Fan vad jag ÖNSKAR att det går åt HELVETE för Trump och att detta var det VÄRSTA han kunde göra. Att det visar sig att detta kommer sänka USA som helvetet.
Halleluja! Det är något patetiskt religiöst över er Trump fanboys.
Många konservativa svenskar och européer har resväskorna färdigpackade. Redo att flytta till det konservativa USA om det skulle bli för illa ställt i Europa. Så kan Europa förvandlas till en liberal utopi. Tullarna kommer skynda på denna process ännu mer. Välkommen.
Trump höll i detta spektakel efter att de ordinarie börshandeln stängt men terminerna föll stenhårt strax därefter. Morgondagen amerikanska börsöppning blir intressant.
Även om jag inte gillar Trump personligen förstår jag inte problemet ... Hatar varje gång jag beställt från USA och får betala typ 25-30% extra eller vad det är till Staten/EU. Det gör även t.ex. alla Apple produkter svindyra här ... Samtidigt finns det i princip inga EU tillverkade mobil alternativ som är likvärdiga utan straffskatten/momsen ...
Justera det till 0% så är jag ganska säker på att USA gör samma...
USA ska nu alltså ta ut hälften vad vi bestraffar USA med och hela EU gråter, patetiskt ..
Ja. OCh nu matas dumme svensken med propaganda från svensk media om hur "ofattbart" detta är. "Hur kan Trump göra nåt sådant här?!" Och så "glömmer" man berätta om EU:s mycket större tullar/handelsöverskott.
Jag kommer köpa på mig mer Avanza Zero och även Avanza Global imorgon. Har även orders som går igenom imorgon. Köp dippen.
Dalar det mera köper jag igen. Och igen.
Förr eller senare kommer marknaden stabiliseras och jag tror många länder däribland EU fortfarande kan hitta bättre lösningar tillsammans. Trump är en riktig snackpåse och slug jävel. Osäkerhet gillas inte av börsen överlag. Men jag håller mig optimistisk som alltid.
Även om jag inte gillar Trump personligen förstår jag inte problemet ... Hatar varje gång jag beställt från USA och får betala typ 25-30% extra eller vad det är till Staten/EU. Det gör även t.ex. alla Apple produkter svindyra här ... Samtidigt finns det i princip inga EU tillverkade mobilalternativ eller datorer som är likvärdiga utan straffskatten/momsen ...
Justera det till 0% så är jag ganska säker på att USA gör samma...
USA ska nu alltså ta ut hälften vad vi bestraffar USA med och hela EU gråter, patetiskt ..
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja. OCh nu matas dumme svensken med propaganda från svensk media om hur "ofattbart" detta är. "Hur kan Trump göra nåt sådant här?!" Och så "glömmer man berätta om EU:s mycket större tullar/handelsöverskott.