2025-04-06, 21:15
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Till allas glädje
Nu ska jag lämna er
och återgå till det verkliga livet.

Alla människor pratar lite skit om varandra.
Så är det.
Men vanligtvis om människor vi har relationer med.

Att prata skit om människor man inte alls känner och inte vet något alls om
det är bara en sjuk inbillnings fantasi. Ni tror ni VET både det ena och det andra.
Men ni vet inget alls. Om ni sätter er och verkligen tänker efter.

Jag tipsar om att CJZ kommer att lägga små teasers på IG för att hålla igång förtalet av maken här.
Det tror jag nog.
Så gott folk ta det lugnt med ert förtal.

Vi vet massor. Kom gärna tillbaka när mer uppdagas. Det blir roligt för team Ciara att säga "vad var det vi sa" då, och höra dig erkänna att du "missbedömt" Måns.
Citera
2025-04-06, 21:16
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summershadow
Han sa att hans största inkomst är vinet och bubblet, som han lyckats få in som ordinarie sortiment på hyllorna på systembolaget. Undrar faktiskt hur länge det kommer finnas kvar där?

Tror inte att Systembolaget cancellar honom, men folk kanske väljer att inte köpa hans produkter. Många irriterar sig garanterat på hans uppträdande i TV efter finalen. Sen har det såklart betydelse vad som kommer fram i samband med skilsmässan.
Citera
2025-04-06, 21:16
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Är det ingen här som uppmärksammat att Ciara nu har givit in en ansökan om "Lag (1989:14) om erkännande och verkställighet av utländska vårdnadsavgöranden m.m. och om överflyttning av barn"?

Bra! Den här typen av ärende ska enligt lag handläggas inom 6 veckor, för övrigt. Vilket ju innebär att hon kommer få ett beslut ganska snart.
Citera
2025-04-06, 21:18
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Intressant nu MÅSTE hon föra fram bevisning att han gjort allt vad hon påstår ska skett, finns vittnen till det hon påstår om inte faller Ciara som ett korthus med hennes anklagade mot MZ!
Initialt så kommer hon få VÄLDIGT svårt få igenom den ansökan, Barnen är dubbla medborgare och dem sitter redan i Svenska skolan...

Kan räcka med att äldsta pojken berättar att "pappa blir jättearg och slår sönder saker ibland och mamma gråter och jag blir jätterädd".
Citera
2025-04-06, 21:46
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Kan räcka med att äldsta pojken berättar att "pappa blir jättearg och slår sönder saker ibland och mamma gråter och jag blir jätterädd".
Innebär INTE fällande dom för dyl beaktar inte domstol som uppsåtligt tyvärr och väldigt svårt att bevisa samt BARN vittnar sällan och deras bevis är sällan graverande, Fysiska övergrepp etc etc är graverande och då MÅSTE hon ha dokumenterad bevis föring för få fällande dom!
Citera
2025-04-06, 22:17
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Innebär INTE fällande dom för dyl beaktar inte domstol som uppsåtligt tyvärr och väldigt svårt att bevisa samt BARN vittnar sällan och deras bevis är sällan graverande, Fysiska övergrepp etc etc är graverande och då MÅSTE hon ha dokumenterad bevis föring för få fällande dom!

Du låter inte särskilt insatt i förfarandet. Det man kan ana är att när Ciara officiellt gick ut med att hon kände sig hotad psykiskt och fysiskt och levde med en notoriskt otrogen missbrukare som hon måste skydda sin familj ifrån haglade sannolikt orosanmälningarna in till socialtjänsten. Sedan tog hon bort inlägget och skrev tystad. Sedan rullade allt igång. Vi får se var det slutar.
Citera
2025-04-06, 22:23
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:

Barnen ska ges tillfälle att framföra sina åsikter enligt lagen, och rätten kan inte bara ignorera om de berättar om övergrepp, och till varje pris vill bo med mamma.
Citera
2025-04-06, 22:28
Medlem
Citat:
Vi vet massor. Kom gärna tillbaka när mer uppdagas. Det blir roligt för team Ciara att säga "vad var det vi sa" då, och höra dig erkänna att du "missbedömt" Måns.
Ja det här kan jag ju inte låta bli att svara på.

Det här är inte en "skvallertråd för MZ" det är en propaganda tråd för "team Ciara.".
Den som visat sig bäst på föräldraansvar är Måns.
Som inte sagt ett ont ord om sina barns mamma offentligt.

Falska CJZ (ja jag tycker att hon uppför sig falskt.) som vill hålla skilsmässan privat
samtidigt som hon offentligt förtalat sina barns pappa via IG flera gånger.
Att smutskasta föräldern med anklagelser (det tycks också som hon använder sig av ryktesspridning utan bevis via flashback)
det kommer inte att lyckas i Sverige. Kanske det går till så i hennes hemland.

Så vem tror ni är den föräldern som verkligen månar om deras barn?
Det är den föräldern som biter ihop och skyddar båda deras föräldrar utåt.

Jag tänker inte inlåta mig i oärliga diskussioner med någon här.
Ni svarar aldrig på en fråga rakt av, vilket är brukligt på flashback.
Och vissa drar sig inte ens för att dela sitt konto med andra.

Om bevis framkommer på allt ert smutsiga förtal, så kan jag visst ändra mig.
Men här i tråden finns inte ett endaste bevis, säker källa och knappt ett endaste fakta.
Citera
2025-04-06, 22:48
Citat:
Barnen ska ges tillfälle att framföra sina åsikter enligt lagen, och rätten kan inte bara ignorera om de berättar om övergrepp, och till varje pris vill bo med mamma.

Hoppas de tar lärdom av alla fall där det har gjorts just detta och resulterat i onämnbara saker…
Citera
2025-04-06, 22:50
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja det här kan jag ju inte låta bli att svara på.

Det här är inte en "skvallertråd för MZ" det är en propaganda tråd för "team Ciara.".
Den som visat sig bäst på föräldraansvar är Måns.
Som inte sagt ett ont ord om sina barns mamma offentligt.

Falska CJZ (ja jag tycker att hon uppför sig falskt.) som vill hålla skilsmässan privat
samtidigt som hon offentligt förtalat sina barns pappa via IG flera gånger.
Att smutskasta föräldern med anklagelser (det tycks också som hon använder sig av ryktesspridning utan bevis via flashback)
det kommer inte att lyckas i Sverige. Kanske det går till så i hennes hemland.

Så vem tror ni är den föräldern som verkligen månar om deras barn?
Det är den föräldern som biter ihop och skyddar båda deras föräldrar utåt.

Jag tänker inte inlåta mig i oärliga diskussioner med någon här.
Ni svarar aldrig på en fråga rakt av, vilket är brukligt på flashback.
Och vissa drar sig inte ens för att dela sitt konto med andra.

Om bevis framkommer på allt ert smutsiga förtal, så kan jag visst ändra mig.
Men här i tråden finns inte ett endaste bevis, säker källa och knappt ett endaste fakta.

Du skulle ju lämna tråden för gott?
Han är bevisligen inte den bästa föräldern eller ens en bra förälder när han ligger och sover hela förmiddagarna. Eller har varit frånvarande i ett annat land under majoriteten av deras liv.
Samt att han enligt han själv ”bråkar rejält och stormigt och ska vinna alla bråk till varje pris”.
Citera
2025-04-06, 23:05
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbephoenix
Du skulle ju lämna tråden för gott?
Han är bevisligen inte den bästa föräldern eller ens en bra förälder när han ligger och sover hela förmiddagarna. Eller har varit frånvarande i ett annat land under majoriteten av deras liv.
Samt att han enligt han själv ”bråkar rejält och stormigt och ska vinna alla bråk till varje pris”.
Och återigen inget annat än grundlösa och felaktiga anklagelser...
Varifrån får du påståendet att han sover hela morgnarna varje dag? I en intervju har han berättat att han också lämnar barnen i skolan. Konstig skola som bara är öppen på eftermiddagar, eller så är han kanske faktiskt uppe tidigt på morgonen för det mesta, och det handlar bara om undantag — eller kanske helger?

Han har till och med flyttat till ett annat land för att kunna vara nära dem. Och som redan har citerats här någonstans, så har han varit 100 % där för dem när han är hemma. Hur föreställer du dig annars att man ska kunna arbeta för att försörja sin familj? Tycker du till exempel att lastbilschaufförer är hemska föräldrar bara för att de är borta från hemmet i flera veckor?

Och som avslutning försöker du dessutom antyda något med ett felaktigt citat. Det var inte så han sa det — och om du menar att det var det, visa gärna var!
Citera
2025-04-06, 23:19
Medlem
Citat:
Tror inte att Systembolaget cancellar honom, men folk kanske väljer att inte köpa hans produkter. Många irriterar sig garanterat på hans uppträdande i TV efter finalen. Sen har det såklart betydelse vad som kommer fram i samband med skilsmässan.
Så kan det förvisso vara. Men om det skulle vara så att folk väljer annat vin på bolaget istället för MZ så plockas det med tiden bort enligt källa som jobbar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in