2025-04-10, 21:41
Medlem
Arbetsförmedlingen är inte bra. Dom hjälpte inte mig när jag var arbetslös. Tvärtom dom förlängde min arbetslöshet. Dom anvisade mig till meningslösa åtgärder vilket gjorde att jag mådde dåligt.
Citera
2025-04-10, 21:51
Medlem
KSOEskribents avatar
Blir maktskifte efter nästa val. Det förstår även självgoda karriärister som sparkar neråt.
Citera
2025-04-10, 22:09
Avslutad
Vad sägs som att ta ansvar? Inte? Flytta hem till mamma och då din bortskämda snorunge.
Citera
2025-04-10, 22:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Finns det någon nyhetskanal som har rapporterat om det här?

Nej, eftersom det inte är sant. Fas 3 är inte tillbaka och att söka jobb över hela riket har gällt länge.
Citera
2025-04-10, 22:24
Medlem
Jag är arbetslös och fick detta besked i går från arbtsförmedlingen, "nya regler nu om att man måste söka i hela landet".

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, eftersom det inte är sant. Fas 3 är inte tillbaka och att söka jobb över hela riket har gällt länge.
Citera
2025-04-10, 22:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Jag är arbetslös och fick detta besked i går från arbtsförmedlingen, "nya regler nu om att man måste söka i hela landet".

Föreskriften (2015:3) om att söka i hela landet togs för tio år sedan. I den står det att den sökande under en övergångstid ha ett geografiskt begränsat sökområde. Din övergångsperiod är alltså slut.
Citera
2025-04-10, 22:31
Medlem
Ok, ta det med arbetsförmedlingen som sa till mig att det var nya direktiv.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Föreskriften (2015:3) om att söka i hela landet togs för tio år sedan. I den står det att den sökande under en övergångstid ha ett geografiskt begränsat sökområde. Din övergångsperiod är alltså slut.
Citera
2025-04-10, 22:32
Medlem
Buhu, nu blir det svårare för folk att gå hemma och leva som bidragsparasiter.
Citera
2025-04-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Men då utnyttjas ju dom arbetslösa som gratisslavar, ska dom utföra arbete ska dom väl ha lön?
Eller ska det vara ok att utnyttja arbetslösa?

Tror du att dom någonsin kommer få ett jobb med lön när företagen vet om att dom har rätt att utnyttja arbetslösa som gratisslavar?

Man är inte slav om man inte tvingas. Vill man inte rengöra vägrenen för att få bidrag kan man lösa sin försörjning själv.
Citera
2025-04-10, 22:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Ok, ta det med arbetsförmedlingen som sa till mig att det var nya direktiv.

Nya direktiv för dig ja.
Citera
2025-04-10, 22:56
Medlem
Oroa dig inte. Det finns inga jobb att få i alla fall. Så sök på bara.
Citera
2025-04-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Hårdare krav igen. Nu måste jag söka i hela landet och flytta om jag blir erbjuden jobb.
Såhär var det för 15 år sen med Fas 3.
Nån mer som får panik?

Fas 3 är inte tillbaka. Fas 3 var en del av jobb-och utvecklingsgarantin där deltagare blev satta hos Fas3 anordnare. Fas 3 var sista anhalten på garantin och deltagare där kunde i princip inte få någon annan typ av insats. Fas 3 är avskaffat sedan nästan 10 år nu. Det du pratar om är georgrafisk rörlighet och är absolut inte samma sak. Geografisk rörlighet gäller för alla som är inskrivna på AF (dvs även de med a-kassa). Egentligen har arbetssökande varit tvungna att vidga sitt arbetssökande (bland annat geografiskt) även tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in