2025-04-09, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Trams. Miljontals människor har mätt upp gravitation.

Helt fel. Man har uppmätt effekt av något, vad vet man inte, och det finns mängder med teorier om det uppmätta men ingenting är bevisat.
Citera
2025-04-09, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Återigen. Inget tyder på att nånting "drar" i ballongen. Allt tyder på att luften trycks ihop. Av Marken. Som därmed trycker ballongen uppåt.

Jag la ju upp en video som illustrerar hur detta funkar. Har du glömt? https://www.youtube.com/watch?v=y8mzDvpKzfY

Framförallt finns det inget som tyder på att objekt dras och hålls kvar på jorden i perfekt vinkel mot masscentrum.
Citera
2025-04-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Helt fel. Man har uppmätt effekt av något, vad vet man inte, och det finns mängder med teorier om det uppmätta men ingenting är bevisat.

Helt fel. Man har mätt upp att massa attraherar massa.

Och jo, gravitation anses vara bevisad. Och detta oavsett vad några plattis-stollisar påstår.
Citera
2025-04-09, 18:24
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jo gravitationen har man mätt upp många gånger de senaste århundrandena.

Citat:
Framförallt finns det inget som tyder på att objekt dras och hålls kvar på jorden i perfekt vinkel mot masscentrum.
Jo allt tyder faktiskt på det. Finns ingenting som stödjer densitetskraft och elektromagnetisk gravitation däremot.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Det är faktiskt en bra fråga, men svaret är enkelt. Detta är ett diskussionsforum, och du kan väl inte mena att vi bara ska strunta i det och låta okunskapen spridas obehindrat? Detta kanske inte är ett farligt ämne, men vi ser att konspirationsidioti kan få allvarliga konsekvenser runt om i världen.

Men jag ser också att vi inte kommer någonstans. Ni är inte alls mottaglig för argument, och ni återkommer gång på gång till t.ex. gravitation, och du visar om och om igen att du är oförmögen att absorbera kunskap från någon annan än Flat-Earth Dave och andra som livnär sig på att sprida lögner.

När vi kommer med bevis som varken du eller andra FE kan svara på försvinner du och Fleuch och de andra. Ni pratar inte gärna om flygtider och Söderkorset och avstånd söder om ekvatorn. Om du verkligen var intresserad av jordens form borde du vara den första att fördjupa dig i de ämnena, men istället stänger du ögonen och öronen och försvinner. Jag är väldigt osäker på om du ens förstår varför de saker jag har tjatat om verkligen är bevis. Är du inte nyfiken trots allt?

Folk tror på allt möjligt, vättar, gud, ufon, utomjordingar, simulering osv, men just arbete mot teorier om en platt jord ligger dig varmast om hjärtat? Intressant.

Din tro på en sfärformad jord grundar sig ju enbart på vad en liten klick människor styr över, du har ju uppenbarligen aldrig tänkt en självständig tanke om detta själv.

Det är uppenbarligen lätt att manipulera en hel befolkning, jag säger bara 2020.
Citera
Medlem
Citat:

Ja då förutom att t.ex lodet dras mot marken och ställer sig i perfekt vinkel mot masscentrum.

Ni plattisar är för jävla kul. Det är liksom ingen hejd på all smörja ni skriver.
Citera
2025-04-09, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Helt fel. Man har mätt upp att massa attraherar massa.

Och jo, gravitation anses vara bevisad. Och detta oavsett vad några plattis-stollisar påstår.

Länka till en källa som slår fast vid att man mätt gravitationen, vad den består av och att det är bevisat.
Citera
2025-04-09, 18:27
Medlem
Citat:
Din tro på en sfärformad jord grundar sig ju enbart på vad en liten klick människor styr över,

Nej kunskapen om jordens form grundar sig på tusentals år av empiri från hundratals miljoner människor. Tänk bara på alla resor som görs varje dag.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-04-09 kl. 18:38.
Citera
2025-04-09, 18:37
Medlem
Citat:
Länka till en källa som slår fast vid att man mätt gravitationen, vad den består av och att det är bevisat.

Men va fan... det har länkats typ tusen gånger i tråden... om och om igen ....

https://www.nist.gov/how-do-you-measure-it/how-do-you-measure-strength-gravity

Cavendish-liknade experiment utförs årligen av studenter över hela världen. Det har genom åren utförts hundratusentals gånger. Finns exempel på YT och över hela internet.
Citera
2025-04-09, 18:48
Medlem
Citat:
Folk tror på allt möjligt, vättar, gud, ufon, utomjordingar, simulering osv, men just arbete mot teorier om en platt jord ligger dig varmast om hjärtat? Intressant.

Din tro på en sfärformad jord grundar sig ju enbart på vad en liten klick människor styr över, du har ju uppenbarligen aldrig tänkt en självständig tanke om detta själv.

Det är uppenbarligen lätt att manipulera en hel befolkning, jag säger bara 2020.
Sluta ljuga nu, det är inte kul längre. Alla utom du och några nötter till förstår hur jorden ser ut. Ingen styr över detta.
Citera
2025-04-09, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Sluta ljuga nu, det är inte kul längre. Alla utom du och några nötter till förstår hur jorden ser ut. Ingen styr över detta.

Vad ljög jag om menar du?
Citera
2025-04-09, 19:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vad ljög jag om menar du?

Har du så jävla dåligt minne pysen?

Du ljög t ex om ditt lilla papperstuss-trollande i 30-metershallen. Där ljög du både om att du gjort det och att du skulle visa bilder från det.

Andra kanske fyller på med andra lögner från dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in