2025-04-10, 19:57
Medlem
YP4XQs avatar
Vi borde ha lite mer USA regler. Finns det en enda svensk som skulle kunna ta ett jobb en invandrare har så ska svensken gå före
Citera
2025-04-10, 19:59
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Står man till arbetsmarknadens förfogande, och lyfter bidrag bör man vara fullt tillgänglig och beredd på att flytta. Det är rena parasitbeteende på er som gnäller över ökade krav kring hur ni ska söka jobb.

Det borde vara en självklarhet för er unga individer, men dagens unga har fallit offer för gängen ute i förorterna och fyller deras fick med sitt bidrag mot narkotika.

Era sönderknarkade hjärnor är fullständigt odugliga, och frågan är om nuvarande generation är förlorad för evigt, och hur kan vi se till att framtida generationer inte utvecklas till det vi ser nu?
Citera
2025-04-10, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Alla som nu försöker att undvika att arbeta och leva på bidrag... Räkna lite på vad ni kommer att få i pension med det tänkandet...
Kan bli att ni får leva i misär era sista år och styrd av myndigheterna som ger er bidrag...
Vilka jävla bidrag är det ni pratar om hela tiden? Jag söker jobb som en galning men får inga bidrag, och inget jobb heller för den delen. Jag har 500 kr kvar på kontot och nästa månad blir jag förmodligen hemlös om jag inte får ett jobb snarast...
Citera
2025-04-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettnykonto
Vilka jävla bidrag är det ni pratar om hela tiden? Jag söker jobb som en galning men får inga bidrag, och inget jobb heller för den delen. Jag har 500 kr kvar på kontot och nästa månad blir jag förmodligen hemlös om jag inte får ett jobb snarast...
Vad betalar du hyran å mat med?
Citera
2025-04-10, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Vad betalar du hyran å mat med?
Sparade pengar från tidigare arbete, har sålt det mesta av mina ägor för att ha råd med mat o hyra nu äger jag i princip bara en rutten laptop och en mobiltelefon.
Citera
2025-04-10, 20:10
Medlem
Citat:
Sparade pengar från tidigare arbete, har sålt det mesta av mina ägor för att ha råd med mat o hyra nu äger jag i princip bara en rutten laptop och en mobiltelefon.
Men får du inte försörjningsstöd?
Citera
2025-04-10, 20:11
Medlem
Men hur många jobb måste du söka per månad? 10? Det lär man ju kunna söka inom pendlingsavstånd. De säger väl inte specifikt "nu ska du söka jobb i norrersta norrland"?
Citera
2025-04-10, 20:13
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Fast då blir ju bara någon annan arbetslös. Snedvriden konurans med starta eget bidrag.
En annan hårt arbetande egenföretagare som går med förlust för någon annan får ekonomiska bidrag.
Låt marknaden reglera sig själv.

Du byter ämne, brorsan.
Citera
2025-04-10, 20:17
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunabengt
Min kommentar riktade sig till någon tidigare i tråden som tyckte att man skulle skicka in ett dåligt CV för att slippa få jobbet.
Jag håller helt och hållet med dig om att företagens sätt att rekrytera har spårat ur totalt. Det sitter någon ung person som inte har en aning om vad tjänsterna innebär som ska välja ut rätt person med hjälp av något program i datorn. Ge en sådan rekryterare sparken och skicka en länk till programmet bara.

Eller så har de fått referenser av tidigare arbetsgivare och därefter beslutat att inte gå vidare med personen som söker en tjänst.
Citera
2025-04-10, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Men får du inte försörjningsstöd?
Nej, inte a-kassa heller
Citera
2025-04-10, 20:19
Medlem
Citat:
Nej, inte a-kassa heller
Varför.
Citera
2025-04-10, 20:23
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Sitta och hata på fattiga arbetslösa, hur jävla liten är man inte då som människa....

Det är bara att bli arbetslös själv om man tycker att det verkar roligt som många i tråden verkar tycka.

Jag har levt länge och jag har aldrig upplevt ett större förakt för fattiga människor än i dagens Sverige.

Regeringen måste vara stolt hur dom ha fått med sig pöbeln att slå neråt när dom själva hela tiden fyller sina egna redan fulla fickor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in