Citat:
Ursprungligen postat av
Magnum442
Jag har lite svårt att uttala mig om ett sådant fenomen, för jag skulle själv aldrig göra så.
Jag har dock en gissning baserat på observationer hos folk som är vana vid att chatta och inte andra typer av kommunikation. När dessa individer ska skriva ett brev eller ett foruminlägg, tnederar dem att skriva korta meningar och posta ofta. I en del forum kan man se att individer som ibland postar en mening i varje inlägg.
Kan det vara sådant beteende? Det enda jag annars kan tänka mig är att du har kommit i kontakt med folk med ovanligt lågt IQ.

Det låter som en inte helt orimlig förklaring i alla fall.
Vill inte gärna påstå att många män på sexkontaktsidor har lågt IQ, men många har svårt att skriva mer än några enstaka ord och då förstår jag om många tycker det är svårt att få kontakt.
Ofta vill kvinnor ha lite kött på benen för att få en känsla av mannen, och med bara "hej läget" utan stor bokstav och utan frågetecken låter det väldigt ointressant och nonchalant.
Särskilt om man tänker på att många män här tycker att kvinnor överlag är dåliga på att konversera när det gäller vanligt dejting, och jag upplever att väldigt många män är dåliga på att konversera när det gäller sexdejting.
Men är mera troligt individuellt om man är kommunikativ eller inte, och om man förväntar sig att den andre ska göra jobbet åt en?
Lite kul när en man sökte en kommunikativ kvinna och jag svarade, men han var då inte kommunikativ för fem öre så varför han önskade en sån kvinna undrar jag...