har snackat sida upp och sida ned om att vi ska vara trötta pga Europa.

Fast nu spelar vissa dumma om det.
Citera
2025-04-13, 18:26
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Trodde det var kul att gå vidare i Europa, man allt man hör från djurgården är bölande om att man måste spelare några extra matcher. För er skulle hoppas jag Häcken vinner cupen så ni slipper besväret nästa säsong.

Väl rutet!
Citera
2025-04-13, 18:30
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Vetifan vad du syftar till, själv konstaterade jag redan innan matchen att halva elvan inte ens spelade i Europa sist.

Vad säger du om matchen I Växjö? skicka PM så fixar jag biljetter, så kan du välja ett bra ställe för dricka innan match.
Citera
2025-04-13, 18:31
Medlem
Tonyos avatar
Citat:

Ni har 7 raka derbyn utan ens ett mål, är det pga Europa?
Citera
2025-04-13, 18:34
Medlem
Teus avatar
Förstår faktiskt inte diskussionen här inne. Det är väl tämligen självklart att det blir jobbigt att spela ett derby mellan ett dubbelmöte mot Rapid Wien i en kvartsfinal? Som sagt, hade jag kunnat betta på matchen hade jag lagt 50k direkt på RoddBull. Bättre förutsättningar inför ett derby kan man inte få.

Och ja, OvissFramid, ett derby är bra mycket jobbigare att spela än att köra en "vanlig" match.
Citera
2025-04-13, 18:35
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Isåfall kan du inte ha trott på bajarna eftersom du igår skrev att ni skulle klippa Bajen. Men nu går det bra att skylla på domarna och att spelarna är trötta pga för tajt matchande?
Ingen annan förklaring till varför ni har 0-8 och 0-17 i målskillnad mot MFF, AIK och HaIF senaste året?
Citera
2025-04-13, 18:40
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Tar man ut sig stenhårt i en Europa-match så kommer man aldrig att vara 100 procent tre dagar senare.

Albin "jag är inte reggad för Europa och byttes ut efter 60 minuter" Ekdal
Citera
2025-04-13, 18:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Stensson har ju ändå spelat 30 minuter fotboll senaste två veckorna, måste vara tungt för honom.
Ja och Ekdal har har spelat vadå? Mannen med så hög kvalité på träningarna att han höjer sina lagkamrater men som knappt får spela.

Undrar vad Bosse har för synpunkter på dessa åsikter: https://fotbolldirekt.se/svenska-cupen/bosse-andersson-en-del-av-fotbollen/
Citera
2025-04-13, 18:48
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Förstår faktiskt inte diskussionen här inne. Det är väl tämligen självklart att det blir jobbigt att spela ett derby mellan ett dubbelmöte mot Rapid Wien i en kvartsfinal? Som sagt, hade jag kunnat betta på matchen hade jag lagt 50k direkt på RoddBull. Bättre förutsättningar inför ett derby kan man inte få.

Och ja, OvissFramid, ett derby är bra mycket jobbigare att spela än att köra en "vanlig" match.
Ja, det är ju synd om dif.
Citera
2025-04-13, 18:53
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Va är det sant?!
Självklart är det så, det var ju dock inte det som var min poäng om du läser mellan raderna.
Vad tycker du SVFF ska göra då, lägga BP, Sirius, Öster eller Norrköping mellan Rapid-matcherna för att stackars DIF tycker det är för jobbigt (vilket det kanske är) att spela derbyn?
Förstår du inte hur problematiskt det skulle vara om vi hade ett förbund som började matchtrixa efter klubbarnas egna önskemål för att det ska bli lättare matchande i den inhemska ligan?
Citera
2025-04-13, 18:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Ja, det är ju synd om dif.
Nu tycker jag du tar ett djupt andetag och tänker dig för innan du skriver skit. Det är väl en självklarhet att ni gick in i matchen som enorma favoriter? Om vi bortser helt från att DIF redan avklarat en tuff match mot Rapid, så har ni utöver derbyspöket även en betydligt bättre rytmen än Apa.
Citera
2025-04-13, 18:55
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Nu tycker jag du tar ett djupt andetag och tänker dig för innan du skriver skit. Det är väl en självklarhet att ni gick in i matchen som enorma favoriter? Om vi bortser helt från att DIF redan avklarat en tuff match mot Rapid, så har ni utöver derbyspöket även en betydligt bättre rytmen än Apa.
Inget hade gjort en skillnad. Dif är Stockholms knulldocka med eller utan Europa. Så länge de spelar på vår hemmaplan kommer de bli knullade i derbyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in