2025-03-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Kan du definiera "normala människor"?

Personer utan uppsåt att sexchatta med barn.
Citera
2025-03-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Det förekommer väl knappast individer som sitter och påhejar dessa gäddor och blir upphetsade?
Att folk konsumerar obskyrt, bestialiskt, brutalt och stötande material ren generellt är inget nytt. På ett sätt så gör ju du också det.
Men det är bara att titta på alla serier/dokumentärer om tex Jeffrey Dahmer, Manson osv samt alla podddar om seriemördare etc.

Sök hjälp!
Citera
2025-03-25, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Här har vi nån som försöker normalisera kukfrosseriet tror jag. Jag som pedofilvurmare tycker om dig ändå!

Kjamis

Du kan ju fundera på vem som producerat bilderna som diskuteras. Tänk riktigt hårt nu, vem är mest störd? Vem är förutsättningen för att det ska finnas några bilder att diskutera?
Citera
2025-03-25, 13:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Personer utan uppsåt att sexchatta med barn.

Ok, så perversa och utpräglade sadister , mördare, terrorister, våldtäktsmän etc ingår också i ditt normala?? Intressant perspektiv .
Citera
2025-03-25, 13:52
Bannlyst
Citat:
Du kan ju fundera på vem som producerat bilderna som diskuteras. Tänk riktigt hårt nu, vem är mest störd? Vem är förutsättningen för att det ska finnas några bilder att diskutera?

Tjenare Regislutor!

Tillåt mig citera en användare från sadisttråden som går under pseudonymen Graev. Användaren har en väldigt barnslig bild på en katt med keps som håller i en slickeklubba och har någon länk till en telegramkanal i sin profil.

"Jag skulle gissa på att de chattrunkat med en hel del män som låtsas vara unga tjejer på nätet då detta är vanligt. Dessa har då bett om kukbilder och berömt gäddan."

Kan det vara så att dessa gäddor egentligen aldrig någonsin chattat riktiga barn utan det har egentligen enbart varit vuxna, framförallt bastanta småfisande karlslokar? Därav blir det väldigt vuxet fort.
Jag får intrycket att den där Graev användaren vet vad den snackar om.
Citera
2025-03-25, 13:53
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Jag tror nog att många av de här sadisterna faktiskt gör just det. Man ser ju gång på gång hur vissa personer uttrycker ren skadeglädje när någon tar sitt liv – som om det vore någon sorts seger.

Sedan har vi de som nästan tvångsmässigt samlar på sig all möjlig information om de uthängda och som sitter och studerar könsbilder in i minsta detalj. Det är en märklig besatthet, och om man läser igenom trådarna här på Flashback är det ganska uppenbart att vissa är betydligt mer insnöade på det här än andra.

Jag nyfiken, på vilket sätt menar du att jag också gör det?

Jag håller med i sak men framhäver att dessa fascinationer inte är unik för just Dumpen, vi ser det här överallt med besatthet. Varför människan som sådan tycks antingen medvetet eller omedvetet fascineras så mycket av obskyrt material blir ju en större filosofisk fråga, Dumpen i sig känns mindre relevant i den frågan.

Vad som dock är relevant är huruvida Dumpens utnyttjar detta för att sko sig själva snarare än att faktiskt göra skillnad, såvida det inte förekommer någon statistisk som påvisar det senare så ställer jag mig skeptiskt till Dumpens arbetsmetoder.
Citera
2025-03-25, 13:56
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Det jag funderade på var just det faktum att Dumpen publicerar de här bilderna. Är det verkligen lagligt?

Om det nu skulle vara det, vilket jag starkt ifrågasätter, så öppnar det ju upp för en rätt extrem situation. Rent teoretiskt skulle vem som helst kunna skaffa ett utgivningsbevis, ge sig ut på diverse chattar, samla in nakenbilder som folk skickar och sedan börja publicera dem på sin egen webbplats och tjäna pengar på det.

Det låter som ett fullständigt absurt scenario. Frågan är var gränsen egentligen går.

Som många jurister bedömer rättsläget kring Dumpens publiceringar, och jag instämmer i den kören, är Dumpens publiceringar av de här bilderna olagliga i form av förtal, vilket är ett yttrandefrihetsbrott. Olaga integritetsintrång aktualiseras dock inte vad gäller bilder publicerade på dumpen.se, eftersom det brottet inte utgör ett yttrandefrihetsbrott enligt yttrandefrihetsgrundlagen (YGL).

Bara de brott som uttryckligen räknas upp i tryckfrihetsförordningens så kallade brottskatalog (som YGL hänvisar till) är yttrandefrihetsbrott. På grund av innehållet i en publicering på dumpen.se är det endast de brotten Sara Nilsson i egenskap av utgivare kan begå, då dumpen.se skyddas av YGL.

Så vemsomhelst med utgivningsbevis som olovligen (utan samtycke) publicerar andras nakenbilder på sin egen webbplats förövar förtal.
Senast redigerad av Lessler 2025-03-25 kl. 14:05.
Citera
2025-03-25, 13:58
Avstängd
Citat:
Haha, inget jämfört med äckelgäddorna som producerat bilderna som de diskuterar. Utan äckelgädda, inga bilder att diskutera. Det här med orsak och verkan tycks inte vara din största talang.

Att det finns sjuka människor som producerar perversa bilder , ger ju inte andra carte blanche att publikt analysera och frossa i dessa bilder. med tillhörande kommentarer. Det är ju likväl sjuka människor som producerar barnporr, men du tycker tydligen att konsumenterna är helt ok?
Citera
2025-03-25, 14:11
Medlem
Citat:
Haha, vilken kvasipsykologisk smörja. De drivs av förakt för vuxna som försöker begå övergrepp mot barn.

Att du helt utan substans läser in något sexuellt i det visar på vidden av dina problem. Jisses…

De va visst nån som tog åt sig..
Citera
2025-03-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ok, så perversa och utpräglade sadister , mördare, terrorister, våldtäktsmän etc ingår också i ditt normala?? Intressant perspektiv .

Haha, du gör tydligen allt för att slippa grundfrågan! Eller så vill du verkligen demonstrera din dumhet. Jag har inte skrivit att kategorierna du nämner är normala.

Jag skrev att normala människor föraktar gäddor.
Citera
2025-03-25, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
De va visst nån som tog åt sig..

Ja han är aktiv i sadisttråden . Vad gäller sjuka forum som Gräv och Dumpens Facebook har jag inte tillgång till dem och har heller ingen önskan att ha det.
Citera
2025-03-25, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Tjenare Regislutor!

Tillåt mig citera en användare från sadisttråden som går under pseudonymen Graev. Användaren har en väldigt barnslig bild på en katt med keps som håller i en slickeklubba och har någon länk till en telegramkanal i sin profil.

"Jag skulle gissa på att de chattrunkat med en hel del män som låtsas vara unga tjejer på nätet då detta är vanligt. Dessa har då bett om kukbilder och berömt gäddan."

Kan det vara så att dessa gäddor egentligen aldrig någonsin chattat riktiga barn utan det har egentligen enbart varit vuxna, framförallt bastanta småfisande karlslokar? Därav blir det väldigt vuxet fort.
Jag får intrycket att den där Graev användaren vet vad den snackar om.

Möjligt, men nästan lika föraktligt eftersom de trodde och hade uppsåt att sexchatta med barn och ofta uppsåt att förgripa sig på barn. Kom ihåg att många verkligen dyker upp till träff och en del är dömda för relaterade brott sedan innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in