2025-04-03, 18:57
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Mycket fint, än så länge iaf.

Verkar som marknaderna nu förväntar sig både sänkte räntor och att global money supply kommer skjuta i taket de kommande 3-12 månaderna.

Ja det måste väl ske? En rejäl injektion är nödvändig nu i närtid om inte Trump ämnar att skapa en total börskrasch ala 1929.
Citera
2025-04-03, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Kan vi stänga dagen över 82,7k?

Edit: Kalle81 vad är din expertanalys?

Inte omöjligt. Ändå hållt sig hyfsat idag.

bitcoin bör visa framfötterna och lösa hela tullproblemet.
Citera
2025-04-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Frågan är om man ska anlita någon zigenare från Biskopsgården som besöker Mr trump.

Så saker och ting blir som innan Cancerknölen trump kom.

Alltså om folk skiter på sig pga detta. Vad hade hänt om han sagt något negativt om bitcoin!?
BTC är en piss i havet. Vem fan bryr sig om han säger något negativt om BTC? Om det betyder så mycket vad en person säger om en asset kan det inte vara speciellt bra asset eller så är du bara riktigt dum i huvudet som skulle bry dig om det.
Citera
2025-04-03, 21:49
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
BTC är en piss i havet. Vem fan bryr sig om han säger något negativt om BTC? Om det betyder så mycket vad en person säger om en asset kan det inte vara speciellt bra asset eller så är du bara riktigt dum i huvudet som skulle bry dig om det.

Är det inte du som är dum i huvudet här? Eller har du precis knarkat? eller så är du bara riktigt dum i huvudet som skulle bry dig om det. Det är ju exakt det jag sitter och skriver. Jag fattar inte hur folk kan bry sig så mycket om vad trump gör och inte gör. Andas han för många andetag så blir folk rädda och panik säljer sina krypton. Även om det inte ens har med krypto att göra.
Citera
2025-04-04, 05:31
Medlem
Citat:
Är det inte du som är dum i huvudet här? Eller har du precis knarkat? eller så är du bara riktigt dum i huvudet som skulle bry dig om det. Det är ju exakt det jag sitter och skriver. Jag fattar inte hur folk kan bry sig så mycket om vad trump gör och inte gör. Andas han för många andetag så blir folk rädda och panik säljer sina krypton. Även om det inte ens har med krypto att göra.
Att du föreslår att man borde döda Trump pga detta påvisar att du bryr dig. Om du inte bryr dig på riktigt skulle du inte ens nämna hans namn i en tråd om BTC. Du ger honom credit för att kunna påverka som han inte förtjänar. Försök fatta det.
Citera
2025-04-04, 06:39
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Kan vi stänga dagen över 82,7k?

Edit: Kalle81 vad är din expertanalys?

Det gjorde vi, nu är frågan om vi kan göra samma sak även idag eller alternativt stänga högre.
Citera
2025-04-04, 08:25
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Att du föreslår att man borde döda Trump pga detta påvisar att du bryr dig. Om du inte bryr dig på riktigt skulle du inte ens nämna hans namn i en tråd om BTC. Du ger honom credit för att kunna påverka som han inte förtjänar. Försök fatta det.

Jag bryr mig att jag förlorar 500 tusen kronor varenda gång han öppnar käften!

Vet att du inte kan fantisera ihop detta. Men hade du förlorat 200-500k varenda jävla gång han håller ett tal. Hade det påverkat dig också.
Citera
2025-04-04, 10:31
Medlem
bananjuices avatar
Brukar alltid tycka att BTC följer tech stocks väldigt nära men nu har den verkligen klarat senaste tidens storm bra. Imponerande! Synd att värdet i SEK gått ned på grund av dollarkursen bara, men det kan man ta.
Citera
2025-04-04, 10:47
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Jag bryr mig att jag förlorar 500 tusen kronor varenda gång han öppnar käften!

Vet att du inte kan fantisera ihop detta. Men hade du förlorat 200-500k varenda jävla gång han håller ett tal. Hade det påverkat dig också.

Monerokungen just nu: https://ibb.co/Ps9Fj9dC
Citera
2025-04-04, 10:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Brukar alltid tycka att BTC följer tech stocks väldigt nära men nu har den verkligen klarat senaste tidens storm bra. Imponerande! Synd att värdet i SEK gått ned på grund av dollarkursen bara, men det kan man ta.

Be carefull what you whish for.

Om Europa går mot en mörk ekonomisk framtid så är det nog än värre för Sverige och svenska kronan har inte mycket till kort att spela när de stora spelarna lägger framtidens världsläge för sina fötter.

Europa har levt för mycket på den Tyska industrin (och Deutchebank), som i sin tur har varit beroende av billig energi. Ingen (missförstå mig rätt) vill ha tyskarnas produkter, utan efterfrågan på framtidens varor ligger allt mer på sådant som produceras i antingen USA eller i Asien.

Vart är Europas Google, Apple, Microsoft, Tesla? Vi har noll inovation i Europa och än sämre i lilla Sverige.

Europa kommer sakta men säkert ätas upp av starkare schackspelare på den politiska världskartan. Euron men framför allt Svenska kronan kommer rasa i värde allt eftersom.

Frågan är bara hur snabbt det går. Jag ger det 10-20 år, sedan är katastrofen total i Europa. Sverige kommer bli än mer marginaliserade.
Citera
2025-04-04, 11:05
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Be carefull what you whish for.

Om Europa går mot en mörk ekonomisk framtid så är det nog än värre för Sverige och svenska kronan har inte mycket till kort att spela när de stora spelarna lägger framtidens världsläge för sina fötter.

Europa har levt för mycket på den Tyska industrin (och Deutchebank), som i sin tur har varit beroende av billig energi. Ingen (missförstå mig rätt) vill ha tyskarnas produkter, utan efterfrågan på framtidens varor ligger allt mer på sådant som produceras i antingen USA eller i Asien.

Vart är Europas Google, Apple, Microsoft, Tesla? Vi har noll inovation i Europa och än sämre i lilla Sverige.

Europa kommer sakta men säkert ätas upp av starkare schackspelare på den politiska världskartan. Euron men framför allt Svenska kronan kommer rasa i värde allt eftersom.

Frågan är bara hur snabbt det går. Jag ger det 10-20 år, sedan är katastrofen total i Europa. Sverige kommer bli än mer marginaliserade.

Ja Europa kommer att behöva förändras mycket, jag är dock inte lika pessimistisk som du vad gäller slutstationen. Men det kommer att vara jävligt svårnavigerat och mycket möjligt är att man kommer vara ännu gladare över tillgångar som man både har fullständig kontroll över och som är globala.
Citera
2025-04-04, 11:05
Avslutad
Bitcoin very very strong!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här