2025-04-11, 22:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Jag vill upplysa Leaston om att jag har sålt alla Riot.
Tre miners i portföljen är övermaga..
Du verkar väldigt random i dina beslut. Du köpte dom väl häromdagen?

Jag sitter på några Mara som varit under isen något kvartal eller två.
Citera
2025-04-11, 22:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Nåja, ingen fara om kontot ryker: kommer ändå inte ha så mycket tid att frekventera tråden på grund av att Bitcoin ser ut att ha bottnat ut.

Fixed it for you...

Ses när Bitcoin kraschar från 250 000 till 150 000.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-11 kl. 22:50.
Citera
2025-04-12, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Tror fortfarande på uppgång under hösten men siktar inte längre på några 250K utan hoppas på ca 120K i november och då gäller det nog att sälja innan björnmarknad.

Med det sagt så tror jag inte på någon 80-90%-ig nedgång under björnmarknad, men 50% är absolut inom det rimliga.
Jag tror också toppen är mer eller mindre inne för den här cykeln. Kanske 120k är möjligt men risk/reward-mässigt är det isåfall bättre att lägga pengarna på aktier (t ex tesla eller nvidia).

Delar dock inte uppfattningen om att björnmarknaden kommer att bli lindrigare. Korrektionerna har procentuellt varit ungefär lika stora som förut trots markant lägre uppgång. Jag ser därför ingen anledning till varför den slutgiltiga kraschen skulle bli särskilt mycket lindrigare bara för att bitcoin har presterat betydligt sämre än förut.
Senast redigerad av MekaniskaUrban 2025-04-12 kl. 00:29.
Citera
2025-04-12, 01:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MekaniskaUrban
Jag tror också toppen är mer eller mindre inne för den här cykeln. Kanske 120k är möjligt men risk/reward-mässigt är det isåfall bättre att lägga pengarna på aktier (t ex tesla eller nvidia).

Delar dock inte uppfattningen om att björnmarknaden kommer att bli lindrigare. Korrektionerna har procentuellt varit ungefär lika stora som förut trots markant lägre uppgång. Jag ser därför ingen anledning till varför den slutgiltiga kraschen skulle bli särskilt mycket lindrigare bara för att bitcoin har presterat betydligt sämre än förut.

Har emellanåt tänkt liknande så utesluter inte detta. Man babblar om det fundamentala och strategisk reserv, men när den strategiska reserven infann sig och det fundamentala såg som bäst ut sjönk priset. Dessutom vill "etablissemanget" ha ett så lågt pris som möjligt innan det köper in sig.

Håll i hatten för det kan gå lågt, riktigt lågt.

Riktigt jvla lågt.
Citera
2025-04-12, 02:29
Avslutad
Citat:
Har emellanåt tänkt liknande så utesluter inte detta. Man babblar om det fundamentala och strategisk reserv, men när den strategiska reserven infann sig och det fundamentala såg som bäst ut sjönk priset. Dessutom vill "etablissemanget" ha ett så lågt pris som möjligt innan det köper in sig.

Håll i hatten för det kan gå lågt, riktigt lågt.

Riktigt jvla lågt.
Strategisk reserv är inprisat för ett halvår sen. Ska man tjäna på bitcoin nu så är det på trading. Köp på 30-40k 2026, sälj för 140-150k 2029 när alla börjar prata om banana zone och hypercykler igen. Det är samma sak varenda gång.
Citera
2025-04-12, 02:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MekaniskaUrban
Strategisk reserv är inprisat för ett halvår sen. Ska man tjäna på bitcoin nu så är det på trading. Köp på 30-40k 2026, sälj för 140-150k 2029 när alla börjar prata om banana zone och hypercykler igen. Det är samma sak varenda gång.

Är det samma sak varje gång så går vi mot en blow off top Q4.

Har du redan sålt alltså? När sålde du isf?
Citera
2025-04-12, 02:46
Avslutad
Citat:
Har du redan sålt alltså? När sålde du isf?
I början av februari.
Citera
2025-04-12, 07:28
Medlem
Citat:
Innan Trump började med tullar så utgick jag ifrån att vi skulle vara på minst 120K nu och ännu högre i maj, sedan nedgång under sommaren och upp i igen i UPtober fram till en blow off top i MOONvember. Men den här cykeln följer inte mönstret eller är allt pga Trump?

Hoppas fortfarande på högre pris innan sommaren men inte alls säker på att det blir så. Får kanske vara nöjd om priset lyckas ta sig upp till 85K igen innan nedgång under sommaren ..

Tror fortfarande på uppgång under hösten men siktar inte längre på några 250K utan hoppas på ca 120K i november och då gäller det nog att sälja innan björnmarknad.

Med det sagt så tror jag inte på någon 80-90%-ig nedgång under björnmarknad, men 50% är absolut inom det rimliga.

Adderas kan att jag absolut trodde att priset skulle rusa till månen när vi fick en strategisk reserv istället dippade det.

Och sen tullar på det, som sagt ..

Håller fortfarande öppet för att vi kan gå till ca 250K under q4 men är inte särskilt övertygad om det längre. Så något uppgiven men med det sagt .. DET SISTA JAG GÖR ÄR ATT SÄLJA. Det är liksom det manipulationen av priset syftar till, småhandlare ska sälja och valar köpa.

Mitt tips är alltså HODL & DO NOT PLEB Nån gång inom en rimligt nära framtid kommer 1 st BTC att vara värd miljoner dollar.
Tyvärr tror jag fortfarande på minst 70-80% dipp för BTC efter hösten. Dels för att det alltid varit så oavsett om BTC haft ett ATH på 19k eller 69k, och dels för jag tror på en riktig finanskris (som vi inte haft än) inom 4 år.

Det finns en anledning till varför Warren Buffet är extremt likvid.
Senast redigerad av david-taxi 2025-04-12 kl. 07:42.
Citera
2025-04-12, 08:51
Medlem
hazenectars avatar
Kan vi stänga dagens ljus över 83,3k så börjar det helt plötsligt att se riktigt intressant ut. Kontrarally på g?
Citera
2025-04-12, 09:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Tyvärr tror jag fortfarande på minst 70-80% dipp för BTC efter hösten. Dels för att det alltid varit så oavsett om BTC haft ett ATH på 19k eller 69k, och dels för jag tror på en riktig finanskris (som vi inte haft än) inom 4 år.

Buffet sålde för ett år sedan…

Du menar att ha fortfarande kommer vara likvid ”efter hösten”?
Citera
2025-04-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

Buffet hat bildat sin framgång med framför allt två egenskaper. Han har förstått snöbollseffekten (dvs han kan räkna med procent), och han har haft enorm energi att kolla upp alla företagens alla tillgångar (räkna substandvärdet). Jag har stor respekt för Buffet, men om vi får en riktig finanskris (vilket vi mycket väl kan få), varför ska man ligga på dollar?
Citera
2025-04-12, 09:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Buffet hat bildat sin framgång med framför allt två egenskaper. Han har förstått snöbollseffekten (dvs han kan räkna med procent), och han har haft enorm energi att kolla upp alla företagens alla tillgångar (räkna substandvärdet). Jag har stor respekt för Buffet, men om vi får en riktig finanskris (vilket vi mycket väl kan få), varför ska man ligga på dollar?
Visst kan man följa Buffet men din reflektion ger mig 2 öppna frågor:
När och vad? Dvs NÄR får man reda på hur han agerat? Och hur får man reda på VAD han gjort istället?

3:e frågan finns ju också, VARFÖR har han agerat som han gjort. Men den kanske inte är relevant om man bara kopierar honom på antagandet att han gjort rätt. Men då uppstår ju problemet om Soros, Munger eller någon annan storspelare INTE agerat så som Buffet, eller hur...?

Kanske lättare isf att bara vara all in i Berkshire Hathaway, om nu man tror så hårt på Buffet?

*edit*
Buffet har väl varit anti Bitcoin btw. So much för att följa hans tips...
Senast redigerad av Leaston 2025-04-12 kl. 09:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in