2025-04-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Trump sa ju att de redan fått billigare ägg och hyllade någon medarbetare för det. Tyvärr hörde jag inte hur mycket priserna gått ned...

Ska bli intressant att se hur svenska börsen tar detta i morgon. Har man prisat in detta eller blir det en snabb eller långsam krasch?
Han pratade om sina ägg typ halva talet. Upp 250% sen ner 50%
Men sen är han ju ett ägghuvud också.
Citera
2025-04-02, 23:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Trump sa ju att de redan fått billigare ägg och hyllade någon medarbetare för det. Tyvärr hörde jag inte hur mycket priserna gått ned...

Ska bli intressant att se hur svenska börsen tar detta i morgon. Har man prisat in detta eller blir det en snabb eller långsam krasch?

Vad Trump säger och hur det faktiskt är skiljer sig ofta åt. Mina polare i USA säger att de inte sett någon prisnedgång på ägg än.
Citera
2025-04-02, 23:20
Medlem
Kristersson: Sverige väl förberett

Jovisst. Sveriges beredskap är god. Den känner vi igen

Panik i Regeringskansliet.
Citera
2025-04-02, 23:22
Medlem
mammanmedbollars avatar
Fan vad jag ÖNSKAR att det går åt HELVETE för Trump och att detta var det VÄRSTA han kunde göra. Att det visar sig att detta kommer sänka USA som helvetet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Halleluja! Det är något patetiskt religiöst över er Trump fanboys.

Många konservativa svenskar och européer har resväskorna färdigpackade. Redo att flytta till det konservativa USA om det skulle bli för illa ställt i Europa. Så kan Europa förvandlas till en liberal utopi. Tullarna kommer skynda på denna process ännu mer. Välkommen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
P3 och SR? Herregud. De har inte många rätt historiskt. Enligt dem skulle Kamelen vinna.

SR sysslar inte med journalistik. De sysslar med propaganda och aktivism. Det gör dem särdeles urusla som källa om man är ute efter fakta.
P3 Dystopia länkar alltid till deras källor så jag litar på dom.
Lyssnar häller på propaganda från SR än propaganda från Trump.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Trump höll i detta spektakel efter att de ordinarie börshandeln stängt men terminerna föll stenhårt strax därefter. Morgondagen amerikanska börsöppning blir intressant.
Citera
2025-04-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Även om jag inte gillar Trump personligen förstår jag inte problemet ... Hatar varje gång jag beställt från USA och får betala typ 25-30% extra eller vad det är till Staten/EU. Det gör även t.ex. alla Apple produkter svindyra här ... Samtidigt finns det i princip inga EU tillverkade mobil alternativ som är likvärdiga utan straffskatten/momsen ...

Justera det till 0% så är jag ganska säker på att USA gör samma...

USA ska nu alltså ta ut hälften vad vi bestraffar USA med och hela EU gråter, patetiskt ..

Ja. OCh nu matas dumme svensken med propaganda från svensk media om hur "ofattbart" detta är. "Hur kan Trump göra nåt sådant här?!" Och så "glömmer" man berätta om EU:s mycket större tullar/handelsöverskott.
Citera
Avslutad
Vad bör jag imorgon sätta igång och hamstra för att slippa betala höga kostnader?
Citera
Medlem
Tror börsen går ned imorgon tyvärr.

Kanske har man "prisat in" nya tullar och EUs och övriga världens svar.

Men man borde vara osäker på vad Trumps svar på detta i sin tur blir.
Citera
2025-04-02, 23:24
Medlem
Jag kommer köpa på mig mer Avanza Zero och även Avanza Global imorgon. Har även orders som går igenom imorgon. Köp dippen.
Dalar det mera köper jag igen. Och igen.

Förr eller senare kommer marknaden stabiliseras och jag tror många länder däribland EU fortfarande kan hitta bättre lösningar tillsammans. Trump är en riktig snackpåse och slug jävel. Osäkerhet gillas inte av börsen överlag. Men jag håller mig optimistisk som alltid.
Citera
2025-04-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Även om jag inte gillar Trump personligen förstår jag inte problemet ... Hatar varje gång jag beställt från USA och får betala typ 25-30% extra eller vad det är till Staten/EU. Det gör även t.ex. alla Apple produkter svindyra här ... Samtidigt finns det i princip inga EU tillverkade mobilalternativ eller datorer som är likvärdiga utan straffskatten/momsen ...

Justera det till 0% så är jag ganska säker på att USA gör samma...

USA ska nu alltså ta ut hälften vad vi bestraffar USA med och hela EU gråter, patetiskt ..

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja. OCh nu matas dumme svensken med propaganda från svensk media om hur "ofattbart" detta är. "Hur kan Trump göra nåt sådant här?!" Och så "glömmer man berätta om EU:s mycket större tullar/handelsöverskott.
Ni förstår skillnaden mellan tull och moms, va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in