2025-04-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Det är du som kommer med ett falskt påstående - det är du som har bevisbördan.

Okej det lär visa sig i veckan.
Citera
2025-04-13, 14:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Hallå, du kan inte ge order här.
Lustigt att två lika arga kommer in samtidigt och ger er på samma person.

Om det är så viktigt får ni väl leta själva era latmaskar.

Håll käften.

Om du inte också påstår att det är nedlagt vill säga för då får du styrka ditt påstående.

Du har ljugit förr i tråden så ord räcker inte.
Citera
2025-04-13, 15:27
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
In och kolla på på skilleras live så får ni se/återuppleva hur jävla vidrig Anjo är mot Linnea.

https://www.youtube.com/live/AlhSPyRdkW4?si=5J4F47dVHd4n4JDy

Fy fan vilket jävla svin han är!

Är man vidrig är det att förväntas av andra vara vidrig tillbaks.
Citera
2025-04-13, 16:17
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Det är fler förhör på gång men i din värld finns det säkert någon märklig förklaring.
Jag känner att vore det nerlagt skulle Jocke, Rask och Anjo redan gått ut offentligt med det samma da som det lades ner. Men inte ett ord ifrån dem.
Citera
2025-04-13, 16:18
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
När har jag nämnt att det är samma åklagare? Det är väl självklart att det inte är det då det är olika utredningar, vad får du allt ifrån?

Visa bevis på att det inte är nedlagd istället.
Dock ligger ju bevisbördan på den som gjorde påståendet = dig.
Citera
2025-04-13, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Dock ligger ju bevisbördan på den som gjorde påståendet = dig.

Det bestämmer väl inte du, det är en fri värld och nu säger jag att bevisbördan ligger på dig istället.
Citera
2025-04-13, 16:31
Medlem
Citat:
Håll käften.

Om du inte också påstår att det är nedlagt vill säga för då får du styrka ditt påstående.

Du har ljugit förr i tråden så ord räcker inte.

Det har jag inte och jag förstår att det är jobbigt för dig att det inte blir som du vill.

Just nu beter du dig som att du är en liten tonåring som tjurar.

Vi får väl vänta och se vem som har rätt.
Citera
2025-04-13, 16:32
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Det bestämmer väl inte du, det är en fri värld och nu säger jag att bevisbördan ligger på dig istället.
Det är så de funkar i den normala världen. Den som gör ett påstående har bevisbördan.
Sen är det valfritt om man väljer att vägra bevisa det man påstår, men då kommer folk tolka det som bevis på att personen ljög, och det kan sen skada ens trovärdighet i framtiden.

Det finns bevis att det är jocke som lärt chrippa fuska med skatten och tvätta pengar, det är därför utredningen tar sån tid, för att eko försöker hitta tillräckligt med bevis så de kan dömma Jocke också.
Ni kommer få se att jag har rätt när FUPen kommer ut och Jocke åker i fängelse ihop med Chrippa - så nu är detta en sanning och du har inte rätt att be mig bevisa det, utan det är din uppgift att bevisa att jag har fel.
Citera
2025-04-13, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge

Instämmer. Flashback i all ära men en rättsal är det inte där Chrippas vänner är advokater.
Citera
2025-04-13, 16:39
Medlem
Det är inget att tjafsa om ens, en användare påstår att något är nedlagt och att man kan kontakta åklagare och tingsrätt för att ta del av information, jag efterfrågar namn på åklagare eller tingsrätt så att det ska gå att kolla upp det.
Vad är problemet? Det är bara att svara.
Citera
2025-04-13, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det är så de funkar i den normala världen. Den som gör ett påstående har bevisbördan.
Sen är det valfritt om man väljer att vägra bevisa det man påstår, men då kommer folk tolka det som bevis på att personen ljög, och det kan sen skada ens trovärdighet i framtiden.

Sen när det visar sig att personen som inte ville bevisa det hade rätt ändå, och bara var lite tjurig och inte gillar att bli avkrävd förklaringar, hur fungerar det då med att tolka det som "bevis på att personen ljög" och trovärdighet i framtiden?

Jag påstår att solen är varm, och jag har inte bevisbörda alls. Den som påstår att jag har fel har bevisbördan.
Senast redigerad av AtlernativFrSverge 2025-04-13 kl. 16:44.
Citera
2025-04-13, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Det är inget att tjafsa om ens, en användare påstår att något är nedlagt och att man kan kontakta åklagare och tingsrätt för att ta del av information, jag efterfrågar namn på åklagare eller tingsrätt så att det ska gå att kolla upp det.
Vad är problemet? Det är bara att svara.

Det ordnar sig på måndag om någon nu tycker det är viktigt, annars visar det sig så om en vecka eller två eller åtminstone om en månad.

Babbel om vad som är bevisat eller inte på en söndag när det inte går att kolla upp = slöseri med tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in