2025-04-03, 01:45
Medlem
Nu finns en namninsamling, vad tror vi, kommer detta lyckas rädda flickebarnet från ett barnhemsöde i Thailand?

Alice är sex år. Hon har bott nästan hela sitt liv i Sverige – i olika familjehem, men sedan två år tillbaka hos familjehemsföräldrar i Stockholm, där hon äntligen har funnit trygghet, kärlek och stabilitet. Här har hon lärt sig läsa, cykla och känna sig hemma.

Men nu har Migrationsverket beslutat att Alice ska utvisas ensam till Thailand, ett land hon aldrig varit i.

https://www.skrivunder.com/lat_alice_stanna
Citera
2025-04-03, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Så du bevisar det jag skrev, som inkluderande kolonialist ser du ned på skitlandet Thailand, som inte kan ta hand om sina egna. Man undrar hur de ens vaknar upp varje morgon, ett mirakel. Ett enda liv i Sverige är mer värt än alla liv i Thailand…
Thailand är en korrupt diktatur som inte kan ta hand om sin befolkning, ja. Barn generellt får en betydligt bättre uppväxt i Sverige än i Thailand. Detta är ett allmänt accepterat faktum.

Jag förstår ärligt talat inte vad det är du försöker argumentera för. Att barn har det lika bra oavsett var i världen de växer upp? Isåfall är du ju obotligt korkad.
Citera
2025-04-03, 06:58
Medlem
citymormors avatar
Bra, utvisa så många som möjligt.
Citera
2025-04-03, 08:07
Medlem
varför tar inte dessa lebbar till vårdnadshavare och också åker till barnhemmet barnet ska till, adoptera henne där, sen åker hem?
eller flytta till thailand, för det viktigaste för dessa lebbar är att alice får ett tryggt och kärleksfullt hem. vad spelar det för roll om det är i sverige eller thailand?
Citera
2025-04-03, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Den 6åriga flickan kanske är ett utomäktenskapligt barn, typ mor var prostituerad bargirl i Thailand och blev gravid. Såna barn vill morföräldrar inte ta hand om.
Var till och med Thaiföräldrar som inte ville veta av sina egna döttrar när de blivit smittade med HIV, och de kom hem dödsjuka.
Föräldrarna lät döttrarna ligga och dö utan att hjälpa dom överhuvudtaget med något, inte ens ge dom vatten.
En mormor kan vara för gammal bara. Eller olämplig på något sätt. Men troligt att barnet är utomäktenskapligt.
Citera
2025-04-03, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
varför tar inte dessa lebbar till vårdnadshavare och också åker till barnhemmet barnet ska till, adoptera henne där, sen åker hem?
eller flytta till thailand, för det viktigaste för dessa lebbar är att alice får ett tryggt och kärleksfullt hem. vad spelar det för roll om det är i sverige eller thailand?
Kan ej adoptera barn utan föräldrars tillstånd. Och modern går inte att hitta, annars kunde hon be om uppehållstillstånd för barnet. Fosterföräldrarna är inte skrivna som vårdnadshavare på grund av för mycket personalbyte på socialkontoret.
Citera
2025-04-03, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Thailand är en korrupt diktatur som inte kan ta hand om sin befolkning, ja. Barn generellt får en betydligt bättre uppväxt i Sverige än i Thailand. Detta är ett allmänt accepterat faktum.

Jag förstår ärligt talat inte vad det är du försöker argumentera för. Att barn har det lika bra oavsett var i världen de växer upp? Isåfall är du ju obotligt korkad.
Jag är inte en diehard, hemmablind, kolonialistisk chauvinist som du, utan respekterar länder som Thailand. Det finns mängder av lyckliga barn där, men det kan du förstås inte acceptera, ännu mindre att denna flicka kan bli det.
Citera
2025-04-03, 08:18
Medlem
Fu-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Det handlar väl om de lagar ni rasister röstat fram och väljer?
Ung flicka - ok
Ung kvinna - ok
Alla andra är ”inänvällare”

Men här på FB är de enda godkännda invandrarna attraktiva kvinnor….

Ja?
Citera
2025-04-03, 08:19
Medlem
-Neverenough-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Det handlar väl om de lagar ni rasister röstat fram och väljer?
Ung flicka - ok
Ung kvinna - ok
Alla andra är ”inänvällare”

Men här på FB är de enda godkännda invandrarna attraktiva kvinnor….

Exakt, men det förutsätter också att de inte är av en inkompatibel kultur/religion, har problematiskt låg IQ osv.

Självklart borde kvinnor och barn vara det enda som ska prioriteras, varför ska vi behöva ta hand om andra män, särskilt när de är från helt inkompatibla länder?

Det finns en röd tråd som man lär vilja behålla av flera skäl, precis som de som kommer hit lär vilja behålla sin, i sina länder vilket inte gör någon rasistisk som vill det samma för Sverige.
Citera
2025-04-03, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Du får låtsas tro att etnicitet är samma sak som "hudfärg" om du väldigt gärna framstår som särdeles efterbliven, det lägger jag mig inte i.

Antingen utvisar vi miljontals icke-européer eller också är Sverige kört som nation.

Med det sagt var jag väl väldigt tydlig med att utvisning av föräldralösa småflickor från Asien utan släkt i hemlandet är något som precis ingen alls kräver (varken jag eller ens tvättäkta, riktiga, bona fide nazister som NMR), och då förefaller ju hela grejen extremt märklig.
Du skrev ju att "blattar och negrer" ska utvisas. Neger är väl ett utseende, inte en etnicitet. Blatte vet jag inte. Nu vet vi bara att flickans mor är thailändsk medborgare, inget om hennes härstamning, inte heller hur fadern ser ut. Det finns flera här som tycker att alla ska utvisas eller argumenterar att hon är mera thailändare, får det bättre där eller att fosterföräldrarna kan följa med. Asien för övrigt icke-Europa. (OBS, jag önskar inte utvisa henne, oavsett hur hon ser ut.)
.
Citera
2025-04-03, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Neverenough-
Exakt, men det förutsätter också att de inte är av en inkompatibel kultur/religion, har problematiskt låg IQ osv.

Självklart borde kvinnor och barn vara det enda som ska prioriteras, varför ska vi behöva ta hand om andra män, särskilt när de är från helt inkompatibla länder?

Det finns en röd tråd som man lär vilja behålla av flera skäl, precis som de som kommer hit lär vilja behålla sin, i sina länder vilket inte gör någon rasistisk som vill det samma för Sverige.
Ett nyfött barn vet inget om kultur eller religion. Borde hon utvisas om hon var förståndshandikappad?
Citera
2025-04-03, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Statistiskt sett kommer hon vara skötsam och flitig till skillnad från MENA.
Så ett barn i samma situation med mor från ett MENA-land borde utvisas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in