2025-04-08, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag minns att efter det extremt hemska muslimska terrordådet (7-okt-terrorn) när Israel började försvara sig så sändes klipp på nyheterna (till och med svenska nyheter) där de filmat långa rader med kroppar insvepta i vita lakan. Sen spreds HELA filmklippen där man kunde se att lakanen sen var uppvirade och där satt det muslimer med ciggisar i mungipan och rökte.

Just det videoklippet vet jag diskuterades på FB och fanns länkat. Jag vet att fler liknande såna videoklipp har cirkulerat. Så nog använder sig muslimen av det som islam förespråkar, den vita lögnen. Helt normalt för en muslim.

Du vet att dagens judar är sekulära och således inte drivs av någon sagobok. Så det där faller helt och hållet.

Ingen källa alltså, precis som förväntat.

Sluta sprid desinformation
Citera
2025-04-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Dessa uppgifter kommer från Hamas. Dom är inte kända för att tala sanning i alla lägen om jag
uttrycker mej milt.

Nej det kommer från videon
Citera
2025-04-08, 11:43
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej det kommer från videon

vart i videon ser man att dom blev avrättade med bundna händer ?
Citera
2025-04-08, 11:45
Medlem
Citat:
vart i videon ser man att dom blev avrättade med bundna händer ?

Videon är när dom blev beskjuta resten är obduktionen.

” Några av de hjälparbetare som hittats i en massgrav i Gaza var skjutna i huvudet och hjärtat, enligt en forensiker som undersökt kropparna. FN menar att hjälparbetarna avrättats av israelisk militär, som nu tillsatt en särskild utredning.

– Om det är korrekt så är det vidriga krigsförbrytelser, säger folkrättsexperten Ove Bring.

”De 15 vård- och räddningsarbetarna hittades döda i en grund massgrav i södra Gaza, iklädda sjukvårduniform och handskar. Ambulanserna de färdats i hittades demolerade och begravda i sanden. Personalen kom från Röda halvmånen, palestinska civilförsvaret och FN.”

https://www.dn.se/varlden/hjalparbetare-ska-ha-skjutits-i-hjartat-vidriga-krigsforbrytelser/
Senast redigerad av Menea 2025-04-08 kl. 11:49.
Citera
2025-04-08, 11:56
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

” Några av de hjälparbetare som hittats i en massgrav i Gaza var skjutna i huvudet och hjärtat, enligt en forensiker som undersökt kropparna. FN menar att hjälparbetarna avrättats av israelisk militär, som nu tillsatt en särskild utredning.

– Om det är korrekt så är det vidriga krigsförbrytelser, säger folkrättsexperten Ove Bring.

”De 15 vård- och räddningsarbetarna hittades döda i en grund massgrav i södra Gaza, iklädda sjukvårduniform och handskar. Ambulanserna de färdats i hittades demolerade och begravda i sanden. Personalen kom från Röda halvmånen, palestinska civilförsvaret och FN.”

https://www.dn.se/varlden/hjalparbetare-ska-ha-skjutits-i-hjartat-vidriga-krigsforbrytelser/

Forensikern, Röda halvmånen, palestinska civilförsvaret och FN, alla står under Hamas kontroll.
Mycket svårt att värdera deras omdöme

Ingen kan operera eller verka I Gaza utan Hamas godkännande.
Citera
2025-04-08, 12:07
Medlem
Citat:
Forensikern, Röda halvmånen, palestinska civilförsvaret och FN, alla står under Hamas kontroll.
Mycket svårt att värdera deras omdöme

Ingen kan operera eller verka I Gaza utan Hamas godkännande.

Ja såklart du/ni är ju sånna och kommer alltid förneka och står bakom massmorden.. självklart är det bara hittepå! Njuter du?

Jag förlitar mig betydligt mer på obduktionen än vad jag gör av Israel!
Citera
2025-04-08, 12:13
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ja såklart du/ni är ju sånna och kommer alltid förneka och står bakom massmorden.. självklart är det bara hittepå! Njuter du?

massmord är ett begrepp som hör hemma i den civila världen.

I krig har man dödsoffer. Civila och militära.
Citera
2025-04-08, 12:20
Medlem
Citat:
massmord är ett begrepp som hör hemma i den civila världen.

I krig har man dödsoffer. Civila och militära.

Fast sjukvårdare/cilva som dödas på detta sätt och begravs i en grav är massmord/massgrav! Men du verkar vägra se ens vad som sker i Gaza.. tragisk människa!
Citera
2025-04-08, 12:25
Medlem
Ja vi kan slå fast att dessa sjukvårdare var terrorister igenkligen. Hamas ljuger precis som vänstern om allt i gaza.
Hoppas idf forsätter bomba gaza ingen där förtjänar ett bättre öde.
Palestinier är ett riktigt vidrigt folk så enkelt är det
Citera
2025-04-08, 12:28
Medlem
Citat:

Man slavars medveten om att Hamas avrättar sina egna i syfte att skapa propaganda. Precis som Sovjet, kina, Kambodja och Nordkorea jobbat.
Citera
2025-04-08, 12:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Blir svårt med andra vittnen med tanke på att journalister förbjuds inresa samt de som faktiskt lyckas ta sig in blir ihjälskjutna av IDF. Märkligt att IDF inte vill ha oberoende journalister på plats, visst? Så kan de alltid säga att Hamas bara ljuger.

Kan du nämna några journalister som blivit dödade med flit som inte också arbetat för Hamas? Senast jag kollade så sålde AP fortfarande stockbilder tagna av en "reporter" som aktivt deltog i 7e oktoberattacken.
Citera
2025-04-08, 12:36
Medlem
PrimusPiluss avatar
Att skjuta mot märkta sjuktransportfordon och döda sjukvårdspersonal märkta med kors/halvmåne, det är ett brott mot krigets lagar. Dvs på den punkten är Israel skyldiga.

Att sedan försöka dölja brotten genom att begrava dem är också det ett brott.

Man kan sedan fundera på vad det är som gör att IDF öppnar eld mot ambulanser. Det beror på att Hamas strider i civila kläder och nyttjar bla ambulanser för transport och skydd. I detta fallet verkar Det inte förhållit sig på på det sättet, men det finns en anledning till att Israelerna öppnar eld. Det kan med stor sannolikhet vara så att nervösa soldater närmar sig kolonen med fordon och plötsligt ser en soldat något som skrämmer honom, han öppnar då eld och hans kamrater blir lika rädda och öppnar också eld.

Man inser sedan vad man gjort och försöker Sedan dölja spåren

Jag tror att det som är försvårande i detta fallet är att de redan sedan tidigare öppnat eld mot ett annat fordon,

Skillnaden mellan IDF och Hamas är att IDF kommer att (tvingas) utreda detta nu när många oegentligheter kommit fram, mig veterligen så utreder Hamas aldrig någonsin något som skulle peka på dem själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in