2025-04-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Å fy faan vill du inte ge folk vingar och få en andra chans. Ska man stanna kvar på hemmaplan då och hoppas på att det blir under. Men om man tjänar typ 45.000/Månader. Får man inte ens handla på dressman eller burger king då heller?
Får man handla på Lidl då och bara köpa röda priser med utgångsdatum om 3 dagar?
Vilket samhälle det skulle bli. Vad gör jag då med min ford sunliner 55 cabbe som står i garaget tex?
Den kanske kan vara värderad till 500 k.

Sverige kopierar från China då det är inte mitt fel.... Folks eget fel och eget ansvar...

Chinas system betygsätta på människor i hela China också genom kort avslöjar på app....
Inget ska vara tjuv, elak och otrevligt. Alla i China måste vara lugn snäll och hjälpsam...
Senast redigerad av Dofstom 2025-04-05 kl. 15:53.
Citera
2025-04-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Naturligtvis trixar den smarte så att kapital överstigande 100k inte står på en själv eller så omsätter man det i annat.

Om det går och inte påverkar annat här i livet så visst.
Citera
2025-04-06, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Lever man som en tattare om man har minst 20,000 i månaden.
Huset betalt bilen betald och sparade medel.
Huset i sverige betalt. Nörd har du problem och tänker fel för det emsta.
Har du ens varit i asien. Sjuk dum kommentar.
Men du har inte 20k om du inte jobbat, då har du drygt 11k innan skatt....
Citera
2025-04-06, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det beror hur man ser på saken. Den som arbetat har ju haft en lön som troligtvis varit större än de flesta ersättningar och bidrag men den som inte arbetat har ju haft all sin tid till förfogande! Är inte din tid värd något?
Men nu pratar vi om livet som pensionär och summan pengar i pension respektive garantipension + bostadstillägg (antar jag) och då verkar man inte få speciellt mycket mer om man tjänat under 45k/mån jämfört med att inte arbetar alls.

Det handlar inte om hur jag får ihop det utan att respektavståndet mellan den som inte arbetat och den som arbetat är för litet enligt rapporten jag länkat till. Om deras beräkningar stämmer vet jag inte.
Har du tjänat 45k så får du ut en pension en bit över 30k, har du inte jobbat får du ut drygt 11k.... Lite skillnad hörrö!
Citera
2025-04-08, 20:35
Medlem
Man får det väl ungefär lika bra som den som har arbetat i 45 år....
Citera
2025-04-10, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Man får det väl ungefär lika bra som den som har arbetat i 45 år....
Naj! Du får ut drygt 11000kr före skatt..... Har du jobbat med medelinkomst får du ut över det dubbla! Men vill du leva på kattmat, fortsätt att tro det!
Citera
2025-04-10, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Naj! Du får ut drygt 11000kr före skatt..... Har du jobbat med medelinkomst får du ut över det dubbla! Men vill du leva på kattmat, fortsätt att tro det!
De som inte arbetat får ju även bostadstillägg säga det.
Citera
2025-04-10, 21:40
Medlem
Citat:

Och inkomstpensionstilläg.

Är du inte tjänsteman eller är duktig att spara själv så är de väl egentligen inte värt att arbeta.
Citera
2025-04-10, 21:41
Medlem
upplaenningens avatar
Den personen förtjänar inte en krona i pension.
Citera
2025-04-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Och inkomstpensionstilläg.

Är du inte tjänsteman eller är duktig att spara själv så är de väl egentligen inte värt att arbeta.

Man får ju knappt äga något för att få alla dessa tillägg.

Har äldre släktingar som har varit hemmafruar kanske 30% av arbetslivet men har ganska stora tillgångar i fastigheter och dyl och dessa har ju extremt låg pension och får nog tom mindre än dräggen.
Citera
2025-04-10, 23:18
Medlem
Citat:
Det hjälper ju inte! Du får upp till 80% i bostadsbidrag max lite drygt 7000kr. Du får bostadsbidrag även om du har full pension.... Du är inte så smart va?
Citera
2025-04-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Det hjälper ju inte! Du får upp till 80% i bostadsbidrag max lite drygt 7000kr. Du får bostadsbidrag även om du har full pension.... Du är inte så smart va?

Folk med tillgångar över 100 papp får inga bostadsbidrag vad jag vet. Jag vet om flera äldre med väldigt låga pensioner som inte får några stöd överhuvudtaget eftersom de har väldigt mycket kapital uppbundet i fastigheter. Det har knappast dräggen.

Drägg som aldrig jobbat vitt eller bidragit till det gemensamma har det väldigt bra om man ser till deras arbetsinsats.

och på tal om att jag är smart eller inte...Min Flashbackdase är både grövre och längre än din så det kvittar egentligen vad du tycker och tror din fjollbög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in