2025-04-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
En person som älskar mångkultur i Sverige men försvarar Israels judiska exklusivitet har dubbla standarder och är en hycklare som man inte ska lyssna på. Antingen gäller mångfald eller inte alls.

Svensk etnicitet globalt: Uppskattningsvis 14–16 miljoner.

Judar globalt: 15,7 miljoner
Judar älskar mångkultur i Sverige eftersom det gynnar judar.

Utan mångkultur ingen jude i Sverige.

Övriga inkräktare älskar också mångkultur i Sverige, men accepterar inte att deras egen kultur förintas på samma sätt.
Citera
2025-04-06, 02:33
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Jo du kan göra allt förutom att kritisera Israel. Har jag fel?
Jo, det kan man göra. Många i området jag bor har Palestina-flaggor utanpå huset och då är det ett till stor del judiskt område.

Men ska kanske inte komma till ett annat land och börja protestera mot landet ifråga innan man fått medborgarskap. Det är som om jag vore gäst i ditt hem och gick omkring och klagade över allt jag såg.

Alltså, så länge folk inte är medborgare kanske de ska vara jäkligt varsamma med vad de säger och hur det kan tolkas. Att skrika "död åt USA" och "länge leve Palestina" är inget amerikaner vill höra, och jag tror det är säkrast att vänta på att medborgarskapet godkänts innan man börjar tjata om sådant.
Citera
2025-04-06, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Inte vet jag. Du får väl fråga dem..
Men det är inget som förändrar det faktum att Sverige är Svenskarnas land..
Eller samernas land😏
Citera
2025-04-06, 04:37
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Eller samernas land😏

Tror du på det själv?

Men det är spännande att etnisk nationalism uppmuntras och accepteras när det handlar om judar. Och uppmuntras och accepteras när det handlar om palestinier. Fast inte när det handlar om svenskar, ett unikt folk som bebott samma geografiska område sen senaste istiden.
Citera
2025-04-06, 05:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Varför lyssna på personer som brinner så mycket för ett annat land? Det gör mig inget ifall denna person är kurd eller jude eller vad som helst, jag förstår verkligen inte varför dessa människor tror att en svensk publik ska intressera sig i ett annat folk i en annan del av världen och deras upplevda rätt till det ena och det andra. Det blir snabbt hyckleri ifall de dessutom inte tycker att svenskar ska ha rätt till det ena och det andra.
Citera
2025-04-06, 05:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Eller samernas land😏

Olikt judar och araber har vi aldrig behövt kriga och begå folkmord mot andra folkslag som levt tillsammans med oss senaste tusentals åren, varesig finnar eller samer. Den friktionen du söker skapa existerar helt enkelt inte.
Citera
2025-04-06, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
När man följt vad Flam nu sagt och vad Barbara Spectre sagt tidigare i kombination med annat som kommit från Judehåll så ser man ju klart och tydligt vad många Judars ståndpunkt är om Sverige och i förlängningen hela Europa.

De här ideerna är inte förenliga med etniska Svenskars intressen av samma anledning Flam inte vill ha araber i Israel.

Vart ska vi flytta? Den enda platsen på planeten som faktiskt är vår är Sverige som vi har ärvt.

Flam talar emot sig själv då judar redan bor över hela Västvärlden så varför behöver dom fly?
För att folk förr eller senare ser igenom dem?

Och nån ide om att vi Svenskar kan flytta vartsomhelst-logiken men Judar är särskilt skyddsvärda och behöver ha Israel är riktigt knäppt av Flam.

-Varför flyttar inte Flam till det heliga landet så att vi Svenskar slipper honom?
-Varför sitter Flam och Barbara Spectre och bedriver opinion mot Sverige och Svenskar för invandring av tex araber på Svenskt territorium?

Hela det här hyckleriet och dubbla måttstockarna måste upp i ljuset.

Och att då börja babbla om vem som är Antisemit funkar inte som dödsvapen, Flam tycker ju inte att Svenskar har rätt till sitt land, men att Judar har rätt till Israel "AFS"-style.

Varför är nån form av etnonationalism bra på ena hållet när det gäller Judar och Sionism men inte när Svenskar trycks undan i sitt egna land, då är vi rasister, antisemiter när vi pekar ut vilka som ihop med andra driver agendan att vi på sikt skall försvinna?

Jag driver ingen agenda att mitt land skall upphöra att existera och Svenskar som folkslag måste blandas upp.

Det ligger inte i mitt intresse som Svensk.

Spectre och Flam med flera andra gör det, och är därför min och alla etniska Svenskars fiender precis som EU och FN är Svenskarnas fiender.

Jag gillade Flam han har många bra infall och åsikter och debatterar bra men här tappade han mig totalt.

Jag gillade också Aron Flam tills jag såg honom i Grotescos video "Blanda upp" som handlar om att svenskar borde rasblanda mera. När jag undersökte honom lite mer fick jag också reda på att hans mamma är med i Barbara Spectres Paideia som jobbar för ett multikulturellt Sverige.

Aron Flam får nog ses som en judisk agent som försöker lura vita att kriga för judar mot muslimer.
Citera
2025-04-06, 10:07
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Varför lyssna på personer som brinner så mycket för ett annat land? Det gör mig inget ifall denna person är kurd eller jude eller vad som helst, jag förstår verkligen inte varför dessa människor tror att en svensk publik ska intressera sig i ett annat folk i en annan del av världen och deras upplevda rätt till det ena och det andra. Det blir snabbt hyckleri ifall de dessutom inte tycker att svenskar ska ha rätt till det ena och det andra.

Uppenbarligen har Aron Flam fått svenskar att intressera sig eftersom han har massa höger-svenskar som lyssnar på hans podcasts och donerar pengar till honom.
Citera
2025-04-06, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Så allt är USA:s och judarnas fel att det ser ut som det gör i Mena? Om inte judarna grundade Israel, skulle vi då sluppit alla de problem som är där nu?

Judarna är för brett begrepp. Sionister med uppbackning av väst är rimligare. Alternativ historia är ju bara spekulationer. Men USAs imperialism i Mellanöstern har orsakat enorma problem blir svårt att säga emot. Israel är en del av denna imperialism.
Citera
2025-04-06, 11:18
Medlem
Chokladpojkens avatar
Majoriteten av judar tycker som Aron Flam. Bara judar har rätt till en etnostat eftersom de är så förföljda.
Citera
2025-04-06, 11:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oikofilen
När ryssen kommer så lägger Aron sina ben på ryggen och reser HEM till Israel och det illa kvickt!

Är han semit? Han är väl sannolikt östeuropeisk jude antagligen med ursprung från östra Ukraina.
Citera
2025-04-06, 11:36
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Är han semit? Han är väl sannolikt östeuropeisk jude antagligen med ursprung från östra Ukraina.

De flesta problematiska "judar" är östeuropéer och inte semiter. T.ex. Benjamin Netanyahu kommer ifrån en polsk familj. Det ironiska är att pga detta har de obefintlig rätt till Israel eftersom de inte har några historiska band till regionen alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in