2025-04-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Du använder dig endast utav egna antaganden och baserar ingenting i verkligheten. Jag har gett dig flertalet artiklar där det nämnts att anhöriga tagit skada, en punkt som du medvetet glömmer av för din egna vinning.

Du påstår att du fördömer det, men ditt senaste inlägg som jag svarade på där du antydde om att ingen annan skadades och bara fick vad de förtjänade, tyder på annat. Vandalism skadar närstående, du vet mycket väl om de fallet där det bla lades upp bilder i din favoritkanal på telegram om vandalisering.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hangdes-ut-pa-dumpen-utsattes-for-klotterattack-pa-huset--0ca4ix

Dumpen är till 100% ansvariga för sitt egna agerande som lett till att folk inte orkat med och valt att ta sina liv. Att du och Dumpen själva friskriver sig ifrån ansvar är så verklighetsfrånvänt att det inte finns något annat. Dumpen har skapat situationen som lett till att folk avslutat sina liv. Dumpen är en förutsättning till att de tagit sina liv. De faktum att de blottar folk för allmänheten och mer eller mindre påvisar att det är ok att ge sig på dessa. Deras lilla friskrivning är inte tillräckligt då de vet hur folk beter sig och gör efter publicering.

När skall Dumpen ta ansvar för sina handlingar? Du är snabb att påpeka att ANDRA skall ta ansvar men aldrig att Dumpen som enligt dig och sig själva är helt oskyldiga och inte behöver ta ansvar för ett ända sandkorn.

Fakutm är att om Dumpen agerat annorlunda hade dessa personer troligen varit vid liv idag.
Hade Dumpen brytt sig i barnen hade de insett att de flesta inte har några offer tidigare och kunnat vara del i att skapa en miljö där man arbetar på att få bort problemet UTAN att någon far illa vid.

Varför är de ointresserade till att förändra sitt sett eller faktiskt hjälpa dessa människor att ta tag i sina liv och få bort risken ifrån att något barn skall fara illa vid? De tjänar ju pengar på dem, speciellt om de kommer tillbaks och fångas igen. De bryr sig helt enkelt inte i barnen utan bara att skapa sitt material, och de är otroligt drivande i att faktiskt skapa detta material. De har ekonomiskt incitament till att publicera. Bara de etiska i de att de är drivande och tjänar pengar på hela cirkusen. Att folk får lida för att de skall ha det bra, de har ju visat gång efter gång hur de saknar empati.

De skiter i att barn far illa vid och behandlas illa pga deras publicering.
https://www.etc.se/inrikes/i-det-totala-kaoset-taenkte-jag-att-vi-alla-maaste-doe

https://www.svd.se/a/mrqj7E/pedofiljagarna-pa-dumpen-drar-storpublik-med-uthangningar

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1037450-dumpen-grundarens-svar-om-de-utpekade-pedofilernas-anhoriga-logiskt

Svar: För att de anhöriga tar skada utav DUMPENS agerande och det i stor utsträckning INTE finns några barn som farit illa än, detta svar utav Sara inte bara tyder på total empatilöshet utan också narcissistiska tendenser om att manipulera situationen. Hon och hennes levebröd hotas utav den fakta som presenteras med att anhöriga faktiskt tar skada utav HENNES agerande. Något om hon BÖR ta ansvar för men totalt ignorerar och försöker friskriva sig ifrån snarare än att förbättra förutsättningarna, så att ingen anhörig skall fara illa vid. Alltså något som hon totalt skiter i, så länge hon kan och får säga att hon gör det för barnen så skall allt förlåtas, när faktum är att det inte går att bevisa att det hjälpt ett ända barn men flertalet artiklar tyder och visar på att det skadat flertalet anhöriga och där ibland BARN!

Gäddornas handlingar gör anhöriga och närstående till sekundäroffer, det är alltså konsekvenser av gäddornas egna handlade som drabbar anhöriga som jag ser det

Dumpen har stödfunktioner för dom trots att dom egentligen inte har ett ansvar till det så har dom tagit till sig av den kritik dom fått och hjälper dom anhöriga vidare

Gäddorna har skapat situationen som lett till att dom avslutat sina liv, dumpen offentliggör deras agerande och visar att dom är farliga för barn och gäddorna väljer att fly sitt ansvar genom att avsluta sitt liv istället för att söka hjälp och ta konsekvenserna av sitt handlande

Återigen så kan du inte ta några få exempel och säga att det drabbar alla eller många anhöriga, det är naturligtvis tråkigt att folk väljer att vandalisera, misshandla, hota och på annat sätt ge sig på både gäddan och dess anhöriga och inget vare sig jag eller dumpen försvarar

Jag vill ändå hävda att dumpen tar sitt ansvar på det stora hela även om jag kan vara kritisk mot vissa publiceringar

Dumpen är inte mot att gäddorna tar tag i sina liv, dumpen hindrar dom inte från att söka hjälp och arbetar med sig själva för att må bättre

Återigen ägnar du dig åt anekdotisk bevisföring, du väljer att ta några få exempel på anhöriga som är kritisk mot dumpen
Vad vi inte vet är vad det stora flertalet anser, kanske 70-80-90% anser sig hjälpta av dumpen och sen är det dom övriga som av olika anledningar anser sig inte hjälpta som syns och hörs mest i media

Sen dom fall där dom anser sig inte blivit hjälpta så vet vi inte vad det beror på, om dom lägger skulden på dumpen istället för på gäddan och blundar eller förminskar gäddans handlingar så är det klart att det blir svårt att hjälpa dom om dom inte är tillmötesgående
Citera
2025-04-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu kan man väl säga si och så om syftet med boken, med det sagt så vet jag inte riktigt om jag litar på att Sara och Patrick har den erfarenheten i hur man pratar med barn om rätt allvarliga saker. Det känns som det finns en risk att det blir buskishumor a la Dumpen snarare än ett seriöst tilltag då ingen av dom känns benägna att ta mot sig kritik och hjälp av människor som kan mer.

Med tanke på hur texterna på Dumpen är skrivna så förstår jag din oro, men vad jag förstår så är det ett externt förlag som ger ut boken och med tanke på det blåsväder Dumpen har befunnit sig i senaste tiden tror jag att det är få företag som vill sammankopplas med dem om det finns risk att dras in i någon skit. Så jag hoppas att förlaget, av omsorg om barnen eller i alla fall av ren självbevarelsedrift, har granskat text och bilder noggrant innan publicering.
Citera
2025-04-12, 16:14
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Med tanke på hur texterna på Dumpen är skrivna så förstår jag din oro, men vad jag förstår så är det ett externt förlag som ger ut boken och med tanke på det blåsväder Dumpen har befunnit sig i senaste tiden tror jag att det är få företag som vill sammankopplas med dem om det finns risk att dras in i någon skit. Så jag hoppas att förlaget, av omsorg om barnen eller i alla fall av ren självbevarelsedrift, har granskat text och bilder noggrant innan publicering.

"Whip Media" hjälper mestadels till med att trycka böcker, distribution osv. I väldigt få fall så agerar de som en "normal" förläggare och gissningsvis så är Sara och Patricks bok inte en av dom:
https://whipmedia.se/
Senast redigerad av moralhora 2025-04-12 kl. 16:16.
Citera
2025-04-12, 16:23
Medlem
Citat:
"Whip Media" hjälper mestadels till med att trycka böcker, distribution osv. I väldigt få fall så agerar de som en "normal" förläggare och gissningsvis så är Sara och Patricks bok inte en av dom:

De har alltså hittat ett förlag som är berett att publicera vad som helst? Vem är förvånad??
Något i paritet med impulskollen!!! De har en fäbless för att hitta de mest obskyra företagen .
Man kan undra varför?
Senast redigerad av Takanashi 2025-04-12 kl. 16:41.
Citera
2025-04-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Gäddornas handlingar gör anhöriga och närstående till sekundäroffer, det är alltså konsekvenser av gäddornas egna handlade som drabbar anhöriga som jag ser det

Dumpen har stödfunktioner för dom trots att dom egentligen inte har ett ansvar till det så har dom tagit till sig av den kritik dom fått och hjälper dom anhöriga vidare

Gäddorna har skapat situationen som lett till att dom avslutat sina liv, dumpen offentliggör deras agerande och visar att dom är farliga för barn och gäddorna väljer att fly sitt ansvar genom att avsluta sitt liv istället för att söka hjälp och ta konsekvenserna av sitt handlande

Återigen så kan du inte ta några få exempel och säga att det drabbar alla eller många anhöriga, det är naturligtvis tråkigt att folk väljer att vandalisera, misshandla, hota och på annat sätt ge sig på både gäddan och dess anhöriga och inget vare sig jag eller dumpen försvarar

Jag vill ändå hävda att dumpen tar sitt ansvar på det stora hela även om jag kan vara kritisk mot vissa publiceringar

Dumpen är inte mot att gäddorna tar tag i sina liv, dumpen hindrar dom inte från att söka hjälp och arbetar med sig själva för att må bättre

Återigen ägnar du dig åt anekdotisk bevisföring, du väljer att ta några få exempel på anhöriga som är kritisk mot dumpen
Vad vi inte vet är vad det stora flertalet anser, kanske 70-80-90% anser sig hjälpta av dumpen och sen är det dom övriga som av olika anledningar anser sig inte hjälpta som syns och hörs mest i media

Sen dom fall där dom anser sig inte blivit hjälpta så vet vi inte vad det beror på, om dom lägger skulden på dumpen istället för på gäddan och blundar eller förminskar gäddans handlingar så är det klart att det blir svårt att hjälpa dom om dom inte är tillmötesgående
Som du ser det, som du anser.
De må vara delaktiga, men om ett företag gör reklam i säg radio och får 100 nya kunder.
Är det radiokanalens förtjänst eller är det företagets?
De flesta svarar garanterat att det är radiokanalens då utan deras publik hade inte företaget fått dessa 100 nya kunder. De må vara delaktiga, men faktum är att om Dumpen agerat på ett annat sätt hade inte dessa sekundära skador behövt uppstå. Det är ju bara ett faktum. DÅ och FÖRST då kan vi lägga skulden för skadan på någon annan. Men faktum är ju att de främst tar skada PGA publiceringen. Allt annat får de själva arbeta igenom eller lämna. Men skadorna så som att okända hör av sig och säger saker som "Vet du vad din man har gjort?" eller vandalism på deras boning är effekter utav hur Dumpen agerar i alla sina kanaler. När de pratar skit om individer på Youtube eller sättet de skriver på i sina publiceringar. De rent av eggar på folk att ge sig på dem och försöker friskriva sig igenom en text deras advokat hittat på som om det vore tillräckligt med tanke på att de vet hur deras publik är.
Den texten är ren jävla tjur skit.

Dessa stödfunktioner du matar på om och om igen är en jävla dimridå i ett vagt försvar för att kunna fortsätta i de led de gör, med folk som dig som matar på om dem som en ursäkt.

Än en gång, hade Dumpen agerat annorlunda på flertalet olika led hade inte situationen som lett till dessa självmord uppstått. Om miljön hade sett annorlunda ut hade de kunnat sökt vård.
Vi vet inte ens hur många som försökt men misslyckats, kanske hittats utav någon anhörig i sista sekund.

Jag sa inte att det drabbar alla, det var den slutsats du tog igenom att själv välja att misstolka mig.
En är en för mycket. Faktum är ATT det händer minskar inte problematiken. Även om DU vill förminska problematiken i din egna agenda.

Än en gång, du pratar om att ge exempel hit och dit med bevis med mera men pratar konstant BARA om dina egna åsikter eller egna slutsatser baserat på saker som Sara sagt eller någon annan skit.
Hade Dumpen tagit SITT ansvar så hade de försökt ändra SITT agerande i det hela för att uppnå ett annat resultat. Dumpen är höjden utav att slå sitt huvud i en vägg och förvänta sig andra resultat.
Ta bara deras youtube kanal som bara är ämnad till att prata skit eller förminska folk, det är ett stort problem. Vad sänder de för signaler till deras följare? De sitter och dehumaniserar folk, förminskar dem, pratar illa om dem, sitter och diskuterar detaljer om dem och hur sjuka de tycker de är.

Nu är det ju du som drar slutsatser på ingen information. Vi vet att det finns EN som är jätte nöjd och valt att ansluta sig till Dumpen och dess anhörighet. Vi har dock flertalet som uttryckt sig missnöjda med Dumpens agerande. Dessutom kan vi anta att den kvinnan som var nöjd med det hela var i ett dåligt förhållande som höll på att brista. Troligen var det också denna anledning som fick mannen att söka sig utåt och kom i kontakt med en manipulativ fiskare. Om jag inte missminner mig tog han sitt liv och hon var nöjd med det, låter som en toppen människa. Du gissar och antar och skapar egna förutsättningar men vill att andra skall ge dig konkreta bevis. Jag har gett dig FLERTALET artiklar om anhöriga som upplever sig missnöjda med Dumpen och deras agerande, främst de som mist sina anhöriga till självmord, där folk uttrycker att de känner att deras anhöriga inte gavs någon chans utan kände sig TVUNGNA att det inte inte fanns någon annan utväg!

Du förminskar Dumpens handlingar, du är som en person som sitter i ett dåligt förhållande och ger ursäkter för sin partners beteende och att de inte slår dem hela tiden utan de har bra dagar med.
Citera
2025-04-12, 17:19
Medlem
Citat:
Baserat på den länken så låter de som att de själva finansierat publiceringen och där med igenom swish donationer.
Citera
2025-04-12, 17:32
Medlem
Citat:

Oj, jag googlade visst slarvigt innan jag skrev. Det där känns ju inte lika betryggande. Sen hoppas jag såklart att de lyckats få till en bra bok, för jag tror att det behövs, men om jag hade köpt den så hade jag läst den ensam först innan jag läste den för några barn.
Citera
2025-04-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87

Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Som du ser det, som du anser.
De må vara delaktiga, men om ett företag gör reklam i säg radio och får 100 nya kunder.
Är det radiokanalens förtjänst eller är det företagets?
De flesta svarar garanterat att det är radiokanalens då utan deras publik hade inte företaget fått dessa 100 nya kunder. De må vara delaktiga, men faktum är att om Dumpen agerat på ett annat sätt hade inte dessa sekundära skador behövt uppstå. Det är ju bara ett faktum. DÅ och FÖRST då kan vi lägga skulden för skadan på någon annan. Men faktum är ju att de främst tar skada PGA publiceringen. Allt annat får de själva arbeta igenom eller lämna. Men skadorna så som att okända hör av sig och säger saker som "Vet du vad din man har gjort?" eller vandalism på deras boning är effekter utav hur Dumpen agerar i alla sina kanaler. När de pratar skit om individer på Youtube eller sättet de skriver på i sina publiceringar. De rent av eggar på folk att ge sig på dem och försöker friskriva sig igenom en text deras advokat hittat på som om det vore tillräckligt med tanke på att de vet hur deras publik är.
Den texten är ren jävla tjur skit.

Dessa stödfunktioner du matar på om och om igen är en jävla dimridå i ett vagt försvar för att kunna fortsätta i de led de gör, med folk som dig som matar på om dem som en ursäkt.

Än en gång, hade Dumpen agerat annorlunda på flertalet olika led hade inte situationen som lett till dessa självmord uppstått. Om miljön hade sett annorlunda ut hade de kunnat sökt vård.
Vi vet inte ens hur många som försökt men misslyckats, kanske hittats utav någon anhörig i sista sekund.

Jag sa inte att det drabbar alla, det var den slutsats du tog igenom att själv välja att misstolka mig.
En är en för mycket. Faktum är ATT det händer minskar inte problematiken. Även om DU vill förminska problematiken i din egna agenda.

Än en gång, du pratar om att ge exempel hit och dit med bevis med mera men pratar konstant BARA om dina egna åsikter eller egna slutsatser baserat på saker som Sara sagt eller någon annan skit.
Hade Dumpen tagit SITT ansvar så hade de försökt ändra SITT agerande i det hela för att uppnå ett annat resultat. Dumpen är höjden utav att slå sitt huvud i en vägg och förvänta sig andra resultat.
Ta bara deras youtube kanal som bara är ämnad till att prata skit eller förminska folk, det är ett stort problem. Vad sänder de för signaler till deras följare? De sitter och dehumaniserar folk, förminskar dem, pratar illa om dem, sitter och diskuterar detaljer om dem och hur sjuka de tycker de är.

Nu är det ju du som drar slutsatser på ingen information. Vi vet att det finns EN som är jätte nöjd och valt att ansluta sig till Dumpen och dess anhörighet. Vi har dock flertalet som uttryckt sig missnöjda med Dumpens agerande. Dessutom kan vi anta att den kvinnan som var nöjd med det hela var i ett dåligt förhållande som höll på att brista. Troligen var det också denna anledning som fick mannen att söka sig utåt och kom i kontakt med en manipulativ fiskare. Om jag inte missminner mig tog han sitt liv och hon var nöjd med det, låter som en toppen människa. Du gissar och antar och skapar egna förutsättningar men vill att andra skall ge dig konkreta bevis. Jag har gett dig FLERTALET artiklar om anhöriga som upplever sig missnöjda med Dumpen och deras agerande, främst de som mist sina anhöriga till självmord, där folk uttrycker att de känner att deras anhöriga inte gavs någon chans utan kände sig TVUNGNA att det inte inte fanns någon annan utväg!

Du förminskar Dumpens handlingar, du är som en person som sitter i ett dåligt förhållande och ger ursäkter för sin partners beteende och att de inte slår dem hela tiden utan de har bra dagar med.

Nu svarar jag er båda utifrån mitt perspektiv som utsatt riktigt barn. Min erfarenhet är att det är vanligt att anhöriga till en person som utsätter barn för övergrepp inte vill ta in vad som har hänt. Det är lättare att lägga skulden på det utsatta barnet än att acceptera att man har en anhörig som är sexualförbrytare. För min egen del utsätts jag fortfarande för påtryckningar att träffa min förövare (mamma) trots att jag är vuxen, för länge sedan har brutit kontakten och har berättat vad som har hänt.

Om de som publicerats på Dumpen hade chattat med riktiga barn och blivit dömda i domstol för det så hade det skadat deras anhöriga. På det sättet är det gäddorna som själva utsätter sina anhöriga (och de som har egna barn och funderar på att sexchatta med andras barn borde verkligen tänka ett varv till vad de utsätter både sina egna och andras barn för).

MEN vi har ett rättssamhälle som innebär att man ska dömas i domstol om man har begått ett brott. Det är inte enskilda individers rätt att ensamma eller i grupp döma andra till straff för riktiga eller upplevda förbrytelser. Vi har redan sett hur dessa principer slår fel genom hedersvåld, romani kris, gängskjutningar och sprängningar. Det skapar inga trygga samhällen för oss själva eller våra barn.

Våra lagar behöver uppdateras och utvecklas för att skydda barnen och lagföra de som förgriper sig på dem på ett rättssäkert sätt. Det kommer drabba förövarnas anhöriga som kommer behöva stöd och hjälp, men de anhöriga ska inte behöva få sina liv förstörda av att hängas ut på nätet och bli allmänt villebråd.
Citera
2025-04-12, 18:22
Medlem
Citat:
Nu svarar jag er båda utifrån mitt perspektiv som utsatt riktigt barn. Min erfarenhet är att det är vanligt att anhöriga till en person som utsätter barn för övergrepp inte vill ta in vad som har hänt. Det är lättare att lägga skulden på det utsatta barnet än att acceptera att man har en anhörig som är sexualförbrytare. För min egen del utsätts jag fortfarande för påtryckningar att träffa min förövare (mamma) trots att jag är vuxen, för länge sedan har brutit kontakten och har berättat vad som har hänt.

Om de som publicerats på Dumpen hade chattat med riktiga barn och blivit dömda i domstol för det så hade det skadat deras anhöriga. På det sättet är det gäddorna som själva utsätter sina anhöriga (och de som har egna barn och funderar på att sexchatta med andras barn borde verkligen tänka ett varv till vad de utsätter både sina egna och andras barn för).

MEN vi har ett rättssamhälle som innebär att man ska dömas i domstol om man har begått ett brott. Det är inte enskilda individers rätt att ensamma eller i grupp döma andra till straff för riktiga eller upplevda förbrytelser. Vi har redan sett hur dessa principer slår fel genom hedersvåld, romani kris, gängskjutningar och sprängningar. Det skapar inga trygga samhällen för oss själva eller våra barn.

Våra lagar behöver uppdateras och utvecklas för att skydda barnen och lagföra de som förgriper sig på dem på ett rättssäkert sätt. Det kommer drabba förövarnas anhöriga som kommer behöva stöd och hjälp, men de anhöriga ska inte behöva få sina liv förstörda av att hängas ut på nätet och bli allmänt villebråd.

Självklart drabbas närstående och eventuella barn om pappa lagförs och döms i en domstol med all rätt. De förlorar någon de har hållit av" Däremot leder en uthängning a la dumpen till förföljelser och kommentarer av olika grad till något ännu värre än bara saknad och eventuell chock.
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå detta. Däremot kan man bortse från verkligheten så länge man får njuta av förnedringsshower.
Citera
2025-04-12, 18:36
Medlem
Trevligt.kontos avatar
594
https://dumpen.se/2025/04/12/klereman-lammhult-594/

Zzzz

Vill se candyman kent på crack, Hakuna Mathata med samurajsvärd. Raket-mannen nedbrottad med handklovar på Saras altan,. Duger inte detta.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2025-04-12 kl. 18:38.
Citera
2025-04-12, 18:42
Medlem
Citat:

Det är ett perspektiv, du lever utifrån vad som hänt dig. Vi kan inte annat än relatera till egna erfarenheter. Det har kommit och gått endel i denna tråden som själva varit utsatta. De flesta tycks inte önska denna typ utav uthängningar för någon, inte ens sina egna förövare.

Den lag om förberedelse som Dumpen önskar kommer på sin höjd kunna döma folk till rättsvård/öppenvård. En sådan dom skulle inte få gigantisk spridning om inte en extern grupp skulle gå ut med dessa domar. Vilket skulle leda till att anhöriga har möjlighet att ta itu med sitt i lugn och ro.
Ett par/familj har därmed möjlighet att få stöd så som parterapi, vilket skulle vara extra viktigt i en familj med barn. Som skulle kunna leda till att man kan fortsätta leva ihop eller arbeta igenom och komma fram till att det inte kommer fungera. De externa faktorerna lägger en stor press på de anhöriga.

Polisen skulle dessutom inte ha resurser till att lägga 100tals timmar i fiskande, den lagen skulle dessutom inte reglera något för Dumpens fortsatta existens. Efter den lagen skulle de dock ha nya möjligheter att också anmäla sina fångster och ge mer legitim vy på företaget.

Det är stor skillnad i som du säger att anhöriga till dömda också tar skada, det må vara sant. Men det är på helt olika sätt.
I Dumpens fall så är det extrema externa påtryckningar på de anhöriga och i vissa fall så om de inte lämnar eller tar avstånd så skall det uppmanas till trakasserier.

Jag håller inte med i att våra lagar behöver uppdateras, det är redan olagligt att ta kontakt med barn och skicka sexuella bilder till dem.
Där emot behöver vi arbeta aktivt som samhälle för att skydda våra barn. Jag har nämnt det förut, men som exempel, vi lär våra barn att det är farligt att leka vid vägarna. Vi kriminaliserar inte bilkörningen. Utbildning och stöd lär man komma långt för barnen, att skydda dem ifrån alla faror gör att de lever i någon form utav bubbla där inget kan någonsin hända dem.

Som i ditt fall och som är vanligast, där anhöriga till barnen utsätter dem. De kommer vi inte åt varken igenom min variant eller med lagförändring.

Dumpens verksamhet hade varit mer seriös om vi som i deras fall fångat upp individer som landat fel och hjälpt dem på rätt bana och gett dem möjlighet till vård och stöd. Där igenom undvikit att personen landar snett igen. Dumpen demonstrerar igenom sina "Dubbelgäddor" att deras metod inte fungerar och att de inte hjälper något barn. De ända de hjälper är sig själva igenom att ta ut lön.

Säg som scenario för Dumpen istället för den skit de ägnar sig åt, Efter fångst så konfronterar de personen i lugn och sansad ton, där man pratar med personen och ställer välformulerade frågor. Innan man publicerar videon maskerar man individen. Man förtydligar också att man vill hålla kontakten med denna individ och se till att personen söker sig till vård och får hjälp att utreda varför det gått fel.
Man demonstrerar för sina följare hur man hjälper individerna och fortsätter ha kontakt med dem till och från för att kolla hur det går. Som en stödpelare hjälpa personen. Först efter framgång så publicerar man videon och skriver om hur man hjälpt personen igenom detta och hur de inte är ett hot för något barn mer.

Då kollar vi dumpens metod som den är, till att börja med är man aggressiv i fiskandet och SKALL få personen att gå övergränsen till varje pris. Sedan dyker man upp och skriker en massa skit och trycker upp individen i ett hörn där fight eller flight instinkterna tar vid och det ända de vill är att komma ur situationen. Sedan publicerar man personen med ansikte, namn och loggar som "Bevis" och pratar skit om dem på youtube. Allt för att utsätta personen för andras missaktning. Vilket i flera fall fått personen att må så dåligt och inte känna någon utväg mer än graven.
Senast redigerad av Allahelgon 2025-04-12 kl. 18:46.
Citera
2025-04-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Självklart drabbas närstående och eventuella barn om pappa lagförs och döms i en domstol med all rätt. De förlorar någon de har hållit av" Däremot leder en uthängning a la dumpen till förföljelser och kommentarer av olika grad till något ännu värre än bara saknad och eventuell chock.
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå detta. Däremot kan man bortse från verkligheten så länge man får njuta av förnedringsshower.

Det första stycket du skriver är ju i princip samma som jag skrev. Vi är helt överens om att människor som begår brott ska dömas i domstol och inte av privatpersoner eller organisationer på nätet. Däremot tror jag att frågan är mer komplex än att folk bortser från verkligheten eller är smygsadister. Det finns nog många utsatta som hoppas på någon form av kosmisk rättvisa, det är hårt att inse att någon kunde förstöra ens liv och fortsätta som inget hänt (trust me, been there).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in