2025-04-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Är också inne på Jöback. Tror det stämmer! Fortsätter lite:

1. "enchanté, ursäkta franskan"
> Jöback har släppt album på franska

2. På Racingrävens gula dräkt, vid axeln, finns en svartvit räv-mask: https://postimg.cc/K1Td6d8L
> Phantom of the Opera (Mest övertygande ledtråden enligt mig)

3. Innan ledtrådarna drar igång, så pillar David på Räven. Räven backar förskräckt undan och David säger "stopp, min Räv. Man får inte pilla för mycket på svansen".
> Jöback har varit öppen med att han blivit utsatt för sexuella övergrepp i sin ungdom.

4. "krashat flera gånger", "en gång kände jag mig punkterad" "megakarriär på speed"
> Jöback har suttit på behandligshem pga missbruk av arbetsnarkomani. Varit öppen med att han använt droger som flyktväg osv.
"Han kraschade och skrev in sig på ett behandlingshem i London och genomgick sex veckors terapi för att få hjälp."
5. Fotbollen som är ganska mycket i fokus
> Jöback skrev och framförde den officiella EM-låten i fotboll -92

6. "Mina rötter finns i Fröding-land"
> Peter är uppvuxen- och spenderade sin barndom i Värmland

7. Amerikanska flaggan/raskar över isen
> Jobbat på Broadway

8. Pokalerna i handen
> Jöback har vunnit mängder med utmärkelser och priser

9.
"Hej på dig Monica"
Utöver det du skrev, så är Jöbacks mamma lite halv-känd också. Och hon heter *trumvirvel* Monica Lind.

____

Vad jag däremot inte riktigt greppar är kopplingen till Klas Åhlund från bandet Teddybears och märket på baksidan av huvudet på den ena i kamerateamet, där det står "IS".

Han har gått i samma klass som Klas Åhlund på Södra Latin.
Citera
2025-04-04, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Varför tror alla på sol doktorn?
Inte många ledtrådar pekar ditåt förutom nyhetsmorgon och den hisnande kärleken mellan en man och en kvinna!
En googling säger dock att han faktiskt varit svensk mästare , det stärker ju iofs tesen att det är han!

Jag hör till 100% att det är soldoktorn.
Sedan gula Dressen är Lotta engbergs.
Citera
2025-04-04, 13:21
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dijiga
Han har gått i samma klass som Klas Åhlund på Södra Latin.
Verkar stämma! Skulle absolut kunna vara kopplingen! Snyggt!

Nu är bara frågan vad ledtråden om "IS" handlar om: https://postimg.cc/MXGJYRGQ Sedan är väl i princip alla ledtrådar sammankopplade med Jöback.
Citera
2025-04-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Verkar stämma! Skulle absolut kunna vara kopplingen! Snyggt!

Nu är bara frågan vad ledtråden om "IS" handlar om: https://postimg.cc/MXGJYRGQ Sedan är väl i princip alla ledtrådar sammankopplade med Jöback.
Det är högst troligt ett ordspel på den världskända föreställningen "Disney on ice" i och med att Jöback har gjort rösten till Aladdin.

Som jag sa i mitt första inlägg så är ledtrådarna förmodligen mer obskyr än vanligt i början pga Pernilla. Men är glad över att fler har nu börjat inse detsamma.
Senast redigerad av dvx123 2025-04-04 kl. 14:38.
Citera
2025-04-04, 16:22
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx123
Som jag sa i mitt första inlägg så är ledtrådarna förmodligen mer obskyr än vanligt i början pga Pernilla. Men är glad över att fler har nu börjat inse detsamma.
Nja, ledtrådarna anpassas knappast efter specifika personer i panelen. Hela programmet är ju manusdrivet och fake. Det handlar först och främst om att hålla uppe publikintresset. Även när alla i panelen vet vem som döljer sig bakom masken, så ska de, som oftast, gissa på obskyra namn bara för sakens skull.
Citera
2025-04-04, 20:07
Medlem
Jaha, då blir man sittande och glo på ett par pattar en hel kväll samtidigt som man ska låtsas för frun att allting är i sin ordning.
Citera
2025-04-04, 20:07
Medlem
Tax
Hanna
Hellqvist kanske ?
Citera
2025-04-04, 20:11
Medlem
nottoptext69s avatar
Historisk tyrann: Kristian Tyrann
Christian Bauer kanske?
Citera
2025-04-04, 20:13
Medlem
icons avatar
Tror Anders Lundin är sengångaren
Citera
2025-04-04, 20:14
Medlem
Magnums avatar
Kristian Luuk
Citera
Medlem
Sengångare, E-Type?
Han har en stuga på Sandön i Luleå skärgård.
Citera
Medlem
Crapmagics avatar
Men Carina Berg din man är inte känd, så hur skulle han kunna vara sengångare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in