• 1
  • 2
2025-04-05, 12:14
Medlem
Två tjejer var ointressade på nätet. Senare lärde vi känna varann irl och då blev de intresserade.

På Tinder har jag svept på flera i min stad, vi matchade inte så de tyckte att jag var ful.
Kanske blivit samma där, att de blivit intresserade sen om vi lärt känna varann irl.

Jag var intresserad av en tjej jag pratade med på nätet i flera år. Hon visste att jag var intresserad. När hon såg bild på en bekant och hennes kille så skrev hon att han var en snygging.
Nåt sånt skrev hon inte till mig, så jag var för ful.

Men känns det ändå inte bra om de man tycker är snygga också tycker att du är snygg? Även om hon valde mig i slutändan, så går man där med vetskapen att hon inte tyckte jag var tillräckligt snygg på Tinder, och att hon tycker att andra män är snyggare.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-04-05 kl. 12:21.
Citera
2025-04-05, 12:20
Medlem
Om du nu är tillsammans med henne kan du ju fråga vad det var som hon inte gillade med dig där? Om hon "valde dig" tillfälligt på t.ex krogen kan det ju varit i brist på annat
Citera
2025-04-05, 12:23
Medlem
f30malmos avatar
Snygghet är överskattat. Jag har aldrig blivit intresserad av en man pga utseende.
Citera
2025-04-05, 12:24
Avstängd
Severlohs avatar
Kvinnor bryr sig bara om utseendet på ditt kreditkort.
Citera
2025-04-05, 12:24
Medlem
Vad jag märkt är att det räcker om man är ful elak & oförtjänt.
Citera
2025-04-05, 13:46
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Ja kanske Gen-Z.

Smarta kvinnor gillar de som har kunskaper fysiskt, typ en kille som kan laga bilen vs en som med plastkort betalar verkstaden.
När internet går ner så står plastkortskillen förlamad, medans killen med fysiska kunskaper lagar bilen...

Eller när plastkortskillen blir av med jobbet, då kan han ingenting .
Killen med fysiska kunskaper kan fortfarande hjälpa kvinnan utan kort...

Glad att jag gift mig med en bra kvinna utan inblandning av internet.

Att hitta en bra partner, det gör man oftast genom att mötas i det normala livet och sakta lära känna varandra. att på internet ha krav på rik snygg, blir inte bra. Likaså när man träffar nån på krogen, både hon och han spelar roller och efter några veckor när de släpper sina masker går det i kras...
Så träffar man en bra partner i det verkliga livet under normala förhållanden, då håller de länge.
Citera
2025-04-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Trams, vi har väldigt få golddiggers till tjejer i Sverige
Vi har extremt gott om tjejer som ser sjukt bra ut och som fortfarande är ihop med killen de träffade vid 16-20 års ålder däremot, tveksam vad de uppskattade då men något var det
Citera
2025-04-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Snygghet är överskattat. Jag har aldrig blivit intresserad av en man pga utseende.

Men du har sannolikt valt bort många män pga att deras utseende inte tilltalat dig.
Citera
2025-04-05, 16:23
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja kanske Gen-Z.

Smarta kvinnor gillar de som har kunskaper fysiskt, typ en kille som kan laga bilen vs en som med plastkort betalar verkstaden.
När internet går ner så står plastkortskillen förlamad, medans killen med fysiska kunskaper lagar bilen...

Att hitta en bra partner, det gör man oftast genom att mötas i det normala livet och sakta lära känna varandra. att på internet ha krav på rik snygg, blir inte bra. Likaså när man träffar nån på krogen, både hon och han spelar roller och efter några veckor när de släpper sina masker går det i kras...
Så träffar man en bra partner i det verkliga livet under normala förhållanden, då håller de länge.

Det låter som att du är bitter för att du inte har kunskaper som värderas särskilt högt.
Citera
2025-04-05, 16:24
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Men du har sannolikt valt bort många män pga att deras utseende inte tilltalat dig.

Jag nätdejtar inte, men jag har defintivt valt män som jag tyckt haft en fantastisk personlighet även om jag inte tyckt att deras utseende tilltalat mig. Ibland inte alls inledningsvis. För mig är det alltid personligheten jag blivit förälskad i.
Citera
2025-04-05, 16:33
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Det låter som att du är bitter för att du inte har kunskaper som värderas särskilt högt.
För att återupprepa mitt inlägg
" Ursprungligen postat av beaver_se
Ja kanske Gen-Z.

Så träffar man en bra partner i det verkliga livet under normala förhållanden, då håller de länge."

Du tillför inte tråden något av värde med en torftig oneliner.
läs om inlägget och kommentera det jag skrev.
Citera
2025-04-05, 16:39
Medlem
Själv märker man ju av att man får bättre respons när man är snygg än ful, både online och IRL. Men det är extremt jobbigt att behöva hela tiden behöva göra allt som krävs för att se bra ut, man måste träna minst varannan dag, helst 5 dagar i veckan, sova 10 timmar om dagen, dricka mycket vatten, äta bra, ha snygga och någorlunda nya kläder och skor (oftast blir de fula redan efter ett par månader/tvättar), inta alla kosttillskott som behövs m.m. Ibland får man ett bra flow på dessa grejer och man kan se riktigt bra ut, men att upprätthålla det varje dag året runt är väldigt jobbigt så då är det skönare att acceptera att "nu ser jag inte så bra ut, så då skiter jag i dejting", och om det är ett långvarigt förhållande man vill ha kommer det ju knappast funka om hon enbart vill ha en när man ser bra ut, för det krävs mycket mer än att bara se bra ut temporärt. Så både ja och nej, man vill ju vara snygg överlag men att vara skitsnygg 365 dagar om året bara för att få vara tillsammans med någon är nog för påfrestande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in