Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Det är faktiskt en bra fråga, men svaret är enkelt. Detta är ett diskussionsforum, och du kan väl inte mena att vi bara ska strunta i det och låta okunskapen spridas obehindrat? Detta kanske inte är ett farligt ämne, men vi ser att konspirationsidioti kan få allvarliga konsekvenser runt om i världen.
Men jag ser också att vi inte kommer någonstans. Ni är inte alls mottaglig för argument, och ni återkommer gång på gång till t.ex. gravitation, och du visar om och om igen att du är oförmögen att absorbera kunskap från någon annan än Flat-Earth Dave och andra som livnär sig på att sprida lögner.
När vi kommer med bevis som varken du eller andra FE kan svara på försvinner du och Fleuch och de andra. Ni pratar inte gärna om flygtider och Söderkorset och avstånd söder om ekvatorn. Om du verkligen var intresserad av jordens form borde du vara den första att fördjupa dig i de ämnena, men istället stänger du ögonen och öronen och försvinner. Jag är väldigt osäker på om du ens förstår varför de saker jag har tjatat om verkligen är bevis. Är du inte nyfiken trots allt?
Folk tror på allt möjligt, vättar, gud, ufon, utomjordingar, simulering osv, men just arbete mot teorier om en platt jord ligger dig varmast om hjärtat? Intressant.
Din tro på en sfärformad jord grundar sig ju enbart på vad en liten klick människor styr över, du har ju uppenbarligen aldrig tänkt en självständig tanke om detta själv.
Det är uppenbarligen lätt att manipulera en hel befolkning, jag säger bara 2020.