2025-04-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbephoenix
Nej jag reagerade också på det. Å Anders, en riktig man, pålitlig, rejäl, I need you everyday in my life! Måns reagerade också på det.
Jag tycker också att Anders är mycket attraktivare än Måns. Om man tänker bort det man vet om snattandet på ICA och rattfylleriet.

Det är riktigt illa om den ena föräldern känner så för den andra. Ciara måste ha fått lära sig att ignorera sin magkänsla, fått höra ”var inte så känslig”, ”it’s all in your head”, ”you’re over thinking” genom hela livet tippar jag på.
För det är en klar diskrepans mellan en knivskarp intuition och hur hon skrattar bort den och ignorerar den.

Japp, det är lätt för Arge Snickaren att glida in och vara lite rejäl och go, behöver inte betyda att man levererar ett dugg i sin egen relation ( om man nu har ngn). Men det visar ju på hennes behov och längtan.

Sen, som du är inne på, så hakar ju ofta vissa otrygga typer fast i varandra kärleksmässigt. Hennes oförmåga/ovilja att sätta gränser drar ju till sig ego-typer och kanske vice versa om man förknippar kärlek med otrygghet och kränkningar. Båda dansar den destruktiva dansen men Ciaras roll är lättare att sympatisera med.
Citera
2025-04-07, 23:28
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja det här kan jag ju inte låta bli att svara på.

Det här är inte en "skvallertråd för MZ" det är en propaganda tråd för "team Ciara.".
Den som visat sig bäst på föräldraansvar är Måns.
Som inte sagt ett ont ord om sina barns mamma offentligt.

Falska CJZ (ja jag tycker att hon uppför sig falskt.) som vill hålla skilsmässan privat
samtidigt som hon offentligt förtalat sina barns pappa via IG flera gånger.
Att smutskasta föräldern med anklagelser (det tycks också som hon använder sig av ryktesspridning utan bevis via flashback)
det kommer inte att lyckas i Sverige. Kanske det går till så i hennes hemland.

Så vem tror ni är den föräldern som verkligen månar om deras barn?
Det är den föräldern som biter ihop och skyddar båda deras föräldrar utåt.

Jag tänker inte inlåta mig i oärliga diskussioner med någon här.
Ni svarar aldrig på en fråga rakt av, vilket är brukligt på flashback.
Och vissa drar sig inte ens för att dela sitt konto med andra.

Om bevis framkommer på allt ert smutsiga förtal, så kan jag visst ändra mig.
Men här i tråden finns inte ett endaste bevis, säker källa och knappt ett endaste fakta.

Finns massor med bevis på att Måns är usel som förälder, och mer är på väg, vad det verkar. Läs igenom tråden igen och igen. Till sist går det förhoppningsvis in.

Måns biter inte ihop. Är välkänt att narcissister begår sina övergrepp bakom stängda dörrar, utan att avslöja något utåt, bland folk. Och det är med största sannolikhet anledningen till att han inte sagt något negativt om Ciara offentligt.

Ciara har talat sanning, och hon talar för varenda en som varit i klorna på en narcissist.
Citera
2025-04-07, 23:31
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Hur menar du? Jag vet inte om du försökte svara på frågan, för det framstod som allmänt svammel.

Jag ställer frågan igen, och jag hoppas någon med kunnighet och/eller erfarenhet kan svara på det. Storbritannien är med i Europarådet, och enligt lagtexten framgår det att:

5 § Har ett avgörande om vårdnaden om barn, om umgänge med barn eller om rätten att ta vård om barn meddelats i en stat som har tillträtt Europaråds- konventionen, gäller avgörandet här i landet. Ett sådant avgörande får också på ansökan verkställas här, om avgörandet kan utgöra grund för verkställighet i den stat där det har meddelats (ursprungsstaten).

I påföljande paragrafer framgår villkor för erkännandet och verkställandet.

Frågan är väl om det har meddelats ett avgörande från svenska myndigheter som är oförenligt med det brittiska beslutet.

7 § Ett avgörande som avses i 5 § får inte heller erkännas eller verkställas här i landet, om avgörandet är oförenligt med ett avgörande som har meddelats här i ett rättsligt förfarande som har påbörjats innan erkännande eller verkställighet begärdes och det är i överensstämmelse med barnets bästa att erkännande eller verkställighet vägras.

Finns det någon som har koll på vad hennes ansökan innebär i praktiken?

Har inte full koll, men Europakonventionen gäller som lag i Sverige, och beslut fattade i enlighet med Europakonventionen i andra länder gäller även i Sverige (och får på ansökan verkställas här).

Om det sedan tidigare finns ett beslut i ärendet i Sverige, (och det ärendet påbörjades innan verkställighet begärdes), som går emot/är oförenligt med beslutet i England, så får det inte verkställas här, om det är för barnens bästa att det inte verkställs.

Det behöver dock inte vara så att det finns något beslut i England (eller Sverige).

Det kan vara så att Ciara ansöker om att få flytta barnen till England i enlighet med Haagkonventionen (11 § i lagen om erkännande och verkställighet). Och som grund för att Måns inte är lämplig som vårdnadshavare, och att barnen därför ska få flyttas till England åberopar hon/hennes advokat det som räknas upp i dagboksbladet.
Senast redigerad av FairyGirl 2025-04-07 kl. 23:55.
Citera
2025-04-07, 23:31
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det blir problematiskt iom dem har dubbelt medborgarskap båda barnen, Svensk domstol följer svensk lag sedan så måste Ciara åberopa den bevisning hon har för att lagstadga det beslutet som finns i UK och anser Svenska rättsväsendet det håller inte så faller detta platt!
Intressant är fallet ligger INTE under Skånes Domstol utan Stockholm vilket gör mig mer undrande vem är drivkraften i detta, Läckberg har sina orsaker till dra det i STHLM men Ciara har ingen anknytning dit återstår att se om inte ärendet förläggs till Skåne!

Om det är som jag tror (se mitt svar ovan till Kvitter-Splitter), dvs att Ciara ansöker om att få flytta barnen till England i enlighet med Haagkonventionen (11 § i lagen om erkännande och verkställighet).

Så är det anledningen till att ansökan gjorts i Stockholm.

13 § Ansökan om verkställighet av ett avgörande som avses i 5 § görs hos tingsrätten i den ort där barnet har sitt hemvist. Om en annan tingsrätt handlägger ett mål mellan samma parter om vårdnaden, boendet eller umgänget, får verkställighet också sökas hos den tingsrätten. Om det inte finns någon annan behörig domstol, tas frågan om verkställighet upp av Stockholms tingsrätt. Ansökan om överflyttning av barn enligt 11 § görs hos Stockholms tingsrätt.
Citera
2025-04-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Finns massor med bevis på att Måns är usel som förälder, och mer är på väg, vad det verkar. Läs igenom tråden igen och igen. Till sist går det förhoppningsvis in.

Måns biter inte ihop. Är välkänt att narcissister begår sina övergrepp bakom stängda dörrar, utan att avslöja något utåt, bland folk. Och det är med största sannolikhet anledningen till att han inte sagt något negativt om Ciara offentligt.

Ciara har talat sanning, och hon talar för varenda en som varit i klorna på en narcissist.
Har du googlat diagnoser nu igen? Och nu kommit fram till att MZ inte är boderline (med vad du visste om psykologi då, så visste du ju tvärsäkert att du hade rätt!)
Och ändå så hade du så fel! Hur kunde DU ha fel om diagnos?????

Nu är han helt plötsligt narcissist då? Och så läser du på google vad som är typiskt för den personlighetsstörningen och så klistrar du genast de egenskaperna på en person som du sett på håll på "klubbar".

Du är verkligen en google bimbo!
Och ska överhuvudtaget inte uttala dig. Du är inte behörig överhuvudtaget.

Jag har läst den bedrövliga tråden utan substans. 100% fantasier utan några fakta eller bevis.
Ett smutskastnings drev.

EDIT: Hur kan du tvärsäkert gå i god för att CJZ talar sanning? Känner du henne personligen? Har du utfört lögndetektorstest på henne?
Det kan inte vara taktik från CJZ. Att hon hoppas på att få ensam vårdnad av deras barn? Sådant har hänt förr.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-08 kl. 00:04.
Citera
2025-04-08, 00:03
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Har du googlat diagnoser nu igen? Och nu kommit fram till att MZ inte är boderline (med vad du visste om psykologi då, så visste du ju tvärsäkert att du hade rätt!
Och ändå så hade du fel!
Nu är han helt plötsligt narzissist då? Och så läser du på google vad som är typiskt för den personlighetsstörningen och så klistrar du genast de egenskaperna på en person som du sett på håll på "klubbar".

Jag har läst den bedrövliga tråden utan substans. 100% fantasier utan några fakta eller bevis.
Ett smutskastnings drev.

EDIT: Hur kan du tvärsäkert gå i god för att CJZ talar sanning? Känner du henne personligen? Har du utfört lögndetekorstest på henne?

Har hela tiden sagt att han har BPD plus NPD. Och det framgår tydligt i oändligt med intervjuer, poddar och TV-program han medverkat i. Sätter snart en diagnos på dig också om du inte taggar ner.
Citera
2025-04-08, 00:06
Medlem
Citat:
Har hela tiden sagt att han har BPD plus NPD. Och det framgår tydligt i oändligt med intervjuer, poddar och TV-program han medverkat i. Sätter snart en diagnos på dig också om du inte taggar ner.
Jag är inte mottaglig från någonting som kommer från din mun.
Nej. Du påstod att han hade BPD.
Citera
2025-04-08, 00:21
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Jag är inte mottaglig från någonting som kommer från din mun.
Nej. Du påstod att han hade BPD.

Jag citerar mig själv: "Jag tror Måns har Borderline (BPD), med inslag av narcissism."

Och det står jag fast vid fortfarande.
Citera
2025-04-08, 00:26
Medlem
Citat:
Har du googlat diagnoser nu igen? Och nu kommit fram till att MZ inte är boderline (med vad du visste om psykologi då, så visste du ju tvärsäkert att du hade rätt!)
Och ändå så hade du så fel! Hur kunde DU ha fel om diagnos?????

Nu är han helt plötsligt narcissist då? Och så läser du på google vad som är typiskt för den personlighetsstörningen och så klistrar du genast de egenskaperna på en person som du sett på håll på "klubbar".

Ett smutskastnings drev.

EDIT: Hur kan du tvärsäkert gå i god för att CJZ talar sanning? Känner du henne personligen? Har du utfört lögndetektorstest på henne?
Det kan inte vara taktik från CJZ. Att hon hoppas på att få ensam vårdnad av deras barn? Sådant har hänt förr.

Hahah helt plötsligt? Precis som han blev det typ igår?
Please. Måns har uppvisat narcissistiskt beteende under hela hans karriär. Inget nytt under solen där.
Skrämmande att du vet så pass lite om narcissistiskt beteende. Besitter man ingen kunskap så kan man tyvärr lätt falla offer för en. Kan verkligen rekommendera dig att börja läsa på och lära dig varningsflaggorna. För en narcissist in på livet, det kan jag lova dig att det är det absolut värsta man kan vara med om.
Senast redigerad av Tomatstickling 2025-04-08 kl. 00:32.
Citera
2025-04-08, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstickling
Hahah helt plötsligt? Precis som han blev det typ igår?
Please. Måns har uppvisat narcissistiskt beteende under hela hans karriär. Inget nytt under solen där.
Skrämmande att du vet så pass lite om narcissistiskt beteende. Besitter man ingen kunskap så kan man tyvärr lätt falla offer för en. Kan verkligen rekommendera dig att börja läsa på och lära dig varningsflaggorna. För en narcissist in på livet, det kan jag lova dig att det är det absolut värsta man kan vara med om.
Jag är utbildad mentalskötare/undersköterska, Det är 30 år sedan jag slutade jobba inom psykiatrin.
Man kan inte sätta diagnos på distans, utan gedigen utredning och kontakt med sin patient,
Och 9 års utbildning till Läkare/Psykiatriker.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-08 kl. 03:07.
Citera
2025-04-08, 06:34
Medlem
Citat:
Jag är utbildad mentalskötare/undersköterska, Det är 30 år sedan jag slutade jobba inom psykiatrin.
Man kan inte sätta diagnos på distans, utan gedigen utredning och kontakt med sin patient,
Och 9 års utbildning till Läkare/Psykiatriker.

Jag sa narcissistiskt beteende, inte diagnos.
Beteendemönster, röda flaggor osv kan man tyda PÅ DISTANS och han har ju dessutom setts i mängder med tv program, intervjuer osv utan att "patient och psykiatriker lär känna varandra i åratal" som du tidigare påstått.
Finns till och med dom som jobbar med beteendeanalys PÅ distans där det analyserats både narcissism, borderline, psykopati osv i allt från mördare till andra galningar där ute.

Märks dessutom att du är långt förbi dejting ålder, hur tror du ser ser ut i dejtingvärlden? Tror du kvinnor går ut med män helt clueless idag? Då är det dags att vakna, det är inte 1940!
Vi vet väldigt mycket idag om vilka beteenden som är varningflaggor som vi ska backa för.
Vilket är väldigt bra, för vem vill hamna i klorna på psykopater eller narcissister
Citera
2025-04-08, 07:21
Medlem
Citat:
Har inte full koll, men Europakonventionen gäller som lag i Sverige, och beslut fattade i enlighet med Europakonventionen i andra länder gäller även i Sverige (och får på ansökan verkställas här).

Om det sedan tidigare finns ett beslut i ärendet i Sverige, (och det ärendet påbörjades innan verkställighet begärdes), som går emot/är oförenligt med beslutet i England, så får det inte verkställas här, om det är för barnens bästa att det inte verkställs.

Det behöver dock inte vara så att det finns något beslut i England (eller Sverige).

Det kan vara så att Ciara ansöker om att få flytta barnen till England i enlighet med Haagkonventionen (11 § i lagen om erkännande och verkställighet). Och som grund för att Måns inte är lämplig som vårdnadshavare, och att barnen därför ska få flyttas till England åberopar hon/hennes advokat det som räknas upp i dagboksbladet.

Ja du har nog rätt i att det sannolikt gäller en överflyttning, och att det därför lämnats in en ansökan till Stockholms tingsrätt.

Någon nämnde tidigare, att ett beslut bör fattas inom 6 veckor. Stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in