2025-04-10, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Utesluter inte nytt ATH innan sommaren, men kan handla om önsketänkande från min sida.

Vi får se.
Om det inte blir nytt ATH senast maj så får vi nog vänta till minst september tror jag.
Citera
2025-04-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Själv är du superrik, eller vänta lite:

Sitter fast? Har inte kapital att investera i dippen? Herregud, hur kan en vuxen människa inte ha pengar nog att investera när tillfälle uppstår?

Hur kan ljusfigurer i grafen behövas, ju lägre pris desto mer rea? Ja, just det: du har alltså inte likvida medel att investera med. Fattig var verkligen rätta ordet ...

Hmm, om du är helt investerad i bitcoin sedan några år, så kan du vid behov köpa vad du vill, i stort sett, med ett undantag: Du kan inte köpa mer bitcoin. Är du då fattig eller rik eller något annat?
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-10 kl. 09:45.
Citera
2025-04-10, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Hmm, om du är helt investerad i bitcoin sedan några år, så kan du vid behov köpa vad du vill, i stort sett, med ett undantag: Du kan inte köpa mer bitcoin. Är du då fattig?

Om du är helt investerad i ett tillgångsslag och saknar all annan form av löpande inkomster eller tillgångar så är du inte nödvändigtvis fattig, men befinner dig i en ekonomiskt prekär situation.

Men, och det är intressant i ljuset av diskussionen om MSTR: om MrTyger verkligen var rik så hade han förstås kunnat belåna sina tillgångar oavsett om det är hus, sina Bitcoin, sina aktier eller vad som helst (till mycket låg ränta på grund av säkerheter en rik person har) och köpa mer Bitcoin.

Att han inte kan stoppa in pengar i en dipp tyder på att han är fattig. Jag skulle vilja påstå att de flesta som är 40+ i en akademisk storstadsmiljö skulle kunna trycka in en miljon när som helst i vad som helst.
Citera
2025-04-10, 09:52
Medlem
Monerokungens avatar
Dåliga nyheter krypto - 30%
Bra nyheter +5 %

här är något som inte stämmer Jag hade ändå högsta betyg i matte i skolan. Men får ändå inte ihop den matematiska ekvationen!

Och Krypto är mer volovertivt är vad aktier/fonder är.

Ändå ökar Tesla och Apple 3 gånger så mycket som BTC. HMMMM
Citera
2025-04-10, 09:55
Avslutad
Citat:
Sitter fast? Har inte kapital att investera i dippen? Herregud, hur kan en vuxen människa inte ha pengar nog att investera när tillfälle uppstår?

För att jag redan är till hundra procent investerad.

Fattig är ett relativt begrepp, jag har orealiserade förluster på x antal miljoner men kan fortfarande realisera en vinst som är betydligt högre än ditt kapital, som enligt egna uppgifter i tråden inte ens uppgår till en miljon, om jag skulle känna för det. Så vem av oss är den fattige? Jag som är Bitcoiner eller du som är bitcoinkritiker? Dvs vems taktik har varit framgångsrik och vem har kört i diket?

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Om det inte blir nytt ATH senast maj så får vi nog vänta till minst september tror jag.

Håller med, men tror snarare sena oktober förmodligen t o m november men då får man akta sig för björnmarknad.
Citera
2025-04-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Bra nyheter +5 %

här är något som inte stämmer Jag hade ändå högsta betyg i matte i skolan. Men får ändå inte ihop den matematiska ekvationen!

Ändå ökar Tesla och Apple 3 gånger så mycket som BTC. HMMMM

Det där är en bra poäng! Tidigare har vissa firat tecken på att korrelationen mellan tech och Bitcoin minskat (eller tecken på att den försvunnit). Be careful what you wish for är ett bra begrepp i många fall.

Hade varit intressant att veta vad kunniga analytiker har för bild av den svaga uppgången inom krypto beror på nu när mycket annat rusar. Till och med vissa av mina biotechaktier har fått mer uppsving än Bitcoin senaste dygnet ...
Citera
2025-04-10, 09:58
Avslutad
Citat:
Om du är helt investerad i ett tillgångsslag och saknar all annan form av löpande inkomster eller tillgångar så är du inte nödvändigtvis fattig, men befinner dig i en ekonomiskt prekär situation.

Men, och det är intressant i ljuset av diskussionen om MSTR: om MrTyger verkligen var rik så hade han förstås kunnat belåna sina tillgångar oavsett om det är hus, sina Bitcoin, sina aktier eller vad som helst (till mycket låg ränta på grund av säkerheter en rik person har) och köpa mer Bitcoin.

Att han inte kan stoppa in pengar i en dipp tyder på att han är fattig. Jag skulle vilja påstå att de flesta som är 40+ i en akademisk storstadsmiljö skulle kunna trycka in en miljon när som helst i vad som helst.

Kan och vill är två olika saker, jag lånar aldrig mer än jag är tvungen till. Det har gått bra ändå för mig.

Köpte du själv dippen eller du är för fattig?
Citera
2025-04-10, 10:00
Medlem
Citat:
För att jag redan är till hundra procent investerad.

Fattig är ett relativt begrepp, jag har orealiserade förluster på x antal miljoner men kan fortfarande realisera en vinst som är betydligt högre än ditt kapital, som enligt egna uppgifter i tråden inte ens uppgår till en miljon, om jag skulle känna för det.

Ursäkta, vad syftar du på för inlägg?
Citera
2025-04-10, 10:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Bra nyheter +5 %
Bitcoin gick ner 10% på 5 dagar på dåliga nyheter, och sedan gick Bitcoin upp 5% på några timmar på bra nyheter.

Eller räknar du 30% sedan all time high för 5 månader sedan och jämför med 5% på några timmar?
Citera
2025-04-10, 10:05
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:

Håller med, men tror snarare sena oktober förmodligen t o m november men då får man akta sig för björnmarknad.

Ingen hoppas ju på att det stämmer mer än jag! Men vad får dig att tro att det kan nås då? Finns det något som ska hända fram tills dess?

Det känns ganska omöjligt att veta. Det kan ligga på 40k i november och det kan ligga på 130k

Det är ju mycket upp till trump och dom andra vad dom vill att priset ska upp till. Och ingen vet ju vad deras framtidsplaner är.

Han kan enkelt säga om 2 månader säger något extremt negativt för BTC, Men han kan även säga väldigt positiva saker. Eller så säger han inget alls.

Ingen vet.
Citera
2025-04-10, 10:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Börjar bli lite av en internet-sanning det där.
Säg mig, hur har tex Tesla gått motsvarande tid? 5 månader och 5 dagar?
Citera
2025-04-10, 10:06
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bitcoin gick ner 10% på 5 dagar på dåliga nyheter, och sedan gick Bitcoin upp 5% på några timmar på bra nyheter.

Eller räknar du 30% sedan all time high för 5 månader sedan och jämför med 5% på några timmar?

Lite oklart vad du försöker poängtera...

Syftar inte bara på BTC just nu. Krypto överlag. Tycker ändå det är konstigt. Det stannade till och nu går det neråt. Medans aktierna sticker mer uppåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in