2025-04-06, 09:49
Medlem
halaltarzans avatar

Nu har jag hängt väldigt mycket ute på krogen (köttmarknaden), och skulle nog vilja säga att det inte alls var ovanligt att attraktiva snubbar hade 2-4 kvinnor per kväll som typ raggade på dem. Så att du som är en normal snubbe har 2-4 om året ser jag inte som sådär jättekonstigt, och du kanske hade haft 2-4 i månaden om du sprungit på krogen där kvinnorna fått i sig 3-4 glas kåtsaft i form av t.ex. rosévin.
Citera
2025-04-06, 09:53
Avslutad
Definitivt ögonen och hur han bär sig åt.
Citera
2025-04-06, 10:25
Medlem
Vad som gör mig kåt när jag tittar på en man?
Om han har gråa mjukisbyxor på sig och man tydlig ser konturerna
Om han kan använda sina händer jättefort, typ spela gitarr snabbt LOOOL
Om han har riktigt stilig klädstil, kostym-ish
Välskött hår
Citera
2025-04-06, 10:39
Avslutad
Omskuret går bort för mig. De som är det av kulturella skäl sorteras ju bort långt innan det naturligtvis, men även annars. Skulle jag träffa mannen i mitt liv skulle det nog inte vara en dealbreaker men det är ett klart minus.

Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Den vän som har haft mest lycka med tjejer i min bekantskapskrets är nog max 175 cm ungefär.

Men han är ganska vältränad, har snygga märkeskläder, är lite halvkaxig, har bra jobb, bra på att snacka med folk. Allmänbildad och bestämd. Många tjejer verkar vilja ha självsäkra män som inte velar fram och tillbaka...

Kul för dig. Jag skulle inte vilja ha honom oavsett.
Citera
2025-04-06, 11:43
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Det är ju därför det så ofta blir problem. Vi är ju djur och väljer en sån man för att våldskapital innebär trygghet för oss kvinnor och barnen. Vi vill ha en man som utan problem kan slå ihjäl en inkräktare som utgör ett hot. Allt handlar ju om det som ökar överlevnadschansen för avkomman.

Sen med facit i hand så blir det ju inte alltid så jävla bra med dom männen. Men det är ju djupt rotade instinkter som gör att man väljer så.

Annars tycker väl jag att utseende är sekundärt. Man vill att personen har en intressant hjärna som man vill veta mer om hur den resonerar och ser på världen. Humor är också bra.

Vilket trams. Min poäng är ju att dessa gaphalsar totalt saknar alla former av kapital, även våld.
Gaphalsarna och de extroverta är i regel de som åker i golvet först. De är just så för att de inte kan.
Mycket snack och lite verkstad.
Synd att du inte förstår detta. Tragiskt.
Citera
2025-04-06, 11:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Vilket trams. Min poäng är ju att dessa gaphalsar totalt saknar alla former av kapital, även våld.
Gaphalsarna och de extroverta är i regel de som åker i golvet först. De är just så för att de inte kan.
Mycket snack och lite verkstad.
Synd att du inte förstår detta. Tragiskt.

Det här är ju också en missuppfattning. Att framstå som dominant är inte att gapa och ta plats och vara den som hörs mest i rummet.
En av de mest sexiga män som funnits är Lemmy i Motörhead. Andra manliga rockstjärnor blev som fnittriga tonåringar runt honom. Och han var inte särkilt lång heller. Men han utstrålade att han inte brydde sig vad folk tyckte om honom. Han gick sin egen väg och hade integritet.
Citera
2025-04-06, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det här är ju också en missuppfattning. Att framstå som dominant är inte att gapa och ta plats och vara den som hörs mest i rummet.
En av de mest sexiga män som funnits är Lemmy i Motörhead. Andra manliga rockstjärnor blev som fnittriga tonåringar runt honom. Och han var inte särkilt lång heller. Men han utstrålade att han inte brydde sig vad folk tyckte om honom. Han gick sin egen väg och hade integritet.

Alltså jag tycker ju inte att det är dominant att prata mest, bossa runt folk osv. som dessa figurer ofta gör. Problemet är väl att vissa kvinnor tolkar det så. Har tom. haft flickvänner som rakt ut sagt att de sätter ett lika med tecken mellan att ta socialt utrymme och dominans. Vilket såklart är ett tragiskt missförstånd.
Faktum kvarstår att en hel del kvinnor nästan instinktivt dras till män som syns och hörs och särskilt de som liksom "bossar" med andra män. Såg ett exempel på detta så sent som ett par veckor sedan. Någon sprätt höll på och skulle "godkänna" var jag valde att ta min fikapaus. Jag synade såklart beteendet och frågade varför han var så orolig. Men nog försökte han köra detta kort och nog fan finns det tjejer som misstar sådana här clowner för att vara "dominanta". Sanningen är den att jag hade golvat honom på två röda om det hade behövts. Det som är mest tragiskt är inte männen som håller på med de här "spela Allan-beteendena". Det som är mest tragiskt är helt normalsmarta tjejer som reagerar på detta som totala spån.

Du har helt rätt i att män som går sin egen väg och har integritet är de som förtjänar respekten.
Säger bara hur det är, inte hur det borde vara.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-04-06 kl. 12:09.
Citera
2025-04-06, 12:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Alltså jag tycker ju inte att det är dominant att prata mest, bossa runt folk osv. som dessa figurer ofta gör. Problemet är väl att vissa kvinnor tolkar det så. Har tom. haft flickvänner som rakt ut sagt att de sätter ett lika med tecken mellan att ta socialt utrymme och dominans. Vilket såklart är ett tragiskt missförstånd.
Faktum kvarstår att en hel del kvinnor nästan instinktivt dras till män som syns och hörs och särskilt de som liksom "bossar" med andra män. Såg ett exempel på detta så sent som ett par veckor sedan. Någon sprätt höll på och skulle "godkänna" var jag valde att ta min fikapaus. Jag synade såklart beteendet och frågade varför han var så orolig. Men nog försökte han köra detta kort och nog fan finns det tjejer som misstar sådana här clowner för att vara "dominanta". Sanningen är den att jag hade golvat honom på två röda om det hade behövts. Det som är mest tragiskt är inte männen som håller på med de här "spela Allan-beteendena". Det som är mest tragiskt är helt normalsmarta tjejer som reagerar på detta som totala spån.

Nej, nej. Tjejer faller inte alls för det där beteendet. Det finns ju ett begrepp som heter "storkukslugn". Oavsett om du har stor kuk eller inte. Tänk en lejonhane på en savann.
Citera
2025-04-06, 12:18
Medlem
Längd.
Kukstorlek.
Snygga underarmar.

Men det finns många personliga egenskaper som är viktigare än dessa fysiska attribut.
Citera
2025-04-06, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nej, nej. Tjejer faller inte alls för det där beteendet. Det finns ju ett begrepp som heter "storkukslugn". Oavsett om du har stor kuk eller inte. Tänk en lejonhane på en savann.

Alltså visst borde det vara så och vissa kvinnor förstår att en trygg man inte håller på sådär, men tro mig nog har man sett så mycket verkliga exempel på att det visst finns tjejer som "faller" för tönten som skall spela boss.

Som sagt, säger inte hur det borde vara. Bara vad jag observerat.
Sedan kan man väl fråga sig om det alls är värt att bry sig om tjejer som diskvalificerar sig själva med så pissigt omdöme. Självklart är det inte det. Det tråkiga är väl kanske att det kan i övrigt vara rätt vettiga personer.
Citera
2025-04-06, 12:35
Medlem
bomhulls avatar
En man som är lång,i bra form ,ren och klär sig normalt☺️
Citera
2025-04-06, 12:37
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Alltså visst borde det vara så och vissa kvinnor förstår att en trygg man inte håller på sådär, men tro mig nog har man sett så mycket verkliga exempel på att det visst finns tjejer som "faller" för tönten som skall spela boss.

Som sagt, säger inte hur det borde vara. Bara vad jag observerat.
Sedan kan man väl fråga sig om det alls är värt att bry sig om tjejer som diskvalificerar sig själva med så pissigt omdöme. Självklart är det inte det. Det tråkiga är väl kanske att det kan i övrigt vara rätt vettiga personer.

Hemligheten är att inte bry sig om vad andra män gör. Funderar man på att den och den pratar mycket, spelar boss, alla tjejer dras till den osv. Då signalerar man inte lejeonhane på savannen. Låt dem göra vad fan de vill. Du är upptagen med ditt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in