Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Du gör det misstaget att du glömmer att allt handlar om processer och att processer kan ske både stegvis och successivt samtidigt. Det är ju på inget sätt så att Trump tror att allt ska ske på en gång. Hans illustrationer ska ses som signaler och signaler tjänar syftet att reagera på.
Att Trump ändrar sig är ju bara en del i förhandlingstekniken. Han spelar högt och räds inte omprövningar. Han är inte som Socialdemokraterna i Sverige som tror att de kan tycka diametralt olika om samma sak samtidigt.
Nej nej nej .. du tillhör 4D chess folket. Du försöker hitta på en logik eller underliggande mönster som aldrig fanns där, för att försvara galenskapen med.
Det märks så tydligt. "Trump illustrerar liksom" eller "Han signalerar lite bara" eller 'Det finns en plan som inte är uppenbar för folket ännu', och "allt handlar om långsiktighet och processer som sker både stegvis och successivt samtidigt", 'Trump spelar bara 4D Chess och ingen fattar hans geni' osv osv.
Nej! Det finns inget sånt i Trumps tulltänk. Han fungerar inte så som organism ens en gång, aldrig gjort.
'Jag ska fixa fred på 1 dygn,
innan jag blir president, jag vet redan nu exakt vad jag ska säga till både Putin o Zelensky, jag känner båda jättebra o dom kommer lyssna på mig. Allt är bara Bidens fel ändåså bla bla bla bla
Han är mer som ett ungt barn i en 80-årings kropp. Om USA för över mer pengar till andra länder än USA får tillbaka - oavsett anledning - och Trump får höra det, Nämen vafan det här är inte ok? Vi framstår ju som loosers då, fan sätt skatter på dom så vi får lika mycket tillbaka.
Och BOM, sagt och gjort.
That's it.
Vita Huset har - återigen - redan bekräftat detta. Världens ekonomer bekräftar tänket med, läs därute.
Det finns ingen långsiktig övergripande plan. Noll. Trump har inte ens långsiktigheten att ge fan i att säga såna saker som han sen måste ägna sig åt att neka till att han sagt, eller försvara dumheten i.