• 1
  • 2
2015-04-30, 18:10
Bannlyst
Citat:
Sakae Naa (Combretum quadrangulare) har en effekt som vissa påstår liknar den från Mitragyna speciosa. I Asien så gillas den för den energigivande, stimulerande känsla som vissa användare upplever som en "rush" inte helt olikt den känsla man får av koffein. Vissa tycker sig även få en humörförhöjande effekt.

För enbart avkoppling så är kanske Sakae Naa inte det bästa tillgängliga alternativet, men i kombination med arbete eller andra aktiviteter så kan den ge en behaglig stimulans. Effekten kommer snabbt och varar i upp till 4 timmar.

Användning

Rekommendationen är att göra ett te av den med ca 0,5 gram, erfarna användare kan ta upp till 1 gram.

Nån som provat och fått effekt? Säljs som 25x extrakt på en inrikesshop.

Citat:
Tree, 5-10m high: young branchlets acutely quad-rangular or very narrowly quadrialate. Leaves simple, opposite, elliptic or obovate, 3–8 cm wide, 6–16 cm long: petiole acutely ridged. Inflorescence in terminal and axillary spike; flower small, yellowish white. Fruit dry, thinly quadrialate: seed brownish red, ellipsoid, 4- angled.
Seed: anthelmintic for roundworm, threadworm
Root: treatment of venereal diseases: anthelminitic
Leaf: relieves from muscular pain
Reported to be a Kratom Substitute

Chemistry
Combretol is an O-methylated flavonol, found in C. quadrangulare. The plant also contains the gallic acid derivative, 1-O-galloyl-6-O-(4-hydroxy-3,5-dimethoxy)benzoyl-beta-D-glucose.
Senast redigerad av stressadOpressad 2015-04-30 kl. 18:29.
Citera
2025-04-07, 19:17
Medlem
Bump.

Ska prova denna mer framöver men verkar mest intressant så här långt för stimulerande effekt.

Edit: inte extrakt. Krossade löv eller pulvriserade löv finns på inrikesshop nu.
Senast redigerad av Flashbackwards 2025-04-07 kl. 19:47.
Citera
2025-04-07, 21:26
Medlem
Rabbitss avatar
https://erowid.org/experiences/exp.php?ID=102254
Citera
2025-04-08, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
https://erowid.org/experiences/exp.php?ID=102254

Läste den. Tagit Sakae Naa igår och idag på morgonen. Tycker den känns som diet kratom lol.

Helt klart godkänd än så länge. Får se om toleransen snart går åt helvete.

Edit: Detta är mina upplevelser. Andra kanske avskyr Sakae Naa. Förvänta er ICKE kratomnivå.
Citera
2025-04-08, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Läste den. Tagit Sakae Naa igår och idag på morgonen. Tycker den känns som diet kratom lol.

Helt klart godkänd än så länge. Får se om toleransen snart går åt helvete.

Edit: Detta är mina upplevelser. Andra kanske avskyr Sakae Naa. Förvänta er ICKE kratomnivå.

Testade du det med inget annat i kroppen? Hur mycket använde du?
Citera
2025-04-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahadetvardetdet
Testade du det med inget annat i kroppen? Hur mycket använde du?

Bara Sakae Naa. Hittills känns Sakae Naa som en lightvariant/jättelåg dos av vitt kratom. Påminner mig om mornarna man hade med vitt kratom men mkt svagare.

Får se hur toleransen utvecklas.

Har hittills tagit 8g per gång. Testar mig fram ännu. Blir bättre med pulvriserade blad också antagligen.
Citera
2025-04-08, 23:00
Medlem
Rabbitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Bara Sakae Naa. Hittills känns Sakae Naa som en lightvariant/jättelåg dos av vitt kratom. Påminner mig om mornarna man hade med vitt kratom men mkt svagare.

Får se hur toleransen utvecklas.

Har hittills tagit 8g per gång. Testar mig fram ännu. Blir bättre med pulvriserade blad också antagligen.

Bättre än hirsuta? Kör du pulver? Ska testa imorgon.
Citera
2025-04-09, 14:32
Medlem
Citat:

Nå? Testat än?
Citera
2025-04-09, 16:10
Medlem
Citat:

Inte provat hirsuta. Föredrar pulver.

Helt OK effekt imorse med. Detta är inte i närheten av kratoms styrka. En slags lightvariant av vitt kratom känns det som.
Citera
2025-04-09, 20:15
Medlem
Rabbitss avatar
Nu har jag testat.

Körde först en låg dos (1-2g) för att testa, kände inget.

Sedan tog jag en större dos blandat med hirsuta och då drog det på, efter 20 minuter fick jag en rejäl rush. Var inte alls beredd på det.

Detta är första jag testat från KE som ger en påverkan jag är 100% säker inte är placebo. Kanske är blandningen?

Dock känns det mest knep i skallen, inte direkt humörshöjande. Lite lätt stimulerande.
Citera
2025-04-09, 22:25
Medlem
Rabbitss avatar
Min utvärdering, jag tog sakae naa pulver blandat med hirsuta - vet inte hur mycket det påverkade.

Jag kände tydlig effekt efter ca. 20 minuter, blev väldigt överraskad då det svängde till rejält. Jag fick en ”kick” när det började verka. Hade noll förhoppningar.

I början kändes det mest konstigt och lite skevt, inte så trevligt. Senare blev jag märkbart stimulerad och fick en avslappnad skön känsla samtidigt, trevligt.

Absolut är detta det mest effektiva jag testat av alternativen, hirsuta och dylikt märkte jag knappt effekt av alls. Det är dock inte likt kratom enligt mig, helt annan effekt, svår att beskriva.
Citera
2025-04-10, 07:05
Medlem
Citat:
Min utvärdering, jag tog sakae naa pulver blandat med hirsuta - vet inte hur mycket det påverkade.

Jag kände tydlig effekt efter ca. 20 minuter, blev väldigt överraskad då det svängde till rejält. Jag fick en ”kick” när det började verka. Hade noll förhoppningar.

I början kändes det mest konstigt och lite skevt, inte så trevligt. Senare blev jag märkbart stimulerad och fick en avslappnad skön känsla samtidigt, trevligt.

Absolut är detta det mest effektiva jag testat av alternativen, hirsuta och dylikt märkte jag knappt effekt av alls. Det är dock inte likt kratom enligt mig, helt annan effekt, svår att beskriva.
Hur länge satt effekten i?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in