2025-04-02, 12:51
Medlem
Gonorres avatar
Thailand är inte ett krigsdrabbat land. Det finns fungerande sjukvård, skolor, trygghet i stora delar av landet, och en stark kultur med fokus på familj och gemenskap.

Klimatet är milt, maten hälsosam och livsstilen ofta mindre stressig än här.

Thailand är generellt sett ett bättre land än Sverige för den flickan. Hon kommer tacka myndigheterna om 10 år.

Khop kun mak ka swedeeeen 🙏
Citera
2025-04-02, 12:54
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Är det inte Migrationsverket som bestämmer om någon skall få stanna kvar i Sverige. Vilka myndigheter har beslutat att hon skall skickas till Thailand?

Förstår verkligen mig inte på varför Sverige alltid slänger ut folk ifrån länder som sköter sig, medan människor som kommer ifrån muslimska länder och har hög statistik på brottslighet, får stanna kvar. Till och med när dessa människor begår brott, blir många inte utvisade.

Aha du fattar inte det? Efter allt som
uppdagats sista tiden och vi som sagt det i ca 15 år. Hela folkutbytet är uppgjort. Båda politiska sidorna är kontrollerade. De vill radera vår kultur och införa en ny världsordning med full övervakning och elitistiskt koncentrerad makt.

Du förstår väl att ett smart folk som svenskar skulle kunna ordna så det blir rättvist. Men det är mörka krafter bakom vår media och lagstadgande som tillåter en dekadent verklighet som bara får i koppel inte inser.
Citera
2025-04-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Hon har aldrig varit i Thailand, inte så att alla därifrån ska hit. Jag undrade just vad de invandringskritiska här skulle säga. Jodå, ingen ska stanna.
Varför nekar du all världens barn möjligheten att få växa upp i Sverige och nå sin sanna potential, o, du inkluderande kolonialist? Tycker du att ett sexårigt barn till en svensk förälder i Thailand självklart ska stanna där i stället för att växa upp i Sverige? Ni förstår inte ert eget hyckleri.
Citera
2025-04-02, 12:59
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Men du förstår väl själv att det inte är migrationsverket som fattar beslut om utvisa mördare och våldtäktsmän? Det gör domstolar. Där håller jag för övrigt med dig, tycker det bör vara obligatorisk utvisning vid alla brott som medför fängelsestraff för individer som inte är svenska medborgare.

Men det är två frågor som absolut inte har någonting med varandra att göra.
Ja, det är det såklart. Svävade iväg lite för att jag blev så jävla upprörd/förbannad, och för att hela samhället, instanser och allt, är korrupta och infiltrerade av folk som inte har där att göra.
Citera
2025-04-02, 12:59
Medlem
Merwinnas avatar
Skumt, men då har jag förstås inte detaljerna - jag tänker inte betala till DN. Ingen som kan kopiera in lite mer?

Jag tycker att hon borde få stanna. Jag känner för övrigt en kvinna (medelålders nu, men lagarna har inte ändrats så vitt jag vet) som kom hit från Thailand med sin mamma, mamman var en postorderbrud till en svensk man. Efter några år knakade förhållandet i fogarna, och då flyttade mamman tillbaka till Thailand. Dottern passade hon på att dumpa på den svenske mannen! Mamman var aldrig någon god mor, kvinnan har berättat för mig att mamman tvingade henne att klättra i palmer och ta ner kokosnötter åt henne (mamman) när hon (dottern) var bara tre år gammal och dessutom höjdrädd...

Styvpappan tröttnade också efter ett tag, men då skickades inte flickan till Thailand utan placerades i ett fosterhem där hon fick stanna tills hon fyllde 18, då ordnade soc en lägenhet åt henne. Flickan var aldrig adopterad av styvpappan, så skillnaden i handläggning berodde inte på det.
Senast redigerad av Merwinna 2025-04-02 kl. 13:19.
Citera
2025-04-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Skumt, men då har jag förstås inte detaljerna - jag tänker inte betala till DN. Ingen som kan kopiera in lite mer?

Jag tycker att hon borde få stanna. Jag känner för övrigt en kvinna (medelålders nu, men lagarna har inte ändrats så vitt jag vet) som kom hit från Thailand med sin mamma, mamman var en postorderbrud till en svensk man. Efter några år knakade förhållande i fogarna, och då flyttade mamman tillbaka till Thailand. Dottern passade hon på att dumpa på den svenske mannen! Mamman var aldrig någon god mor, kvinnan har berättat för mig att mamman tvingade henne att klättra i palmer och ta ner kokosnötter åt henne (mamman) när hon (dottern) var bara tre år gammal och dessutom höjdrädd...

Styvpappan tröttnade också efter ett tag, men då skickades inte flickan till Thailand utan placerades i ett fosterhem där hon fick stanna tills hon fyllde 18, då ordnade soc en lägenhet åt henne. Flickan var aldrig adopterad av styvpappan, så skillnaden i handläggning berodde inte på det.

Sannolikt hade flickan i ditt exempel hunnit bli svensk medborgare.
Citera
2025-04-02, 13:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Sannolikt hade flickan i ditt exempel hunnit bli svensk medborgare.

Ja, det gick lättare då... Tänkte inte på det!
Citera
2025-04-02, 13:20
Medlem
Hon är väl inte brun nog i hyn eller tillber rätt profet.
Citera
2025-04-02, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.dn.se/sverige/sexariga-alice-ska-utvisas-ensam-till-thailand/

[b]

Är det 6åriga Alice som ska utvisas eller de som är kriminella här i hemlandet?
Varför utvisa små barn?
Det är enligt plan. Utvisa enbart personer som kan generera snyftreportage eller få svensken att känna skam, det gör det lättare att driva igenom SD & övriga riksdagspartiers mål - folkutbyte genom att ge alla som kommer hit uppehållstillstånd och medborgarskap.
Citera
2025-04-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Varför nekar du all världens barn möjligheten att få växa upp i Sverige och nå sin sanna potential, o, du inkluderande kolonialist? Tycker du att ett sexårigt barn till en svensk förälder i Thailand självklart ska stanna där i stället för att växa upp i Sverige? Ni förstår inte ert eget hyckleri.
Du skrev ju nyss att det var kolonialistiskt att tycka att hon skulle stanna. Hur ska du ha det? Jag antar att barn till en svensk förälder blir svensk medborgare. Om Thailand måste omhänderta barnet från BB av någon orsak vill de kanske skicka barnet till Sverige. Men inte bra efter 6 år.
Senast redigerad av IngridBe 2025-04-02 kl. 13:27.
Citera
2025-04-02, 13:25
Medlem
Ferhs avatar
Det rättvisaste vore att ta någon islamistisk neger med 60 IQ som annars skulle ha fått stanna, och kicka ut den personen och låta flickan stanna istället. På det sättet så skulle det inte bli någon ökad invandring, utan enbart bättre invandring.
Citera
2025-04-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonorre
Thailand är inte ett krigsdrabbat land. Det finns fungerande sjukvård, skolor, trygghet i stora delar av landet, och en stark kultur med fokus på familj och gemenskap.

Klimatet är milt, maten hälsosam och livsstilen ofta mindre stressig än här.

Thailand är generellt sett ett bättre land än Sverige för den flickan. Hon kommer tacka myndigheterna om 10 år.

Khop kun mak ka swedeeeen 🙏
Familj och gemenskap, hon har inga släktingar där, enligt artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in