2025-04-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oikofilen
När ryssen kommer så lägger Aron sina ben på ryggen och reser HEM till Israel och det illa kvickt!
Ja, det är väl självklart. Har du ett "huvudland" som du hör hemma i, men bor ett i andra land som du mjölkar så långt det går så ligger det i Arons intresse att fortsatt kunna göra så. Det som sker nu ligger ju rent ekonomiskt i ALLA icke svenskars intressen. Skulle den kranen dras åt och icke svenskar blir förpassade ett pinnhål nedåt och utan särintressen så är det roliga slut.

Jag skulle inte bli förvånad om alla judar stack direkt om Ryssland skulle bli våldsamt. Nu tror jag i och för sig att Ryssland är fullt upptagen med Ukraina och knappt kan klara av det, så jag tror inte att några större äventyr är att vänta riktigt ännu.
Citera
2025-04-06, 11:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Oikofilen
"Det blåste upp till storm på den sociala nätverkssajten efter att Flam först hade fått några frågor från en ung arab som ville veta varför han avvisade tanken på att omvandla Israel till en modern mångkulturell stat av svensk modell, där araber integreras med judar på lika villkor .

"Om denna 'integrering' sker upphör Israel att existera. Då finns ingen tillflyktsort för judar på flykt och inte längre ett enda judiskt land. Däremot finns massor med muslimska och kristna länder", svarade Aron Flam."

Jävlar vilken hycklare Aron Flam är! Folk undrar varför folk hatar judar och så visar dem på detta sätt sitt signum till hyckleri då jag tidigare har hört att judar är överrepresenterade med att vara liberaler (när det kommer till oss Goyim) men när det kommer till Israel så beter dem sig som AFS:are.

Detta är ju inte första gången jag har känt av denna förrädiskheten ifrån judar eftersom när man lyssnar på Arkitektur upprorets frontman Michael Diamant så uppvisar han på samma sätt sin förrädiskhet mot oss Svear när han pratar om framtidens "sverige" vilken han menar kommer att vara MåNgKuLtUrElLt

Länk till artikeln och tråden på X med Aron Flam:

https://x.com/AronFlam/status/1379206881735012355

https://www.friatider.se/aron-flam-svenskar-har-obefintlig-ratt-till-ett-eget-land

Frågor att diskutera i tråden:

Är Aron Flam en agent åt Israel eller bara en hycklare?

Är det sant att judar är överrepresenterade med att vara liberal (Mot oss ickejudar) men konservativ när det kommer till Isreal och i så fall varför?

Varför sticker inte Aron Flam och alla andra av dessa liberal (Mot oss goyim) judar till Israel så att dem åtminstone visar sina sanna ansikten?

(omvandla Israel till en modern mångkulturell stat av svensk modell, där araber integreras med judar på lika villkor)

Frågan man ställer sig är! vad händer sen?

Ska man genomföra en sådan omvandling och bara hoppas, önska och tro att det blir bra och allt kommer fungera?

Eller ska man förhålla sig till historien och ta lärdom av den?

Vad har hänt nu! som gör, att nu kommer det att fungera det som aldrig har fungerat förut?
Senast redigerad av wolfpuff 2025-04-06 kl. 12:03.
Citera
2025-04-06, 12:25
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
(omvandla Israel till en modern mångkulturell stat av svensk modell, där araber integreras med judar på lika villkor)

Frågan man ställer sig är! vad händer sen?

Ska man genomföra en sådan omvandling och bara hoppas, önska och tro att det blir bra och allt kommer fungera?

Eller ska man förhålla sig till historien och ta lärdom av den?

Vad har hänt nu! som gör, att nu kommer det att fungera det som aldrig har fungerat förut?

Det som händer sen är att Aron Flam flyttar till ett annat land när mångkulturen han förespråkat för Sverige blivit för jobbig.
Citera
2025-04-06, 12:30
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Varför lyssna på personer som brinner så mycket för ett annat land? Det gör mig inget ifall denna person är kurd eller jude eller vad som helst, jag förstår verkligen inte varför dessa människor tror att en svensk publik ska intressera sig i ett annat folk i en annan del av världen och deras upplevda rätt till det ena och det andra. Det blir snabbt hyckleri ifall de dessutom inte tycker att svenskar ska ha rätt till det ena och det andra.

Ja det är där jag landat numer. Såsom du påpekar så har vårt engagemang i deras hemland lett till vi inte har mer rätt till vårt land än vad de har. Och Gud förbjude om vi inte har samsyn i deras anspråk på vårt land eller delar deras åsikt om sitt hemland. Varje diskussion simmar i samma tröga sirap och landar därför alltid i anklagelser om rasism eller antisemitism. .

För mig saknar debatten nyanser för att vara intressant att lyssna på. Man försöker bygga högre hus än vad man har brädor till. En debatt som fortlever år efter år utan att fundera över sin plats i en föränderlig värld visar en besvärande brist på begåvning som man mest beundrar hos får. Om debatten mellan Israel och Palestina ska ta fart och var intressant måste man formulera sig som om man talar efter år 2000, inte för 2000 år sedan.
Citera
2025-04-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ifall det är Judar som tänker så bör de inte haft problem med Hitler. Han följde endast den starkes rätt..
(Hitler gjorde fel.)

Hitler gjorde absolut fel, men tro det eller ej så finns det enstaka rabbiner som har ställt sig frågan om Hitler inte bara gjorde samma sak som de gör. Det är nog dock som mest ett par stycken kan jag tänka mig.
Citera
2025-04-06, 12:59
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spokesperson
Hitler gjorde absolut fel, men tro det eller ej så finns det enstaka rabbiner som har ställt sig frågan om Hitler inte bara gjorde samma sak som de gör. Det är nog dock som mest ett par stycken kan jag tänka mig.

Det fanns säkert någon gammeltestamentlig logik i det Hitler gjorde. Gamla Testamentet är som en IS-manual med berättelser om hur Guds utvalda ska folkmörda andra folkgrupper och ta deras kvinnofolk som sexslavar. Som tur är så har de flesta kristna och judar inte GT som moraliskt rättesnöre idag.
Citera
2025-04-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av italiensk
Det fanns säkert någon gammeltestamentlig logik i det Hitler gjorde. Gamla Testamentet är som en IS-manual med berättelser om hur Guds utvalda ska folkmörda andra folkgrupper och ta deras kvinnofolk som sexslavar. Som tur är så har de flesta kristna och judar inte GT som moraliskt rättesnöre idag.

Idag är det Talmud som gäller för judarna?
Citera
2025-04-06, 13:09
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spokesperson
Idag är det Talmud som gäller för judarna?

Snarare sekularism.
De flesta judar idag förhåller sig till judendom som svenskar förhåller sig till kristendom. Man har lite högtider och går i kyrkan/synagoga vid viktiga händelser som konfirmation, bröllop med mera. Men följer ej några skrifter till punkt och pricka.
Citera
2025-04-06, 13:28
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag gillade också Aron Flam tills jag såg honom i Grotescos video "Blanda upp" som handlar om att svenskar borde rasblanda mera. När jag undersökte honom lite mer fick jag också reda på att hans mamma är med i Barbara Spectres Paideia som jobbar för ett multikulturellt Sverige.

Aron Flam får nog ses som en judisk agent som försöker lura vita att kriga för judar mot muslimer.

Aha.

Ja det visste jag inte, då är det nog precis som du säger.
Citera
2025-04-06, 13:35
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalof-lither
Aaron Flam är jude.

Hade någon förväntat sig något annat än förakt och hat mot sverige och svenska folket, till förmån för judisk överhöghet / jewish supremacy ?

Precis som med Jerzy Sarnecki, Peter Wolodarski, George Soros, Robert Aschberg, mm
Sarnecki är kriminolog som har gjort en del ifrågasatta uttalanden.

Wolodarski är journalist. En bland många.

Soros hade vissa finansiella intressen i Sverige för över 30 år sedan men har sedan dess inget med Sverige att göra.

Aschberg är en välkänd journalist han också. Han ärvde inget av sin farfars förmögenhet. Vad har han gjort för fel?
Citera
2025-04-06, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladpojken
Majoriteten av judar tycker som Aron Flam. Bara judar har rätt till en etnostat eftersom de är så förföljda.

Men dem svarar aldrig på varför dem är så förföljda mer än att dem säger att de var AnTiSeMiTeR
Citera
2025-04-06, 14:15
Avslutad
Det korts svaret är : Aron Flam hsr ingen som helst trovärdighet och är helt irrationell som politisk debattör. Det finns ett fåtal sk Liberaler som lyssnar på vad han säger, men dessa saknar även dom trovärdighet pga att dom är fejkliberaler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in