2025-04-06, 09:56
Avstängd
En man är stark. Står stadigt, inget rubbar honom. Man kan säga vad som helst till honom, det tål han. En man ska bita ihop. "Jo det är bra" svarar han om nån frågar. Även om han mår skit.
En kvinna får må dåligt, och blir stöttad och får sympati.
Citera
2025-04-06, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
En man är stark. Står stadigt, inget rubbar honom. Man kan säga vad som helst till honom, det tål han. En man ska bita ihop. "Jo det är bra" svarar han om nån frågar. Även om han mår skit.
En kvinna får må dåligt, och blir stöttad och får sympati.
Ja, så är det nog. Men hur starka är män egentligen? De verkar inte klara av att vara ensamma?
Citera
2025-04-06, 10:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Ja, så är det nog. Men hur starka är män egentligen? De verkar inte klara av att vara ensamma?

Är nog olika. Finns män som har känslor och blir sårade av ord t ex. Men det får mannen inte visa.
Citera
2025-04-06, 10:02
Avstängd
SolarPowereds avatar
Det kan användas som uttryck för stolthet och sarkastiskt.

Men för mig betyder det att man kan mer än man tror.

Buddha säger att du måste gå den spirituella vägen själv om det inte finns en mentor.

Vad som än sker så litar andra på att du klarar ditt uppdrag. Du är stark.

Håll dörren. Flyg rakt in i fartyget. Det får aldrig finnas tvekan. Vandra rakt genom helvetet och ut på andra sidan.

De största ögonblicken är alltid ensamma.

Det är vad det betyder för mig.

Tack för ordet.
Citera
2025-04-06, 10:04
Avstängd
Det är ingen slump att män ska bita ihop. Kvinnor vill ha det så.
Är säkert inte bara jag som hört att kvinnor uppskattar män som kan öppna upp sig, och vågar vara sårbara.
Att kvinnor uppskattar män som är lätta att prata med, förstående, det är inte så konstigt.
Men en kvinna vill faktiskt inte höra om när en man mår dåligt över nåt, hon vill inte höra om hans problem.
Däremot så vill kvinnor prata om sina problem, om när dom mår dåligt, med en man.
Citera
2025-04-06, 10:04
Medlem
"Vad betyder uttrycket "Ensam är stark" för dig?"

Att man är hyfsat självgående och kan klara en hel del själv utan att behöva ringa någon snickare, rörmokare eller något.
Citera
2025-04-06, 10:06
Avstängd
Citat, en kvinna som skrivit:

Att ha fiskar är rätt svårt.
De säger ju ingenting. Man frågar sig hela tiden:
Mår de bra? Har de problem? Lever de fortfarande?

Med karlar är det förresten i stort sett likadant...

Det är ironiskt. Kvinnor tycker att män inte säger nåt. Sen om en man gör det, då hade det varit bättre om han inte gjort det.

Han ska absolut inte visa svaghet, inte öppna sig.

En man som känner sig ensam är incel. Även om han inte är en äkta incel så anses han vara incel. Han borde ta tag i sitt liv och hitta en kvinna. Det är inte svårt. En riktig man klarar det.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-04-06 kl. 10:12.
Citera
2025-04-06, 10:13
Medlem
Ja, det beror på vilka män du pratar om?

Jag tror snarare att det är kvinnor som inte klara av att vara ensamma. Män (inte alla), däremot klara av att vara ensamma och njuter det.

Citat:
Citera
2025-04-06, 10:13
Bannlyst
Citat:
Är nog olika. Finns män som har känslor och blir sårade av ord t ex. Men det får mannen inte visa.
Jo visst, och det är väl helt ok. Samma med kvinnor. Vissa blir inte sårade, och det är helt ok.

Men just att vara ensamma verkar män klara av i sämre utsträckning.
Citera
2025-04-06, 10:15
Bannlyst
Citat:
Det är ingen slump att män ska bita ihop. Kvinnor vill ha det så.
Är säkert inte bara jag som hört att kvinnor uppskattar män som kan öppna upp sig, och vågar vara sårbara.
Att kvinnor uppskattar män som är lätta att prata med, förstående, det är inte så konstigt.
Men en kvinna vill faktiskt inte höra om när en man mår dåligt över nåt, hon vill inte höra om hans problem.
Däremot så vill kvinnor prata om sina problem, om när dom mår dåligt, med en man.
Det är inte säkert heller. Eller att kvinnor mår dåligt överhuvudtaget. Det där är en allmän idé som som män verkar ha. Att alla kvinnor går på ssri och har psykiska problem. Finns inget mer tröttsamt att höra från någon annan att man mår psykiskt dåligt, när man verkligen inte gör det.
Citera
2025-04-06, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Ja, det beror på vilka män du pratar om?

Jag tror snarare att det är kvinnor som inte klara av att vara ensamma. Män (inte alla), däremot klara av att vara ensamma och njuter det.
Ja säkert kvinnor också. Men du märker väl att män är mer desperata?
Citera
2025-04-06, 10:16
Avstängd
Citat:
Jo visst, och det är väl helt ok. Samma med kvinnor. Vissa blir inte sårade, och det är helt ok.

Men just att vara ensamma verkar män klara av i sämre utsträckning.

Jag vet inte. Jag tror att både män och kvinnor mår dåligt om de är ofrivilliga singlar. Man kanske längtar efter närhet, nån att krama.
Mer legitimt att kvinnor känner så.
Om män känner samma så är det "män vill bara ligga". Och varför är han singel? De bra männen är upptagna, de lyckas få kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in