Citat:
Är också inne på Jöback. Tror det stämmer! Fortsätter lite:
1. "enchanté, ursäkta franskan"
> Jöback har släppt album på franska
2. På Racingrävens gula dräkt, vid axeln, finns en svartvit räv-mask: https://postimg.cc/K1Td6d8L
> Phantom of the Opera (Mest övertygande ledtråden enligt mig)
3. Innan ledtrådarna drar igång, så pillar David på Räven. Räven backar förskräckt undan och David säger "stopp, min Räv. Man får inte pilla för mycket på svansen".
> Jöback har varit öppen med att han blivit utsatt för sexuella övergrepp i sin ungdom.
4. "krashat flera gånger", "en gång kände jag mig punkterad" "megakarriär på speed"
> Jöback har suttit på behandligshem pga missbruk av arbetsnarkomani. Varit öppen med att han använt droger som flyktväg osv.
> Jöback skrev och framförde den officiella EM-låten i fotboll -92
6. "Mina rötter finns i Fröding-land"
> Peter är uppvuxen- och spenderade sin barndom i Värmland
7. Amerikanska flaggan/raskar över isen
> Jobbat på Broadway
8. Pokalerna i handen
> Jöback har vunnit mängder med utmärkelser och priser
9. "Hej på dig Monica"
Utöver det du skrev, så är Jöbacks mamma lite halv-känd också. Och hon heter *trumvirvel* Monica Lind.
____
Vad jag däremot inte riktigt greppar är kopplingen till Klas Åhlund från bandet Teddybears och märket på baksidan av huvudet på den ena i kamerateamet, där det står "IS".
1. "enchanté, ursäkta franskan"
> Jöback har släppt album på franska
2. På Racingrävens gula dräkt, vid axeln, finns en svartvit räv-mask: https://postimg.cc/K1Td6d8L
> Phantom of the Opera (Mest övertygande ledtråden enligt mig)
3. Innan ledtrådarna drar igång, så pillar David på Räven. Räven backar förskräckt undan och David säger "stopp, min Räv. Man får inte pilla för mycket på svansen".
> Jöback har varit öppen med att han blivit utsatt för sexuella övergrepp i sin ungdom.
4. "krashat flera gånger", "en gång kände jag mig punkterad" "megakarriär på speed"
> Jöback har suttit på behandligshem pga missbruk av arbetsnarkomani. Varit öppen med att han använt droger som flyktväg osv.
"Han kraschade och skrev in sig på ett behandlingshem i London och genomgick sex veckors terapi för att få hjälp."5. Fotbollen som är ganska mycket i fokus
> Jöback skrev och framförde den officiella EM-låten i fotboll -92
6. "Mina rötter finns i Fröding-land"
> Peter är uppvuxen- och spenderade sin barndom i Värmland
7. Amerikanska flaggan/raskar över isen
> Jobbat på Broadway
8. Pokalerna i handen
> Jöback har vunnit mängder med utmärkelser och priser
9. "Hej på dig Monica"
Utöver det du skrev, så är Jöbacks mamma lite halv-känd också. Och hon heter *trumvirvel* Monica Lind.
____
Vad jag däremot inte riktigt greppar är kopplingen till Klas Åhlund från bandet Teddybears och märket på baksidan av huvudet på den ena i kamerateamet, där det står "IS".
Han har gått i samma klass som Klas Åhlund på Södra Latin.