2025-04-07, 22:28
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag är naiv nog att tycka det är terrorism att bomba skolor och sjukhus. Men för dig och Israel är det endast ”självförsvar”.
Judar är verkligen inte ett sympatiskt folk.

Tänk sån altruism du har i din kropp och själ. Det är så vackert att beskåda tomma ord som flödar ur ett fritt ordbajsande.

Jämförelse. Du skulle med lätthet kunna vara sympatisk med en dödskult som utför dagliga terrordåd mot svenskar i hela landet och dödar pensionärer, familjer, barn. En terrorsekt som tortyrsexmördar hela din familj och som samtidigt skriker Allah Akbar av ren glädje och eufori, de menar du att du skulle vara sympatisk med.

Det är vad du kräver av israelerna. Fråga dig själv om du är helt rimlig i ditt resonemang.
Citera
2025-04-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Det du begär är orimligt i ett krig.

Jämförelse. Du menar alltså att Ukraina inte får skjuta ryssar. Man ska skicka ryssarna till en domstol. Du är så "smart".

Men IDF arresterar ju titt som tätt folk, varför kunde de inte göra det i det här fallet ?
Citera
2025-04-07, 22:40
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnutchax
Men IDF arresterar ju titt som tätt folk, varför kunde de inte göra det i det här fallet ?

Jag repeterar. Förstår du vad ett krig är för något? Du ställer helt orimliga krav som inget annat land någonsin har avkrävts i krig.

Varför vill du att just Israel ska behandlas annorlunda? Är det judehat, antisemitism eller pro-palestinsk propaganda som fångat dig?
Citera
2025-04-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Hoppla, äntligen fick man läsa ett inlägg som inte är massa känslobaserade floskler.

Var väll enkommet känslobaserad floskler.

Citat:
Detta handlar inte om politik, staten Israels gränsdragningar eller den evigrådande diskussionen om vem som kastade första stenen.

korrekt, det har det aldrig handlat om, utan om 4 såväl rimliga såväl som grundade i int rätt militära mål, tydligt förklarade och offentligt utfästa.

Citat:
Detta har kokats ner till en enda simpel fråga: är man för eller emot, att tiotusentals oskyldiga människor utan den minsta koppling till Hamas, skjuts ihjäl samvetslöst av Israeliska soldater på kommando från den Israeliska militärmakten?

en rent filosofisk fråga då medans bomberna faller, har ens 1 "oskyldig människa utan minsta koppling till Hamas" drabbats, blir väll det rimliga svaret på den frågan?

inte konstigt att "den palestinska fredsrörelsen" totala summa, inte når ens når upp till en regning och deppig dag av "i cant breth" mongots döds-festivaler.... det feta , bekväma och lata väst, mäktar inte med mycket mellan latte och godhetsignalering inte.

Citat:
Är det rimligt att civila som aldrig haft möjlighet att ta ställning i någon som helst del av konflikten, och som inte gör något annat än att försöka knuffa sin eländiga tillvaro framåt, bombas och skjuts, grävs ned i massgravar, eldas upp, glöms bort i dammiga högar av betong?

inte för att vara sån, men det är en minoritet av "palestinerna" som uppehåller sig i gaza. så jo, de allra flesta har med säkerhet såväl "möjlighet och ställning" att "göra något åt sin situation", även om de 500 "svensk-turisterna" som chillade i gaza den 7 okt nog skrattade gott åt dig (som representant för det feta , bekväma och lata väst naturligtvis, inte dig personligen)
Citera
2025-04-07, 22:41
Medlem
Citat:
Jag repeterar. Förstår du vad ett krig är för något? Du ställer helt orimliga krav som inget annat land någonsin har avkrävts i krig.

Varför vill du att just Israel ska behandlas annorlunda? Är det judehat, antisemitism eller pro-palestinsk propaganda som fångat dig?

Men förklara då hur det kommer sig att IDF tidtagare arresterat folk i Gaza utan att skjuta dem !

För övrigt har jag inte sagt att Israel ska vara underställda särskilda regler, men den här tråden Handlar om IDF så det vore att frångå ämnet att dra in andra arméer i den här diskussionen.
Citera
2025-04-07, 22:46
Medlem
Citat:
Jag behöver inte förklara något som baseras på en tankevurpa hos dig. Håll dig till fakta och sluta fastna i konspirationsteoriträsket. Du verkar inte vara så smart. Skärp dig.

Så IDF Har inte arresterat folk i Gaza ?
Citera
2025-04-07, 22:51
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnutchax
Så IDF Har inte arresterat folk i Gaza ?

IDF gör vad som krävs i stunden. DET ÄR ETT KRIG SOM UTKÄMPAS. Punkt slut!

Du tvingar mig att repetera samma mening för du verkar slö. En som du som lever i ett gulligt regnbågsland som lilla bortskämda gay-sverige kan omöjligt föreställa dig hur svårt IDF:s arbete är.

Du är inte i position att överhuvudtaget instruera IDF, eller ens kommentera hur IDF ska sköta sitt jobb.
Citera
2025-04-07, 23:11
Medlem
Citat:
IDF gör vad som krävs i stunden. DET ÄR ETT KRIG SOM UTKÄMPAS. Punkt slut!

Du tvingar mig att repetera samma mening för du verkar slö. En som du som lever i ett gulligt regnbågsland som lilla bortskämda gay-sverige kan omöjligt föreställa dig hur svårt IDF:s arbete är.

Gay ? Du vet om att toleransen för Gays är betyligt större i Israel än i Gaza va ?

Citat:

Du är inte i position att överhuvudtaget instruera IDF, eller ens kommentera hur IDF ska sköta sitt jobb.

Yttrandefriheten är en grundbult i demokratin om man inte får säga sina åsikter om IDF så finns det ingen yttrandefrihet. Tittar man på det här specifika fallet så är det intressant att IDF först påstår att bilarna inte hade blåljus och strålkastare men pudlar när det kommit fram en video som uppges visa motsatsen, hur ska man förklara det ?https://www.tv4.se/artikel/6m7m1AdDCWcBQHesPdsc19/hjaelparbetare-skoets-till-doeds-video-uppges-motsaega-israels-version
https://www.bbc.com/news/articles/cy0xp969n69o

Du vet väl att det är fullt att ljuga ? Du vet väl också att trovärdigheten sjunker när lögnen blir avslöjad ?

Lustigt att du insinuerar att jag skulle vara antisemit, av en annan jag debatterat med har jag beskyllts för att hata araber.
Senast redigerad av tnutchax 2025-04-07 kl. 23:19.
Citera
2025-04-07, 23:28
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Trots att jag avskyr arabiska muslimer så är det faktiskt israelerna som är terroristerna…., och själva anledningen till förintelsen

av palestinier och Palestina.

Nej där har du fel. Israel vill alltid ha fred och trappar ner så mycket det går på stridigheterna. Det är alltid muslimerna som skickar raketer och begår terrorbrott vecka efter vecka, år efter år. Men det var vid det extremt grymma terrordådet muslimerna begick (7 oktober-terrorn) som judarna fick nog. Vilket jag förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Israel heter egentligen Palestina

Svar nej.
Citera
2025-04-07, 23:34
Medlem
Citat:
Tänk sån altruism du har i din kropp och själ. Det är så vackert att beskåda tomma ord som flödar ur ett fritt ordbajsande.

Jämförelse. Du skulle med lätthet kunna vara sympatisk med en dödskult som utför dagliga terrordåd mot svenskar i hela landet och dödar pensionärer, familjer, barn. En terrorsekt som tortyrsexmördar hela din familj och som samtidigt skriker Allah Akbar av ren glädje och eufori, de menar du att du skulle vara sympatisk med.

Det är vad du kräver av israelerna. Fråga dig själv om du är helt rimlig i ditt resonemang.

Jag utgår från att du föraktar alla motståndsmän under andra världskriget som förde gerillakrig mot nazisterna.
Och jag utgår från att du tyckte Hitler gjorde rätt som skövlade byar som gömde motståndsmäbnen.
Det är exakt samma sak.
Mitståndsmännen förde terrorkrig via gerilla mot nazisterna.
Och nazisterna slaktade bara de byar som gömde motståndsmnnen. Helt rätt av nassarna såklart.
Citera
2025-04-07, 23:51
Medlem
Om man är så otroligt naiv att man väljer att vara sjukvårdare i detta område så förtjänar man att dö
Citera
2025-04-08, 00:00
Medlem
Chokladpojkens avatar
IDF-terroristerna gör sånt här för jämnan, dödar hjälparbetare, FN-personal och journalister. De vill inte ha några vittnen till massmordet och den etniska rensningen på civila de håller på med.

Och alla WT-SD-demokrater klappar såklart händerna åt övergreppen... Sorgligt att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in