2025-04-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Det ordnar sig på måndag om någon nu tycker det är viktigt, annars visar det sig så om en vecka eller två eller åtminstone om en månad.

Babbel om vad som är bevisat eller inte på en söndag när det inte går att kolla upp = slöseri med tid.

Spelar ingen roll överhuvudtaget, kan man sitta och påstå saker och att andra ska ringa åklagare och tingsrätt för att ta del av informationen, då bör man inte ha några som helst problem att ge ut namnen på dessa.
Citera
2025-04-13, 16:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag känner att vore det nerlagt skulle Jocke, Rask och Anjo redan gått ut offentligt med det samma da som det lades ner. Men inte ett ord ifrån dem.

Enligt Jocke var det inte nedlagt igår och inte enligt målsägande idag.
Citera
2025-04-13, 16:51
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Sen när det visar sig att personen som inte ville bevisa det hade rätt ändå, och bara var lite tjurig och inte gillar att bli avkrävd förklaringar, hur fungerar det då med att tolka det som "bevis på att personen ljög" och trovärdighet i framtiden?

Jag påstår att solen är varm, och jag har inte bevisbörda alls. Den som påstår att jag har fel har bevisbördan.
Det är inge problem. Då undrar man bara varför personen tog upp något personen vägrade bevisa, då kunde ju personen varit tyst istället tills bevisen kom ut offentligt.
Och det har kommit ut ganska många sjuka anklagelser åt båda håll i detta drama, som folk försöker sprida som sanning, men som aldrig någonsin bevisats.

Intressant att du valde att klippa bort halva min kommentar.
Citat:
Det finns bevis att det är jocke som lärt chrippa fuska med skatten och tvätta pengar, det är därför utredningen tar sån tid, för att eko försöker hitta tillräckligt med bevis så de kan dömma Jocke också.
Ni kommer få se att jag har rätt när FUPen kommer ut och Jocke åker i fängelse ihop med Chrippa - så nu är detta en sanning och du har inte rätt att be mig bevisa det, utan det är din uppgift att bevisa att jag har fel.
Citera
2025-04-13, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det är inge problem. Då undrar man bara varför personen tog upp något personen vägrade bevisa, då kunde ju personen varit tyst istället tills bevisen kom ut offentligt.
Och det har kommit ut ganska många sjuka anklagelser åt båda håll i detta drama, som folk försöker sprida som sanning, men som aldrig någonsin bevisats.

Intressant att du valde att klippa bort halva min kommentar.

Jag var bara inte insatt i det, och kunde inte kommentera det, utan ville bemöta din inställning till bevisbördan.

Det är hundra procent ok att säga "jag påstår att solen kommer slockna, jag kommer inte leda det i bevis, men så småningom kommer ni få se att jag har rätt".
Citera
2025-04-13, 16:53
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Enligt Jocke var det inte nedlagt igår och inte enligt målsägande idag.
Jag känner att jag väntar tills det kommer bevis på att det är nedlagt innan jag tror på det. Men jag känner spontant att hade det verkligen varit nedlagt hade nog de anklagade gått ut med detta väldigt snabbt.
Citera
2025-04-13, 16:55
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Jag var bara inte insatt i det, och kunde inte kommentera det, utan ville bemöta din inställning till bevisbördan.

Det är hundra procent ok att säga "jag påstår att solen kommer slockna, jag kommer inte leda det i bevis, men så småningom kommer ni få se att jag har rätt".
Ja, men då inser du också att när man gör såna påståenden som i ditt exempel ovanför, då kommer man få acceptera att folk inte tror på en förens man bevisat sitt påstående.

Det känns som det här med att behöva bevisa sitt påstående var en känslig fråga för dig?
Citera
2025-04-13, 17:00
Medlem
Citat:

Det är skillnad att bara påstå någonting och att skriva till användare att de ska ringa till åklagaren och tingsrätten får att ta del av dagboksblad som ska visa att något är nedlagt. Hur ska man kunna ringa till någon om man inte vet vem man ska ringa? ska man ringa runt till varenda åklagare och tingsrätt i hela Sverige?
Citera
2025-04-13, 17:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Det är skillnad att bara påstå någonting och att skriva till användare att de ska ringa till åklagaren och tingsrätten får att ta del av dagboksblad som ska visa att något är nedlagt. Hur ska man kunna ringa till någon om man inte vet vem man ska ringa? ska man ringa runt till varenda åklagare och tingsrätt i hela Sverige?
Men vänta bara på beskedet istället då när det kommer. Hur viktigt kan det vara?
Citera
2025-04-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Men vänta bara på beskedet istället då när det kommer. Hur viktigt kan det vara?

jag har förstått att det inte är viktigt med konkreta bevis här, men jag vill gärna se sådana, speciellt när både Joakim och Linnea påstår att det inte är nedlagt.
Hur svårt kan det vara att bara ge rätt tingsrätt?
Citera
2025-04-13, 17:38
Medlem
Citat:
Det ordnar sig på måndag om någon nu tycker det är viktigt, annars visar det sig så om en vecka eller två eller åtminstone om en månad.

Babbel om vad som är bevisat eller inte på en söndag när det inte går att kolla upp = slöseri med tid.

Exakt. Det är bara att avvakta och se vad som händer.

Tydligen får man inte använda sig av yttrandefrihet utan blir genast kallad lögnhals om inte bevis serveras på ett guldfat. När det sedan visar sig att det var rätt är det inte roligt längre.

Jag håller så mycket med i det du skriver.
Citera
2025-04-13, 17:57
Medlem
Folk kanske ifrågasätter er för att ni myttat sönder den här tråden, ni lever i någon alternativ verklighet med era fantasier. Var inte längesen ni levde rövare med era fantasier om stämplingen och medhjälpare och allt vad det var, hur gick det med det nu igen? Blev inte ett piss av det.
Citera
2025-04-13, 18:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt. Det är bara att avvakta och se vad som händer.

Tydligen får man inte använda sig av yttrandefrihet utan blir genast kallad lögnhals om inte bevis serveras på ett guldfat. När det sedan visar sig att det var rätt är det inte roligt längre.

Jag håller så mycket med i det du skriver.
Ja det är riktigt patetiskt och verkar bara gälla åt ett håll. Vissa har haft rätt hela tiden som gaphalsarna som aldrig kommit med någon information överhuvudtaget fortsätter att ifrågasätta.

Och kräver dessutom bevis utan att någonsin kommit med något själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in