2025-04-09, 09:28
Medlem
Är redan bevisat att det var Hamas som utförde dådet, egentligen rätt självklart eftersom Hamas inte är människor
Citera
2025-04-09, 10:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Din länk täckte bara fram till 2022 *innan* folkmordet i Gaza inleddes. Tror du alla vi andra är idioter?

Du skrev att det konsekvent dog fler journalister i Gaza än alla andra krig, inte att kriget i Gaza specifikt var någon anomali utan att det alltid dog fler i "Palestina". Du är dock välkommen att "motbevisa" mig med din Al Jazeera-länk så vi får se lite postmodern islamistmatematik.
Citera
2025-04-09, 10:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Är redan bevisat att det var Hamas som utförde dådet, egentligen rätt självklart eftersom Hamas inte är människor
Kan du visa på dessa "bevis" med tanke på att IDF redan erkänt och nu bara kommer med olika förklaringar till *varför* de mördade sjukvårdsarbetarna och gömde kropparna. Senaste tycks vara att de begravde dem bara för att inte djur skulle börja äta på dem.
https://www.cbc.ca/news/world/aid-workers-gaza-1.7503942

Ni sionnazis med er dehumanisering av palestinier är en vidrig grupp.
Citera
2025-04-09, 10:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du skrev att det konsekvent dog fler journalister i Gaza än alla andra krig, inte att kriget i Gaza specifikt var någon anomali utan att det alltid dog fler i "Palestina". Du är dock välkommen att "motbevisa" mig med din Al Jazeera-länk så vi får se lite postmodern islamistmatematik.
Att jag talade om nuvarande krig var underförstått. Du har en sagolik förmåga att avsiktligt missförstå. Tror du någon enda övertygas av sådana idiotargument?
Citera
2025-04-09, 10:36
Medlem
Citat:
Kan du visa på dessa "bevis" med tanke på att IDF redan erkänt och nu bara kommer med olika förklaringar till *varför* de mördade sjukvårdsarbetarna och gömde kropparna. Senaste tycks vara att de begravde dem bara för att inte djur skulle börja äta på dem.
https://www.cbc.ca/news/world/aid-workers-gaza-1.7503942

Ni sionnazis med er dehumanisering av palestinier är en vidrig grupp.
Nej IDF har inte erkänt.
Citera
2025-04-09, 10:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Att jag talade om nuvarande krig var underförstått. Du har en sagolik förmåga att avsiktligt missförstå. Tror du någon enda övertygas av sådana idiotargument?

Fram med belägg då, visa att fler journalister dött i Gaza sen 2022 än i hela Irakkriget och hela inbördeskriget i Syrien. Så får vi se om du klarar att rensa bort Hamaskrigarna från Al Jazeeras lista själv eller om vi måste göra det åt dig.
Citera
2025-04-09, 12:07
Medlem
Det verkar vara jävligt viktigt för Hamas-kramare att använda ordet "folkmord" hela tiden. Det gäller att vinna kriget retoriskt.
Citera
2025-04-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Undrar hur många fler fall liknande denna idf 💣🇮🇱 har soppat under mattan.. ehm under sanden. Vidrigt att de tillåts fortsätta såhär.

Vem skulle hindra dem?
Citera
2025-04-09, 12:19
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det verkar vara jävligt viktigt för Hamas-kramare att använda ordet "folkmord" hela tiden. Det gäller att vinna kriget retoriskt.

Man bör väl kalla det för vad det är?
Sen är ju inte Israel särskilt återhållsam med att åberopa ett visst folkmord för att rättfärdiga allt möjligt ondskefullt som de gör?
Slutligen vill jag påpeka att det är riktigt sneaky av dig att försöka jämställa kritik mot krigsbrott med "hamas-kramande". Snart är det väl också antisemitism att kritisera hur IDF avrättade oskyldiga sjukvårdare och försökte gömma spåren genom att begrava offrena i en massgrav?

Ni i Flashbacks Israel-lobby är fan bortom räddning, som tur blir er damage control som en slags Streisand-effekt då trådaktiviteten ökar och tråden hamnar högre upp i aktuella ämnen.
Citera
2025-04-09, 12:21
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ord står mot ord? Är du efterbliven? I massgraven fanns en mobiltelefon med en video som visar att ett av offren filmade när de blev attackerade av IDF. Där framkommer att Israel attackerade ambulanser med blåljusen påslagna.

Sen är Israeliska statens trovärdighet inte särskilt hög vid det här laget sedan de avslöjats gång efter gång med att mörda journalister och internationella hjälparbetare.

edit:

Det var hjälparbetare i ambulanser med påslagna blåljus som mördades av israels militär. Det är bekräftat med videomaterial från morden.
De flesta israelapologeter är efterblivna, oärliga och dåligt pålästa om terrorstaten Israel.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Förmodligen så är det Hamas-muslimer som grävdes ner. Har svårt att tänka mig att judarna skulle göra något sånt misstag.

Bra jobbat av Israel. De kan inte lätta på tempot nu. Terroristerna måste stoppas en gång för alla.

Muslimerna kör islams koncept: Den vita lögnen i vanlig ordning.
Som vanligt ute o cyklar.

OnTopic. Ett till av många krigsbrott noterat till Israels långa lista.
Citera
2025-04-09, 12:54
Medlem
PrimusPiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
i teori ja, men i praktiken så frias det utifrån hamas video som cirkulerar där två beväpnade män springer i rkiktning mot den nedsläkta ambulansen i bild.

vilket brott kan det röra sig om då?

troligtvis för att beväpnade palestiner öppnar eld och gruper i och kring dem. det framgår ju av videon

av det videomaterial som finns är det exakt så det förhåller sig.

det är inte särskilt svårt att se varifrån man beskjuts i mörker. olyckligt för de ”oskyldiga” som var på plats, men ett rimligt utfall att de försatts i en högrisk situation av hamas/pj

det är en svag efterhandskonstruktion. vad jag vet redovisade IDF för vad som hände och bistod i att peka ut platsen.

mm den nedsläkta ”ambulansen till vänster i bild.

korrekt israel är en fri demokrati med ett solit rättsystem.

Jag har inga synpunkter på dina kommentarer, vi har samsyn i stort.
Citera
2025-04-09, 14:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Nej det var inte så du skrev och det är i princip bara två större krig där journalister öht är intresserade av att dokumentera som pågår så du är extremt oärlig som vanligt. Men man kan förstås inte förvänta sig mer av en person som anser att gisslan som befunnit sig i tunnlar i flera år inte är en civil sköld och fullt jämförbara med terrorister i fängelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in