Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparsulfatet
Okej, må så vara, men ryssarna gör i dagsläget inte territoriellt anspråk på Sverige. Putin har ju själv sagt att Sverige och Finland har ingen som helst anledning att oroa sig för krig. Kommer strax in på vem vi ska oroa oss för om du läser hela.
Så - om vi bortser från hur många krig Sverige haft eller inte haft mot Ryssland (om 300 år ens är en realistisk referensram, betvivlar detta) så får du gärna svara på det övriga. Blir du inte lite skakis när Europas egna Churchill, macron vill starta kärnvapenkrig som riskerar utplåna hela Europa? Det här är en existentiell fråga men korkade västmuppar som du låter sig ju hjärntvättas å det grövsta av aftonblaskan och dn så föga förvånande egentligen.
Hur ställer du dig till det faktum att Storbritannien fängslat 3000 personer för åsikter som folket uttryckt på internet kontra Rysslands 400 arresteringar? Det senare bleknar ju i jämförelse, eller?
OK. Putin har sagt det. Då är det lugnt.
Det var du som refererade till Karl XII:s ryska fälttåg mot Ryssland i början 1700-talet. Du tyckte tydligen själv att det var en "realistisk referensram"!
Jag bara upplyste dig om dina bristfälliga historiekunskaper.
Jag har inte hört något om att Macron vill starta ett kärnvapenkrig. Var har du fått den informationen ifrån?
Du jämför Churchill och Macron. Du känner till att Churchill var en av de ledare som stoppade ett stort land som hade startat ett erövringskrig i Europa?
Jag läser många nyhetskällor själv och känner mig inte det minsta hjärntvättad.
Om du tror att jag missat någon nyhetskälla, som du tycker är bra, så får du mer än gärna dela med dig.
Det sista stycket du skriver är OT för denna tråd. Men du får gärna skicka ett PM med källor för dessa påståenden.
Karl XII:s ryska fälttåg
https://sv.wikipedia.org/wiki/Karl_XII:s_ryska_f%C3%A4ltt%C3%A5g
Citat:
Karl XII:s ryska fälttåg pågick från 1708 till 1709 och innebar efter ryska segrar början till slutet på den svenska stormaktstiden.