Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-04-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Men. Nu ljuger du ogenerat igen. Inte ett enda av dina påståenden är överensstämmande med verkligheten.

Det är ju falsarier! Önsketänkande! Fria fantasier! Önskedrömmar och förhoppningar! Samma önskedrömmar och förhoppningar som du tjatat om i minst ett halvår utan att de är i närheten att uppfyllas! Vilket jävla klappmongo du är!

Och. Vän av ordning frågar sig. Hur kan det ukrainska intåget i kursk och Belgorod vara ”betydelselöst”?

Vilken rysk befälhavare har uttryckt sig så? Att en svag militärmakt som Ukraina kan köra rakt in över den ryska gränsen utan att möta NÅGOT motstånd?!?!

Hur fans jävla dum i huvudet är du, egentligen?

I vilken annan försvarsmakt än den ryska skulle områdesbefölhavaren ställas inför krigsrätt!!
Nej, det jag skriver är sant enligt min kunskap om konflikten och den är mycket större än din så du saknar förmåga att göra en bedömmning.

Vad blir då den militära betydelsen av Belgorod enligt dig? För mig ser det lika dåraktigt ut som i Kursk fast i mindre skala.

Det är väl lätt att köra över lätt bevakade civila områden utan befästningar och det visade ju Ryssland 2022 då dom tog alldeles för mycket som dom senare fick lämna i brist på soldater.

Jag skrev i den posten inte om krigsrätt så försök att tänka nu, ta ett djupt andetag och andas ut.
Citera
2025-04-13, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Tror du det enbart är Ryssland som raderar dessa byar och städer med granater och drönare? vakna till nu.

Ja det är enbart Ryssland. Eller har du missat att Ryssråttorna är efterlysta för krigsbrott i alla civiliserade länder? Vakna nu din vidriga nazi-ryss!
Citera
2025-04-13, 15:09
Medlem
en orch som gör det enda rätta, borde alla orcher göra. De kan aldrig vinna kriget borde insett för längesedan.

After several drone drops, a russian invader shооts himself in the hеаd with a machine gun in the Pokrovsk direction.

https://x.com/albafella1/status/1911393869419204993
Citera
2025-04-13, 15:11
Medlem
🔥 A fire broke out at an airfield in Saratov following reported explosions. Russian media claim it was just fuel oil igniting. Another mysterious blaze deep in Russia.

https://x.com/NOELreports/status/1911112334728212703

Vad är det med RyZZarna och konstanta bränder? Gillar de bränder så mycket
Citera
2025-04-13, 15:12
Medlem
✊ Syrskyi: The attempts of the occupiers to push through our defenses are resulting in record losses for the Russian invaders.

❗️Since the beginning of the year, the total losses of the enemy in personnel have exceeded 140,000 people (140,650).

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1910983956347887645
Citera
2025-04-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Ukraina är körd och måste nu kidnappa folk på gatan och skicka dem att dö, det ukrainska folket kommer mest troligt släpa ut zelensky och hänga han.

Krigsbrotten zelensky gjort i Kursk får treblinka att likna ett dagis.
Ja det är illa ställt. Och som nämnts tidigare måste Ukraina mobilisera 30 000 man varje månad för att upprätthålla arméns stridseffektivitet, detta hävdar den ukrainska försvarsmaktens överbefälhavare Alexander Syrsky.
I en intervju med tidningen The Economist, i februari i år, medgav Vladimir Aleksandrovich Zelensky att mobiliseringen i Ukraina låg på 30 000 per månad förra året.
Det är en hel del.
Citera
2025-04-13, 15:16
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Vad ska ni kallas då? Russofobin är ju också en del av anlednigen till konflikten både i västra Ukraina och delar av Europa och fanns innan 2022 så inget nytt, bara värre. Att du hatar ryssar är väl ingen propagandaterm för det är ju konstaterat. Russofobi är ju också anledningen att Europa inte kan förhandla med Ryssland utan enbart skramla med vapen och "fredsbevarande" styrkor. När man se er så är man glad att man inte hyser något hat mot någon folkgrupp här i världen, inte ens Israel eller USA som gjort så stor skada får många människor. Hat tär på människor och gör dom trångsynta och tanklösa ... här har vi ett resultat av det. Tänka sig att jag sitter här och skriver utan betalning för jag ser provokation och orättvisor. För många andra på din sida är det värre nu då USAID inte länge betalar ut pengar och många tidningar i Ukraina har det svårt nu, fri media du vet.
Jag hatar inte medelivan eller medelolga, på ett sätt är dom också offer, men man kan hata den mentalitet som nu råder i Kreml och vad det får för konsekvenser.
Håller med, USA och Israel förtjänar också mycket kritik, och ingen har väl fått så mycket hat som dom från bl.a den muslimska världen.
Men mest hat kommer från Ryssar emot Ukraina som vill att landet och folket skal upphöra existera.
Problemet är om at vi blir kompisar med Ryssland, så vill dom härska med sina värderingar och kommer ta hela handen och äta upp den.
Väst har också många fel, men Rysslands värld är inget bra alternativ.
Citera
2025-04-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det var ännu ett ryskt krigsbrott mot civila vilket du stödjer.
Inte värre än ukrainas egna krigsbrott, det här var ett militärt mål, tyvärr i en stad på dagen. Det finns bilder på miltära fordon utanför målet. Man skulle ha fest och dela ut medaljer till 117th brigaden på 7-årsdagen av dess skapande. Man gjorde det som på andra ställen mitt bland människor därav ilskan bland folket i staden.
Citera
2025-04-13, 15:21
Medlem
Citat:
Inte värre än ukrainas egna krigsbrott, det här var ett militärt mål, tyvärr i en stad på dagen. Det finns bilder på miltära fordon utanför målet. Man skulle ha fest och dela ut medaljer till 117th brigaden på 7-årsdagen av dess skapande. Man gjorde det som på andra ställen mitt bland människor därav ilskan bland folket i staden.

Jo betydligt värre. Du förnekar ett kolossalt antal krigsbrott som ryssråttorna utfört mot civila i Ukraina. Du förtjänar allt ont som förhoppningsvis drabbar dig.
Citera
2025-04-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Nej, Ukraina gör inte detsamma. De skjuter mot militära mål och de skjuter av tvång därför att de måste försvara sig mot angriparen. Slutar angriparen att anfall så upphör Ukraina med att försvara sig.
Ryssarna skjuter utan någon som helst anledning och de skjuter ofta på civila.
Dröm vidare, det finns många civila offer i Kursk och Donbas men även i Ryssland av missiler och drönare från Kievregimen.
Citera
2025-04-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jo betydligt värre. Du förnekar ett kolossalt antal krigsbrott som ryssråttorna utfört mot civila i Ukraina. Du förtjänar allt ont som förhoppningsvis drabbar dig.
Fattar du inte att det är krig? vill du inte ha civila offer på båda sidor så ta en tripp till Bryssel och tala dom tillrätta, inte för att dom lyssnar för dom vill att kriget fortsätter. Vad gjorde Ukrainarna inne i Kursk mot civila och i åratal mot Donbas? Jag tycker det är beklagligt med civila offer överallt under krig men så blir det. I det här fallet och många andra var det ett militärt mål för ryssarna. Jag gnäller inte lika mycket då ryska eller rysktalande drabbas av Kievregimens våld och använder det inte som hysterisk propaganda som ni gör.
Citera
2025-04-13, 15:34
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Fattar du inte att det är krig? vill du inte ha civila offer på båda sidor så ta en tripp till Bryssel och tala dom tillrätta, inte för att dom lyssnar för dom vill att kriget fortsätter. Vad gjorde Ukrainarna inne i Kursk mot civila och i åratal mot Donbas? Jag tycker det är beklagligt med civila offer överallt under krig men så blir det. I det här fallet och många andra var det ett militärt mål för ryssarna. Jag gnäller inte lika mycket då ryska eller rysktalande drabbas av Kievregimens våld och använder det inte som hysterisk propaganda som ni gör.

Du sitter fortfarande och förnekar att hela skulden ligger på Ryssland, sen undrar du varför folk hatar ryssar?
Logik är en annan sak du suger på.
Bomba kyrkor på en söndag? Dina gelikar förnekar sig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in