Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-04, 16:28
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Så länge du och andra inte kan BEVISA att han ljuger, ska ni hålla tyst. Det räcker inte att hänvisa till någon artikel som debunkar vad han sett i Butja, skriven av vem som helst. Du vet väl att det inte räcker bara med att åtala någon (rent generellt talat) för en kriminell handling och sen är fallet löst? Tänk om det vore så enkelt. Nej, åklagaren måste lägga upp bevis för åtal och sen avgörs fallet i domstol.
Så ett extremt påstående från en bevisad lögnhals ska räknas som sanning tills någon bemödar sig att presentera hundraprocentiga bevis på att lögnhalsen ljuger?!
Vad är det för logik? "Rysk logik"?
Det är väl den som påstår något som går stick i stäv med vedertagen sanning som får presentera sina bevis. Så var är dina bevis på att det han säger är sant? Eller att han ens var där?
Citera
2025-04-04, 16:35
Medlem
Citat:
Så länge du och andra inte kan BEVISA att han ljuger, ska ni hålla tyst. Det räcker inte att hänvisa till någon artikel som debunkar vad han sett i Butja, skriven av vem som helst. Du vet väl att det inte räcker bara med att åtala någon (rent generellt talat) för en kriminell handling och sen är fallet löst? Tänk om det vore så enkelt. Nej, åklagaren måste lägga upp bevis för åtal och sen avgörs fallet i domstol.
Vad bra, kan du då lägga fram din bevisning till att denna person varit på plats i Butcha och inte är betald av Kreml.
Givetvis skall du komma med bevis som håller i rätten.
Annars håller du tyst i framtiden.

Dessutom påstår jag att jag såg HugoThe Great skjuta oskyldiga i Berlin kan du bevisa att du inte gjort det.
Senast redigerad av SkogsSaab 2025-04-04 kl. 16:39.
Citera
2025-04-04, 16:52
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Stor i truten ser jag igen. Trodde du har lärt dig under tiden du var avstängd.

https://euvsdisinfo.eu/report/a-french-journalist-witnessed-the-staging-of-bucha-massacre-to-incriminate-russia/

Bocquet är en rysk medborgare som jobbar för Kreml

Kålhuvud. Det här är inte bevis på att fransmannen ljugit om vad han sett och upplevt i Butja. Det är en förnekelse av fransmannens uppgifter, men inga bevis. Den är dessutom skiven av NN, dvs ingen namngiven författare vad jag kan se, byggd på Ukrainska källor. FN rapporten om Butja är också byggd på Ukrainska källor endast, så dom kan du också ifrågasätta. Och sluta med att sprida lögner och hävda att alla som motsäger ditt felaktiga narrativ jobbar för Kreml. Du är patetisk.
Citera
2025-04-04, 17:04
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Stora ukrainska förluster i Kursk: https://m.youtube.com/watch?v=SwifJpdvTr4
Enorma mängder utrustning som ukraina fått gratis ägs nu av den ryska armėn.
Nu har jag sett hela filmen och den var tyvärr totalt värdelös som bevis på någonting, såg ju knapt någon förstörd utrustning. Ryssarna är lika usla på att göra filmer som att kriga.
Citera
2025-04-04, 17:06
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu har inte jag riktigt följt med i Adriens verksamhet det sista året eller så. Men minns jag rätt påstod han ju att han hade hundratals videos som visade det ukrainska fusket. Vore det inte klokt av honom att publicera dessa i så fall? Eftersom han numera bor i Ryssland kan det väl inte vara något problem?

Det beror på. Jag har inte sett honom prata om några 100 videos. Var kommer denna uppgift ifrån? Är det från någon ukrainsk artikel där han citeras okorrekt eller har han nämnt det personligen? I så fall vill jag att du länkar till det. Vilket fall som helst, om han har 100 videos eller inte, så bevisar inte det att han ljuger i sitt vittnesmål om vad han sett och upplevt I Butja.
Citera
2025-04-04, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Nu har jag sett hela filmen och den var tyvärr totalt värdelös som bevis på någonting, såg ju knapt någon förstörd utrustning. Ryssarna är lika usla på att göra filmer som att kriga.
Tänker du på den ryska clownarmén som ukraina inte klarar av att besegra trots att de (korrupta ukraina) fått miljarder i bistånd?
Citera
2025-04-04, 17:09
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Kålhuvud. Det här är inte bevis på att fransmannen ljugit om vad han sett och upplevt i Butja. Det är en förnekelse av fransmannens uppgifter, men inga bevis. Den är dessutom skiven av NN, dvs ingen namngiven författare vad jag kan se, byggd på Ukrainska källor. FN rapporten om Butja är också byggd på Ukrainska källor endast, så dom kan du också ifrågasätta. Och sluta med att sprida lögner och hävda att alla som motsäger ditt felaktiga narrativ jobbar för Kreml. Du är patetisk.

Du är väldigt noga med att påpeka att Adrien Bocquet är fransman men han bor i Ryssland?
Grattis, ni har hittat en som hoppat av till Ryssland (av någon anledning) och det skulle förstärka det han säger är sant?
Är det den nivån ni håller?
Senast redigerad av Duvlort 2025-04-04 kl. 17:13.
Citera
2025-04-04, 17:12
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Tänker du på den ryska clownarmén som ukraina inte klarar av att besegra trots att de (korrupta ukraina) fått miljarder i bistånd?

Nu är du faktiskt ute på hal is, det är fängelsestraff på att misskreditera den ryska armén (i Ryssland).
Så prata gärna nu med din handledare hur ni går vidare.
Citera
2025-04-04, 17:14
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Tänker på Goliat som även med bistånd från sina diktaturkompisar inte klarar besegra David.
Citera
2025-04-04, 17:14
Medlem
Citat:
Det beror på. Jag har inte sett honom prata om några 100 videos. Var kommer denna uppgift ifrån? Är det från någon ukrainsk artikel där han citeras okorrekt eller har han nämnt det personligen? I så fall vill jag att du länkar till det. Vilket fall som helst, om han har 100 videos eller inte, så bevisar inte det att han ljuger i sitt vittnesmål om vad han sett och upplevt I Butja.

Såg det på något ställe för ett par år sedan. Men här du en sida:

"In his interviews Adrien Bocquet stated that he has “hundreds of videos of war crimes committed by the Ukrainian military.” However, not a single video or photo has yet been published or handed over to law enforcement agencies in France, which is directly involved in the investigation of the Bucha war crimes."

https://www.stopfake.org/en/how-the-frenchman-adrien-bocquet-whitewashed-russian-war-crimes-in-bucha-2/
Citera
2025-04-04, 17:17
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Vad bra, kan du då lägga fram din bevisning till att denna person varit på plats i Butcha och inte är betald av Kreml.
Givetvis skall du komma med bevis som håller i rätten.
Annars håller du tyst i framtiden.

Dessutom påstår jag att jag såg HugoThe Great skjuta oskyldiga i Berlin kan du bevisa att du inte gjort det.

Tvärtomspråk från folk som är tvärtom. Det är ni russofober som påstår att fransmannen ljuger. Bevisa detta påstående som ni kommer med istället för att framstå som korkade kalkoner. Annars knip igen.
Citera
2025-04-04, 17:22
Medlem
Vad lugnt det verkar vara i Urk-kraina nu!

Så fort massmedia börjar bry sig om annat viktigare (handelskrig) så försvinner det.

Precis som när de gick från Covid till krig. Hoppas Trump fortsätter att lajja med ekonomin så jag slipper tjötet om Urk-kraina i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in