Citat:
Ursprungligen postat av
HBTKuk
Förklara gärna hur AF tvingar någon att skilja sig. Har AF sagt att de tycker hon ska bo i tält? Ni väljer att bara se problem för att man inget orkar göra.
Hur fan behöver du en förklaring? Det blir ju då ett tvång eftersom att om den man är gift med har ett arbete i så fall måste säga upp sig och hoppas på att det finns sånna jobb dit den andra flyttar.
Eller tänker du att alla ska bara hoppa runt fram och tillbaka så att när ena har ett jobb i Malmö och den andra får tag i ett i Gävle så säger man upp sig i Malmö och blir arbetslös i Gävle, och då ska den arbetslösa som fick jobbet i Gävle säga upp sig och flytta vidare till nästa. Har man en familj blir det liksom svårt att studsa runt i hela landet hur som helst. Då blir det ju skilsmässa kvar eller hur?
Folk snackar om att orka, det tyngsta jag gjort i mitt liv var att lalla som långtidsarbetslös. Det är mycket tyngre att sitta hemma och aldrig ha råd med någonting och känna sig oduglig.
Vill man att folk ska få jobb får man väl erbjuda utbildning till bristyrken istället. Det borde man väl ha råd med om man kan skicka på stålar till babbar även om dom inte ens befinner sig i landet. Man får kanske välja mellan dom alternativen men det är ett ganska lätt val i mina ögon.
Det här handlar enbart om att se till att folk blir av med ersättning. Kanske är en ny "grön omställning" som behöver finansieras på vår bekostnad på ingång.