2025-04-12, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så män har 0 möjligheter att bestämma om de ska ha sex eller inte? Utan det sitter en kvinna nånstans och "styr" hans vilja och självbestämmande i saken?
Och kvinnor har 0 möjligheter bestämma om de ska ingå i en relation med en man och/ eller gifta sig eller inte?

Oerhört trött på dessa ständigt lika tramsiga antifeministiska floskler...

Det finns utbud och efterfrågan. Och när det kommer till sex och relationer så är dessa inte i balans för något av könen.

Sen! finns det förtryck av människor eller grupper av människor gällande sex...och det är tämligen uppenbart för alla vilket kön som är det mest förtryckta gällande just sex i världen.
Vi sitter tom i en tråd med en TS som glasklart ger uttryck för just detta.
Det är dessutom inte sant att kvinnor springer efter män och vill ha relationer med dem. Enligt min erfarenhet är det tvärtom. Många män är väldigt på, med att gå in i en relation alltså, så att gå in i en relation har aldrig varit lättare. Enligt mig är det helt känslolöst att göra så (att bli ihop för sakens skull alltså). Jag har ingen respekt för relationer pga detta
Senast redigerad av Ensamvarg666 2025-04-12 kl. 12:29.
Citera
2025-04-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Nej det skrev jag inte. Sluta lägga ord i munnen på mig som jag aldrig skrivit. Du får välja ett annat ord som passar din ideologi bättre. "Påverkar mestadels" tex.

Och kvinnor är inte förtryckta idag i gemen, förutom muslimska kvinnor, så häng in offerkoftan.

"Kvinnor styr tillgången på sex för män"..betyder alltså inte att kvinnor skulle sitta och aktivt styra tillgången för sex för män?

Dessutom skrivet i en verklighet av att flera miljoner, där en fet majoritet är just kvinnor, utnyttjas i sexhandel. Och en verklighet av att ca 1 av 3 kvinnor nångång i sitt liv utsatts för sexuellt våld.
att miljoner av kvinnor årligen tvångsgift (för att våldtas)
att miljoner av kvinnor i världen bokstavligen har 0 möjligheter att själva styra över sin sexualitet.
När, med vem, om, och hur de ska ha sex.

Även i vår del av världen så lever dessa patriarkala normer av manlig klåfingrighet av att kontrollera kvinnors sexualitet kvar, ex. inte ska ha samma sociala "rätt" ha det sex de nu vill....TS som övertydligt exempel på detta...hela existensen av manosfären är övertydligt exempel på detta.

SÅ.. ser verkligheten ut.
Och inte....att där skulle sitta massa stackars män som "styrs" av kvinnor.
Senast redigerad av Merapi 2025-04-12 kl. 12:40.
Citera
2025-04-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Det är dessutom inte sant att kvinnor springer efter män och vill ha relationer med dem. Enligt min erfarenhet är det tvärtom. Många män är väldigt på, med att gå in i en relation alltså, så att gå in i en relation har aldrig varit lättare. Enligt mig är det helt känslolöst att göra så (att bli ihop för sakens skull alltså). Jag har ingen respekt för relationer pga detta

Det finns självklart kvinnor som springer efter män, både för sex och för relationer.
Män är extremt attraktiva för kvinnor. På samma sätt som motsatsen.

Lika felaktigt förneka kvinnors åtrå till och beroende av män som motsatsen.
Citera
2025-04-12, 12:40
Bannlyst
Citat:
Det finns självklart kvinnor som springer efter män, både för sex och för relationer.
Män är extremt attraktiva för kvinnor. På samma sätt som motsatsen.

Lika felaktigt förneka kvinnors åtrå till och beroende av män som motsatsen.
Ok, kanske jag utgår från mig själv då. Har aldrig sprungit efter en kille. Men har varit med om flera som har sprungit efter mig.

Men enligt manosfärer så är män så tuffa att de inte springer efter kvinnor. Fast de visst gör det, i väldigt hög grad dessutom . Många vill inleda en relation fast man inte ens har hunnit lära känna varandra. Usch, mardröm och tröttsamt
Senast redigerad av Ensamvarg666 2025-04-12 kl. 12:47.
Citera
2025-04-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag ser inte kopplingen mellan det du säger. Att se kvinnor som mjölkpaket, hur är det kopplat till att själv aldrig ha blivit vald och drömma om att köpa sig närhet?

Kvinnohat (av din sort) är dels ett inlärt tankemönster, en kultur...samt! ett naturligt mentalt försvar för att man just känner sig bortvald.

Fakta är att kvinnor är inte "ting" som du har nån som helst rätt att sitt och värdera efter massa verbalt trams som "mint condition" eller "använd hona" etc...
Den typen av ordbruk och syn på kvinnor är just kvinnohat i kvadrat.

Du är helt sonika en liten misogyn skitstövel.
Citera
2025-04-12, 12:46
Medlem
Citat:
"Kvinnor styr tillgången på sex för män"..betyder alltså inte att kvinnor skulle sitta och aktivt styra tillgången för sex för män?

dessutom skrivet i en verklighet av att flera miljoner, där en fet majoritet är just kvinnor, utnyttjas i sexhandel.
att miljoner av kvinnor årligen tvångsgift (för att våldtas)
att miljoner av kvinnor i världen bokstavligen har 0 möjligheter att själva styra över sin sexualitet.

Även i vår del av världen så lever dessa patriarkala normer av manlig klåfingrighet av att kontrollera kvinnors sexualitet... kvar..ex. inte ska ha samma sociala "rätt" ha det sex de nu vill....TS som övertydligt exempel på detta...hela existensen av manosfären är övertydligt exempel på detta.

SÅ! ser verkligheten ut.

Och inte....att där skulle sitta massa stackars män som "styrs" av kvinnor.

"Aktivt" var ett nytt ord som jag heller aldrig skrivit. Dina argumentsfel funkar inte på mig lilla stumpan, gör du det så blir du en liten stumpa, och sånt språk triggar bara igång dig, så lika bra att du låter bli infantilt fulspel, lilla stumpan..

Tvångsgifte = bara muslimer. Bra att vi är överens om någonting. Vi är även överens om att sexhandel är vidrigt.

Dina "miljoner" kan du ju försöka fixa källor på. Lycka till.

I övrigt existerar det inget patriarkat i västvärlden idag. Snarare ett politiskt motiverat maktspel som snarast liknar ett skattefinansierat matriarkat. Därav denna manosfär som driver dig och andra moderna feminister till vansinne eftersom ni inte kan styra den eller hindra den. Haha.
Citera
2025-04-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ok, kanske jag utgår från mig själv då. Har aldrig sprungit efter en kille. Men har varit med om flera som har sprungit efter mig.

Men enligt manosfärer så är män så tuffa att de inte springer efter kvinnor. Fast de visst gör det, i väldigt hög grad dessutom . Många vill inleda en relation fast man inte ens har hunnit lära känna varandra. Usch, mardröm och tröttsamt

Ja kanske du bör göra...utgå från dig själv alltså.

Finns väl ingen "sfär" som är så fixerade vid just kvinnor (som hatobjekt) som manosfären.
Liksom det som hela den rörelsen handlar om....att förakta kvinnor och deras liv, behov, rättigheter och möjligheter.
Citera
2025-04-12, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ja kanske du bör göra...utgå från dig själv alltså.

Finns väl ingen "sfär" som är så fixerade vid just kvinnor (som hatobjekt) som manosfären.
Liksom det som hela den rörelsen handlar om....att förakta kvinnor och deras liv, behov, rättigheter och möjligheter.
Nu är jag inte feminist, men står inte bakom manosfärers budskap heller. Saker Som t ex den här tråden tar upp. Det stämmer helt enkelt inte.
Citera
2025-04-12, 12:54
Medlem
Citat:
"Aktivt" var ett nytt ord som jag heller aldrig skrivit. Dina argumentsfel funkar inte på mig lilla stumpan, gör du det så blir du en liten stumpa, och sånt språk triggar bara igång dig, så lika bra att du låter bli infantilt fulspel, lilla stumpan..

Tvångsgifte = bara muslimer. Bra att vi är överens om någonting. Vi är även överens om att sexhandel är vidrigt.

Dina "miljoner" kan du ju försöka fixa källor på. Lycka till.

I övrigt existerar det inget patriarkat i västvärlden idag. Snarare ett politiskt motiverat maktspel som snarast liknar ett skattefinansierat matriarkat. Därav denna manosfär som driver dig och andra moderna feminister till vansinne eftersom ni inte kan styra den eller hindra den. Haha.

"styr"...= verb = grammatik för aktivitet. dvs någon GÖR något aktivt.
Lille gubben.

Källa:

"Mer än 90 procent av världens vuxna prostituerade är kvinnor och flertalet återstående manliga betjänar i huvudsak andra män."
"Om vi antar att Förbundsrepubliken är någorlunda representativ för världen i stort i detta avseende skulle det innebära att det finns 30 miljoner vuxna prostituerade i världen i dag"
https://www.svd.se/a/1a1e37b9-b674-34f0-b9f4-d3494ca28398/30-miljoner-prostituerade-i-varlden

"More concretely, today prostitution is made up of many pimp networks; it's a real global sex industry. We estimate that there are 40-42 million prostitutes in the world (UN, 2009), of which 75% are between 13-25 years old. More than nine out of ten prostitutes depend on a pimp."
https://www.fondationscelles.org/pdf/current-assessment-of-the-state-of-prostitution-2013.pdf

Du skrev ett oerhört tramsig och misogyn klyscha....alltså ren dumhet utan innehåll.
Stå för det, tack.
Senast redigerad av Merapi 2025-04-12 kl. 13:00.
Citera
2025-04-12, 12:55
Medlem
Citat:
Nu är jag inte feminist, men står inte bakom manosfärers budskap heller. Saker Som t ex den här tråden tar upp. Det stämmer helt enkelt inte.

Precis det stämmer inte..och därför ska man slå tillbaka och påpeka verkligheten.
Citera
2025-04-12, 12:58
Medlem
Citat:
"styr"...= verb = grammatik för aktivitet. dvs någon GÖR något aktivt.
Lille gubben.

Du skrev ett oerhört tramsig och misogyn klyscha....alltså ren dumhet utan innehåll.
Stå för det, tack.

Nej inte bara, det kan vara ett adverbial också, dvs något som i denna kontext inte nödvändigtvis behöver vara direkt-aktivt.

Jamen det är väl klart att jag gjorde, i din värld. Det är lite kul och väldigt lätt att trigga dig. Men visst, den här lilla gubben kanske har skämtat klart för tillfället. Ok eller?
Citera
2025-04-12, 13:03
Medlem
Citat:
Nej inte bara, det kan vara ett adverbial också, dvs något som i denna kontext inte nödvändigtvis behöver vara direkt-aktivt.

Jamen det är väl klart att jag gjorde, i din värld. Det är lite kul och väldigt lätt att trigga dig. Men visst, den här lilla gubben kanske har skämtat klart för tillfället. Ok eller?

Tycker du bör fråga dig själv exakt vad som är så "kul" med att sitta och göra sig "rolig" över förtyck mot kvinnor? och upprepa gammalt misogynt snömos?

Vad exakt ligger humorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in