2025-04-12, 14:12
Medlem
subutex o Subutex at är över skattat tramadol / tradolan ger värre ”at” samt skönare berusning
Citera
2025-04-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ni som ska testa Buprenorfin för första gången; följ inte trådens FAQ råd om att 1 mg är en bra nybörjados! Det är alldeles för starkt och det tror jag att många kan hålla med om.
En bra nybörjar dos är ca 0,2-0,4 mg nasalt. Vill man ta det sublingualt (under tungan) kan man ta 0,5 mg.
Ruset varar betydligt längre vid sublingual användning men är och andra sidan inte lika ekonomiskt som nasalt intag.
Buprenorfin är en väldigt lustig substans. Doser mellan 0,2 - 1 mg ger ett väldigt bra och euforiskt rus, men inte lika intensivt som Morfin eller Heroin.
Doser mellan 1-2 mg ger fortfarande ett bra välmående men svagare än vid de lägre doserna.
Doser på 2 mg och uppåt ger inte mer eufori utan där startar (enligt mig) Buprenorfinets terapeutiska användningsområde; man tappar drogsug på andra opioder och opiater och man blir lite allmänt slö och smärtfri.

Är det någon som tycker jag är helt ute och cyklar eller håller ni med?
Varför ljuger du? Du får självklart ett bättre rus och mår bättre på 4 mg istället för 0.2
Citera
2025-04-12, 19:01
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tabbe1234
Varför ljuger du? Du får självklart ett bättre rus och mår bättre på 4 mg istället för 0.2

Inte om du aldrig har testar opiater eller opioider
Citera
2025-04-12, 19:02
Medlem
Citat:
Inte om du aldrig har testar opiater eller opioider
Jo såklart det gör
Citera
2025-04-12, 19:17
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Jo såklart det gör

Dom allra flesta utan tolerans kommer definitivt inte att må bra av 4 mg. Allt annat är skitsnack. Det finns säkert någon enstaka individ som behöver högre doser men jag pratar om folk rent generellt
Citera
2025-04-12, 19:23
Medlem
Citat:
Dom allra flesta utan tolerans kommer definitivt inte att må bra av 4 mg. Allt annat är skitsnack. Det finns säkert någon enstaka individ som behöver högre doser men jag pratar om folk rent generellt
Det var inte det vi pratade om. Du säger att 0.2 ger ett bättre och rus med mer eufori än 4 mg vilket inte stämmer.
Citera
2025-04-12, 19:40
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Det var inte det vi pratade om. Du säger att 0.2 ger ett bättre och rus med mer eufori än 4 mg vilket inte stämmer.

Om man är nybörjare så ger 0,2-0,5 mg ett bättre rus än 4 mg.
Citera
2025-04-12, 19:41
Medlem
Citat:
Om man är nybörjare så ger 0,2-0,5 mg ett bättre rus än 4 mg.
Du skrev att efter 2 mg så får man ett sämre rus vilket inte är sant. Kan du backa upp ditt påstående med fakta eller sitter du bara och killgissar
Citera
2025-04-12, 19:46
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Du skrev att efter 2 mg så får man ett sämre rus vilket inte är sant. Kan du backa upp ditt påstående med fakta eller sitter du bara och killgissar

Ja, av egna erfarenheter och som många håller med om, så får man inte mer eufori på doser över 2 mg. Alla är ju olika och det kan nog skilja lite. Uppenbarligen upplever du att 4 mg ger bättre effekt än 2 mg men jag och många andra tycker att vid ca 2 mg så går det en "gräns' för hur mycket välmående man kan få
Senast redigerad av KringEx 2025-04-12 kl. 20:08.
Citera
2025-04-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ja, av egna erfarenheter och som många håller med om, så får man inte mer eufori på doser över 2 mg. Alla är ju olika och det kan nog skilja lite. Uppenbarligen upplever du att 4 mg ger bättre effekt än 2 mg men jag och många andra tycker att vid ca 2 mg så går det en "gräns' för hur mycket välmående man kan få
Jag pratar inte om dina erfarenheter jag frågar om du har någon fakta som styrker ditt påstående att subutex inte ger mer efter 2mg ? Till exempel någon forskningsrapport annars får man ta ditt svammel som skitsnack.
Citera
2025-04-12, 20:23
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Jag pratar inte om dina erfarenheter jag frågar om du har någon fakta som styrker ditt påstående att subutex inte ger mer efter 2mg ? Till exempel någon forskningsrapport annars får man ta ditt svammel som skitsnack.

Nej jag har ingen forskningsrapport på det så ta det som skitsnack du 😂
Citera
2025-04-12, 20:27
Medlem
Citat:
Nej jag har ingen forskningsrapport på det så ta det som skitsnack du 😂
Ja eftersom att det är skitsnack. Har hållt på med subutex i över 5 år även gått på laro och aldrig hört någon berätta om du berättar så du får gärna backa upp ditt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in