Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Den artikeln är en indikation på att Poes lag inte bara gäller internetforum utan även tryckta medier. Utan tydliga indikatorer är det omöjligt att avgöra om det är ironi (eller i det här fallet- aprilskämt) eller en seriöst menad men vansinnig artikel.
Ja, det är rätt fantastiskt. Jag kollade upp Per Wirténs övriga alster på Expressen nu och det gjorde mig övertygad om att han inte skämtar, han är verkligen sådär.
Men jag var verkligen tvungen att kolla för att bli säker, så efterblivet och frikopplat från verkligheten är det. Poes lag i ett nötskal, publicerat i vår största "borgerliga" tidning. Varför måste just Sverige vara ett sådant totalt jävla dårhus?
Teorin att någon icke-woke humorist på Expressens redaktion såg till att den blev publicerad 1 april är väl fortfarande möjlig, men psykfallet ifråga publicerade en liknande den 17 september förra året och flera som bara är aningens mindre galna ("brottslingar bör behandlas med silkesvantar", "tyska romantiken är typ nazism", "ni är dumma som blir arga när jag avslöjar att tyska romantiken är typ nazism", med flera... Arnstad-nivå rakt av, helt enkelt) sedan dess, så det kan vara slumpen också.