2025-04-07, 15:29
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
En arme som systematiskt tillfångatar palestinier för att använda som mänskliga sköldar är kapabel till vad som helst:

"Today, almost every platoon keeps a "shawish*," and no infantry force enters a house before a "shawish" clears it. This means there are four "shawishes" in a company, twelve in a battalion, and at least 36 in a brigade. We operate a sub-army of slaves."
https://archive.ph/v6JSx

Ska du bekämpa religiösa fanatiker som man inte kan förhandla med, så tar du till sådana medel. Det hade jag också gjort.
Citera
2025-04-07, 15:34
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Alltså, jag var väl inte där. Så nej, jag kan inte veta det.

Men: https://academic.oup.com/book/11907/chapter/161080637

De är inte ensamma om att betrakta palestinier som kackerlackor. Till och med palestiniernas "bröder" i Saudi, Egypten, Jordanien, Quatar osv tycker de är kackerlackor.

Jag vill inte gå mer OT än jag redan gjort. Avrätta personer i utryckningsfordon som har ljusen på eller avrätta FN-personal eller avrätta civila kvinnor och barn borde alla tycka är fel, fel, fel. Jag vill inte ha muslimerna i Sverige men någonstans måste de få vara, varför inte i sina hemländer?
Citera
2025-04-07, 15:37
Medlem
DonaldBidens avatar
Vi står alla bakom Israel i kampen mot palestinierna!

Von Der Leyen proklamerade att Israel är vår likasinnade partner - slakten av palestinier i Israels anfallskrig mot Palestina är uppenbart det mest signifikanta i detta.
Därefter röstade kring 100 miljoner EU-medborgare för VDL - en bekräftelse på att de allra flesta av oss vill se Palestinier slaktas!

Alla vi 100 miljoner som stödjer VDL stödjer också slakten av palestinier i ambulans!

USA visade vägen när de marginaliserade, fördrev och folkmördade en lång rad indianfolk. Israel visar hur man applicerar dessa lärdomar i dagens värld. Oerhört vackert hur de visar att de lärt sig av historien!
Senast redigerad av DonaldBiden 2025-04-07 kl. 15:55.
Citera
2025-04-07, 15:42
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag vill inte gå mer OT än jag redan gjort. Avrätta personer i utryckningsfordon som har ljusen på eller avrätta FN-personal eller avrätta civila kvinnor och barn borde alla tycka är fel, fel, fel. Jag vill inte ha muslimerna i Sverige men någonstans måste de få vara, varför inte i sina hemländer?

Ja, alltså, har det gått till på det sättet så är det givetvis fel rent objektivt.
Vad jag ifrågasätter är sanningshalten i påståendet.

Hamas är problemet. De använder ju civila som mänskliga sköldar och har kommandocenter under sjukhus etc.
När du som israelisk militär, på fientligt territorium, påträffar blåljuspersonal som du kanske har anledning att tro är Hamas. Så skjuter du först och frågar sen.
Rätt eller fel?
Med tanke på hur skrupelfria Hamas är och hur de betett sig historiskt, så lutar jag åt rätt.
Citera
2025-04-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ja, alltså, har det gått till på det sättet så är det givetvis fel rent objektivt.

Hamas är problemet. De använder ju civila som mänskliga sköldar och har kommandocenter under sjukhus etc.
När du som israelisk militär, på fientligt territorium, påträffar blåljuspersonal som du kanske har anledning att tro är Hamas. Så skjuter du först och frågar sen.
Rätt eller fel?
Med tanke på hur skrupelfria Hamas är och hur de betett sig historiskt, så lutar jag åt rätt.

Bra skrivet.

Att någon med sunt förnuft tror det finns något gott med Hamas visar bara hur naiva folk är.
Citera
2025-04-07, 15:50
Medlem
RudyardKiplings avatar
jade
Citat:

Rätt eller fel?

Man har ju hittat telefoner bland de döda med filmer precis vid gripandet där man ser vad som händer.

Förstod du inte vad jag skrev tidigare? Sionister med ursprung från östra Ukraina är problemet. Palestinierna försvarar sig. Semitiska judar, semitiska kristna, semitiska muslimer levde i fred i flera hundra år där nere innan sionisterna på 1920-30-talet började flytta dit.
Citera
2025-04-07, 15:51
Avstängd
Citat:
Ska du bekämpa religiösa fanatiker som man inte kan förhandla med, så tar du till sådana medel. Det hade jag också gjort.
Det var precis så som Hamas resonerade när de insåg att det var meningslöst att förhandla med den israeliska regeringen där Netanyahu gjort klart att han aldrig under några omständigheter kunde tänka sig en palestinsk stat utan tvärtom visat upp en karta över Israel som inkluderade hela Palestina.

Själv har jag dock lättare att förstå att ett dåligt beväpnat folk som lever under ockupation bryter mot folkrätten än att en militär stormakt väpnad till tänderna gör det.
Citera
2025-04-07, 16:58
Medlem
Fieldxs avatar
Troligtvis propaganda från Hamas som vanligt, likaså tjatet att det alltid är ”barn” som dör i kriget. Medelåldern på Gaza är väl typ 15 år eftersom kvinnorna envisas med att föda sju terrorister var. Svårt att missa dem då.

Släpp gisslan och vips, problemet löst och Palestinierna med Hamas får ha sin skräpöken ifred igen där de kan vifta med flaggor och kräla runt.
Citera
2025-04-07, 17:14
Medlem
Citat:
Högst troligt ljuger ju Hamas. Som vanligt.

Det finns alltså en film som visar hur ambulanskonvojen attackeras av israeliska soldater.

Citat:
Det är alltid "snälla hjälparbetare och sjukvårdspersonal" som blir dödade, men i själva verket var de troligen Hamas hela bunten och skulle ut på något självmordsuppdrag.

Namnen på de dödade sjukvårdarna är Mostafa Khufaga, Saleh Muamer, Ezzedine Shaath, Mohammad Bahloul, Mohammed al-Heila, Ashraf Abu Labda, Raed al-Sharif och Rifatt Radwan. Har du information som tyder på att dessa skulle ha något som helst med Hamas att göra eller försöker du bara sabotera tråden med falsk information?
Citera
2025-04-07, 17:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Det finns alltså en film som visar hur ambulanskonvojen attackeras av israeliska soldater.

Man ser inte att det är israeliska soldater som attackerar dem på videon nej.
Citera
2025-04-07, 17:59
Medlem
RadioGaGas avatar
Israel är sjuka och alla som försvarar illdåden är sjuka.
Citera
2025-04-07, 18:15
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalTechnique
När ska ni lära er? Vi i väst skiter fullständigt om israel väljer att äta spädbarn i gaza. Vi har ingen empati kvar för sandfolket och dess primitiva våldsideologi.

När skall du lära dig att judarna inte är bättre. Varför tror du att alla ifrån MENA kommer hit, vilken religion tillhör majoriteten utav globalisterna som lobbar för massinvandring och att det finns ett oändligt antal med kön osv?
Senast redigerad av Hem_bränt 2025-04-07 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in