Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Vad ska ni kallas då? Russofobin är ju också en del av anlednigen till konflikten både i västra Ukraina och delar av Europa och fanns innan 2022 så inget nytt, bara värre. Att du hatar ryssar är väl ingen propagandaterm för det är ju konstaterat. Russofobi är ju också anledningen att Europa inte kan förhandla med Ryssland utan enbart skramla med vapen och "fredsbevarande" styrkor. När man se er så är man glad att man inte hyser något hat mot någon folkgrupp här i världen, inte ens Israel eller USA som gjort så stor skada får många människor. Hat tär på människor och gör dom trångsynta och tanklösa ... här har vi ett resultat av det. Tänka sig att jag sitter här och skriver utan betalning för jag ser provokation och orättvisor. För många andra på din sida är det värre nu då USAID inte länge betalar ut pengar och många tidningar i Ukraina har det svårt nu, fri media du vet.
Jag hatar inte medelivan eller medelolga, på ett sätt är dom också offer, men man kan hata den mentalitet som nu råder i Kreml och vad det får för konsekvenser.
Håller med, USA och Israel förtjänar också mycket kritik, och ingen har väl fått så mycket hat som dom från bl.a den muslimska världen.
Men mest hat kommer från Ryssar emot Ukraina som vill att landet och folket skal upphöra existera.
Problemet är om at vi blir kompisar med Ryssland, så vill dom härska med sina värderingar och kommer ta hela handen och äta upp den.
Väst har också många fel, men Rysslands värld är inget bra alternativ.