2025-03-29, 00:22
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det var ju bra att du tänkt om. För innan kunde du ju absolut inte tänka dig att "slava åt en man med låg- eller medelinkomst".... men är det något du undrar så kan jag svara.

Nej det hade jag inte kunnat tänka mig att göra. Då har jag hellre karriär.
No offence mot dig, du gör säkert ett jättebra jobb i den roll du valt att ha i livet.
Citera
2025-03-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Intresset för en rik man har kommit på senare år, när jag börjat känna att jag snart är redo för barn. Innan dess dejtade jag män utan att värdera deras inkomst.

Då blir det log svårt. Om det du tänkte bidra med till relationen var att föda och uppfostra barn så undrar man lite hur du tänkt konkurrera med yngre guldgrävare som har fler fertila år att erbjuda...
Citera
2025-03-29, 00:34
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Varför tror du att jag inte skulle duga åt en rik man? Det tror jag att jag skulle
Kan du förklara vad det är som gör dig så speciell?
Citera
2025-03-29, 00:35
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Tyvärr är det många idag som är formade av dokusåpor från TV och drömmer om att få bli Hollywoodfruar eller något liknande. Siktar man dit så är konkurrensen hård. Vill man bara bli hemmafru i ett ordnat medleklasshem, så blir genast valmöjligheterna större. Ingen hindrar en om man väljer det senare alternativet.
Citera
2025-03-29, 00:41
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Kan du förklara vad det är som gör dig så speciell?

Jag frågade ju dig om varför du har fått den uppfattningen. Försök inte vända någonting nu för att komma undan med dina obefogade förolämpningar.
Citera
2025-03-29, 00:47
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Jag frågade ju dig om varför du har fått den uppfattningen. Försök inte vända någonting nu för att komma undan med dina obefogade förolämpningar.
Riktiga kvinnor gråter inte på Flashback över att de inte blivit någon rik mans troféfru.
Citera
2025-03-29, 00:51
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Riktiga kvinnor gråter inte på Flashback över att de inte blivit någon rik mans troféfru.

Hehe jag har inte gråtit i denna tråd. Försök att inte hitta på saker när du skriver, din dumma idiot, det är störande
Men berätta då vad du anser vara en "riktig kvinna"?
Citera
2025-03-29, 00:55
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Hehe jag har inte gråtit i denna tråd. Försök att inte hitta på saker när du skriver, din dumma idiot, det är störande
Men berätta då vad du anser vara en "riktig kvinna"?
En riktig kvinna är kapabel att ta initiativ istället för ditt självömkande nonsens.
Citera
2025-03-29, 00:56
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
En riktig kvinna är kapabel att ta initiativ istället för ditt självömkande nonsens.

Du menar att ta initiativ till att hitta en framtida rika man?
Citera
2025-03-29, 00:57
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Du menar att ta initiativ till att hitta en framtida rika man?
Ja vad har du tagit för initiativ?
Citera
2025-03-29, 07:35
Medlem
halaltarzans avatar
Men är det inte lite bra ändå att kvinnan är runt 30 om det ska ingås förhållande och skaffas barn då? Jag menar, då har hon ju i regel dansat klart, legat runt och hunnit skaffat sig lite annan erfarenhet av livet också. Kvinnan har ju för sjutton rätt att ha en ungdom hon också och inte bara vara en avelskossa.
Citera
2025-03-29, 13:14
Avslutad
Jag tror inte att man kan bli något bara sådär. Det ska kännas rätt och hjärtat ska vara med i det. Har man det inte i sig så är det bara inte möjligt, hur mycket man än försöker. Jag tror vi alla har en mening i livet och att vi alla är ämnad för något specifikt, som är unikt för oss alla.

Att vara hemmafru är oftas en del av en kvinnas natur. Man behöver inte bli det, man är det redan.

Att ts vill "bli" en hemmafru/lyxfru säger ju bara hur naivt hon tänker.
Senast redigerad av Babushka7 2025-03-29 kl. 13:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in