2025-04-02, 13:27
  #121
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
För er som lyssnar på youtubern Mr. Ballen

Epic manhunt ends with one man's night of terror
https://youtu.be/SdsoQXoG6OQ?si=UcMXloDhCnnS5kY1

Han har intressanta historier (som han givetvis snott från andra kanaler) och är bra på att berätta, men han lider av sån där ung-vit-man-som-tjänstgjort-i-USAs-militär-syndrom, så i var och varannan video ska han "lite smidigt" påminna alla tittare om att han var USMC, eller NAvy Seals eller vad fan det var. Som om det är därför folk klickar på hans klipp.

Militärer är bara fjollor som drömmer om att en dag sitta och ha en egen podcast där de kan grupprunka över hur alfa de är. Jag vill bara höra berättelser om folk som dött en hemsk död, jag skiter i er jävla militär.
2025-04-02, 16:46
  #122
Medlem
C.B.G.s avatar
Det tycks ha varit massvis med aprilskämt i år. Både här och runtom i världen. Väldigt kul tycker jag eftersom det för ett par år sen kom signaler om att traditionen var hotad pga paniken kring fake news.

Det finns kanske ett litet hopp för mänskligheten trots allt.
2025-04-02, 16:58
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Superdåligt ju. Men räddas lite av de AI-genererade bilderna.

Den AI genererade bilden kanske var det. Men det var ändå roligt som ett skämt. Bättre än de andra första april skämten som rent generellt var väldigt dåliga, och tråkiga. Fast det är klart att det är lite olika smak för olika personer.
2025-04-02, 17:03
  #124
Medlem
Hur länge gäller ett Aprilskämt?
2025-04-02, 19:31
  #125
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Den artikeln är en indikation på att Poes lag inte bara gäller internetforum utan även tryckta medier. Utan tydliga indikatorer är det omöjligt att avgöra om det är ironi (eller i det här fallet- aprilskämt) eller en seriöst menad men vansinnig artikel.

Ja, det är rätt fantastiskt. Jag kollade upp Per Wirténs övriga alster på Expressen nu och det gjorde mig övertygad om att han inte skämtar, han är verkligen sådär.

Men jag var verkligen tvungen att kolla för att bli säker, så efterblivet och frikopplat från verkligheten är det. Poes lag i ett nötskal, publicerat i vår största "borgerliga" tidning. Varför måste just Sverige vara ett sådant totalt jävla dårhus?

Teorin att någon icke-woke humorist på Expressens redaktion såg till att den blev publicerad 1 april är väl fortfarande möjlig, men psykfallet ifråga publicerade en liknande den 17 september förra året och flera som bara är aningens mindre galna ("brottslingar bör behandlas med silkesvantar", "tyska romantiken är typ nazism", "ni är dumma som blir arga när jag avslöjar att tyska romantiken är typ nazism", med flera... Arnstad-nivå rakt av, helt enkelt) sedan dess, så det kan vara slumpen också.
2025-04-02, 22:43
  #126
Medlem
Inhale82s avatar
Det här måste nog vara det bästa Aprilskämtet jag sett.
Vilken jävla chef, haha.

https://www.tiktok.com/@torringelund/video/7486519819479682326
2025-04-02, 23:57
  #127
Medlem
Zwerchstands avatar
https://nyadagbladet.se/inrikes/vanliga-svenskar-ska-forutspa-krigets-framtid-at-ukraina/
Citat:
Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) upprepar budskapet att ”alla måste bidra” till Ukrainas försvar och man uppmanar ”understimulerade pensionärer, prokrastinerande studenter och nattammande mammor” att engagera sig för att förutspå krigets framtid genom plattformen Glimt.

Projektet genomförs tillsammans med ukrainska myndigheter på tesen att gissningar och bedömningar från ett stort antal människor ofta överträffar experternas prognoser – och att detta ska utnyttjas för att nå framgångar i kriget mot Ryssland.

[…]
Hm. Det gäller alltså nätprojektad ‘crowd forecasting / kollektiv intelligens’ där man hoppas få de skojsigt exemplifierade drönargrupperna att medelst gissningsmoln bräcka traditionell pinpoint-expertis. “Publicerad Idag 9:41” d.v.s. försent (2/4). Länkar går till bl.a. glimt.nu men även foi.se:
https://www.foi.se/forskning/teman/glimt---vart-nya-vapen.html med kampanjmaterial för radio/podd som riktar sig till endast möpar, tjejer eller nyhetsknarkare
https://www.foi.se/nyheter-och-press/nyheter/2025-01-13-glimt---vart-nya-vapen-i-kampen-for-ukrainas-frihet.html från alldeles för tidigt datum, och det är alltså härifrån FOI formuleringen om pensionärer studenter & mammor kommer.
https://www.foi.se/nyheter-och-press/nyheter/2025-02-04-kollektiv-intelligens-ger-glimt-av-framtiden.html
”Lanseringen av GLIMT - att förutspå framtiden” - Ivar Ekman, programansvarig GLIMT FOI lades upp 2025.1.25
Själv har jag inte tänkt amma i natt; kanske en kollektiv intelligens kan avgöra status här?
__________________
Senast redigerad av Zwerchstand 2025-04-03 kl. 00:06.
2025-04-03, 07:40
  #128
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
https://nyadagbladet.se/inrikes/vanliga-svenskar-ska-forutspa-krigets-framtid-at-ukraina/

Hm. Det gäller alltså nätprojektad ‘crowd forecasting / kollektiv intelligens’ där man hoppas få de skojsigt exemplifierade drönargrupperna att medelst gissningsmoln bräcka traditionell pinpoint-expertis. “Publicerad Idag 9:41” d.v.s. försent (2/4). Länkar går till bl.a. glimt.nu men även foi.se:
https://www.foi.se/forskning/teman/glimt---vart-nya-vapen.html med kampanjmaterial för radio/podd som riktar sig till endast möpar, tjejer eller nyhetsknarkare
https://www.foi.se/nyheter-och-press/nyheter/2025-01-13-glimt---vart-nya-vapen-i-kampen-for-ukrainas-frihet.html från alldeles för tidigt datum, och det är alltså härifrån FOI formuleringen om pensionärer studenter & mammor kommer.
https://www.foi.se/nyheter-och-press/nyheter/2025-02-04-kollektiv-intelligens-ger-glimt-av-framtiden.html
”Lanseringen av GLIMT - att förutspå framtiden” - Ivar Ekman, programansvarig GLIMT FOI lades upp 2025.1.25
Själv har jag inte tänkt amma i natt; kanske en kollektiv intelligens kan avgöra status här?
Tror faktiskt inte att det är något skämt alls.
2025-04-03, 10:05
  #129
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Tror faktiskt inte att det är något skämt alls.
Nej, teori & praktik är ju bägge åkej, och tidspannet alltför spretigt; så det är väl myndighetens familiariserande presentation som, särskilt på volley från ett par i bredare läsarlager redan tyvärr trollkonnoterade blaskor (för inte har väl detta ens gjorts notis av i drakmedia / public service - vilket i sig låter som svenskt tigerspinn) övertrampar i skämtpotential. Tjänsten lanserar i nästintill tystnad, för kalibrering; samt på svenska, engelska & franska (!), indikerande visst samarbete. Gott så.
2025-04-03, 19:51
  #130
Medlem
Pyssling67s avatar
Jag läste att tidningen proletären skulle gå att köpa hos hemglassbilen och det var ett riktigt bra Aprilskämt.
2025-04-04, 01:04
  #131
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyssling67
Jag läste att tidningen proletären skulle gå att köpa hos hemglassbilen och det var ett riktigt bra Aprilskämt.

(FB) Årets Aprilskämt 2025
2025-04-04, 02:56
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riktiga
Hur länge gäller ett Aprilskämt?


Hur länge du känner för

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in