2025-04-03, 10:49
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Priset mätt i guld är ett mer verkligt mått på bitcoins värdeökning och lär bli alltmer relevant med tiden, i takt med att fiatvalutorna upphör att vara relevanta som värdemätare.

Ja guldet har ju i princip en omvänd korrelation till fiat. Jag ställer mig dock frågande till om vidare studier av BTCXAU kan bidra med så mycket mer än att ge en utökad förståelse för hur ration mellan tillgångarna ser ut över tid.
Grafen kanske blir mer intressant den dagen när jag slutligen tar steget och ansluter mig till maximalisternas led.
Citera
2025-04-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ja guldet har ju i princip en omvänd korrelation till fiat. Jag ställer mig dock frågande till om vidare studier av BTCXAU kan bidra med så mycket mer än att ge en utökad förståelse för hur ration mellan tillgångarna ser ut över tid.
Grafen kanske blir mer intressant den dagen när jag slutligen tar steget och ansluter mig till maximalisternas led.

Ja, du kanske inte är riktigt mogen för detta än?

Jag kom att tänka på det när jag anar tydliga trendlinjer i grafen, t.ex. från botten av januari 2023 till i dag. Och från dubbeltoppen av 2021 till toppen av december 2024.
Citera
2025-04-03, 11:15
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ja, du kanske inte är riktigt mogen för detta än?

Jag kom att tänka på det när jag anar tydliga trendlinjer i grafen, t.ex. från botten av januari 2023 till i dag.

Haha nej jag är nog tyvärr alldeles för mycket av en risktagande degen i nuläget för att kunna nöja mig med bara Bitcoin. Om det bara blir en någorlunda alt-season till så lovar jag att ansluta mig till ditt läger sen Stopp.Belagg!

Absolut. Jag tog mig en titt på 1M och det var ett par saker jag inte kunde undgå att notera:
- Bitcoin handlas för närvarande en bra bit under tidigare ATH denominerat i guld.
- Ration förlorade precis en viktig trendlinje på 1M, nästa rimliga mål bör vara den röda cirkeln om inte ration vänder upp tämligen omgående.

Grf BTCXAU 1M: https://ibb.co/7tX7mkPF
Citera
2025-04-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Är du villig att satsa* på att vi hamnar under 100k 1 Jan 2026 också? Eller är du inte SÅ bearish på Bitcoin som man kan tro när man läser din kritik?

*Behöver inte vara pengar, utan äran. Kan sätta påminnelse om ca 8 månader isf.

Nej, men det beror på att

1: 100k är innanför gränsen för att det ska vara extremt likt i köpkraft som nu eftersom inflationen tycks ha tagit fart igen.

2: med den volatilitet jag ser är mitt riktpris 45-120k.

Min nedre gräns för ett sådant bet med 50-50% odds är 150k.

Hur mycket är du beredd att satsa i SEK?
Citera
2025-04-03, 12:15
Medlem
Citat:
Vill minnas att vadslagning är förbjuden på Flashback.

Aha, vad tråkigt!

Nåja, vad är en bal på Slottet…
Citera
2025-04-03, 12:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro

1: 100k är innanför gränsen för att det ska vara extremt likt i köpkraft som nu eftersom inflationen tycks ha tagit fart igen.

Ok så du är rätt bullish ändå, trots allt gnäll. Var mest det jag var ute efter.
Citera
2025-04-03, 12:46
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro

45-120k..? Det var minsann ingen dålig felmarginal! haha
Citera
2025-04-03, 12:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
45-120k..? Det var minsann ingen dålig felmarginal! haha
Lättare att ha rätt med ordentliga halvgarderingar. Kebab har ju slutat tippa helt efter att ha blivit avklädd så många gånger. Så det hedrar ju Polisen lite, om man ställer det i relation menar jag 😏
Citera
2025-04-03, 12:59
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Lättare att ha rätt med ordentliga halvgarderingar. Kebab har ju slutat tippa helt efter att ha blivit avklädd så många gånger. Så det hedrar ju Polisen lite, om man ställer det i relation menar jag 😏

Jag måste erkänna att jag faktiskt inte kände till att kebaben har en historia av att ha tippat fel här på forumet, du får gärna ordna med lite citat om du har lust Leaston.
Citera
2025-04-03, 13:03
Medlem
Skönt att se att bitcoindominansen (coinmarketcaps mätmetod) nu är över 62 procent. Om vi bryter igenom 69-70 procent senare under året, så kan den naturliga ordningen äntligen komma att återställas.

https://coinmarketcap.com/charts/bitcoin-dominance/
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-03 kl. 13:19.
Citera
2025-04-03, 13:19
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Skönt att se att bitcoindominansen (coinmarketcaps mätmetod) nu är över 62 procent. Om vi kunde bryta igenom 69-70 procent senare under året, så kan den naturliga ordningen äntligen komma att återställas.

https://coinmarketcap.com/charts/bitcoin-dominance/

Och vad exakt är den "naturliga ordningen"?
Citera
2025-04-03, 13:28
Medlem
Citat:
Och vad exakt är den "naturliga ordningen"?

En ordning där altcoinmarknaden är så pass liten i förhållande till bitcoinmarknaden att den ter sig irrelevant för de flesta, särskilt för nytillkomna marknadsdeltagare, såsom var fallet innan blockstorlekstvisten.

I och med att stablecoinmarknaden troligen fortsätter att frodas men inte riktigt borde räknas, är vi i det läget vid en över tid stabil dominans på 70-75 procent och uppåt, om jag tillåts höfta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in