Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Nej, du missförstår fortfarande. De ”foliehattar” som ”förstår allt” är i det här fallet sådana som du som bergsäkert påstår att människan orsakat all uppvärmning (trots att modellerna är otillräckliga och missar väsentliga faktorer som bidrar till uppvärmningen).
Motte är i det här fallet IPCC och bailey de som menar att orsakerna till uppvärmningen är mycket mer omfattande och komplicerade.
Intressant att du ser just IPCC som Motte.
Jag trodde du brukar säga att det är osannolikt att människan orsakat all uppvärmning. Trots att jag visat vad motte faktiskt beskriver vad all uppvärmning, och sannolikt lite mer därtill, är orsakat av.
Du ifrågasätter här själv en Motte alltså. Vilket väl gör det till en Bailey antar jag. Om !Motte ==Bailey, borde det iaf bli så.
Jag har väl sagt att du är oärlig tidigare också, om jag minns rätt. Minns du?
Jag håller med dig om att IPCC är Motte i det fallet (vilket är ett annan fråga). Och de beskriver nu vad den största osäkerhetsfaktorn i klimatmodellerna är just moln återkopplingar. Det tar istället du som intäkt för att solen är med och bidrar till uppvärmningen. Återigen. Det är alltså en Bailey. Och att vi inte vet någonting pga osäkerheter, är också en Bailey, som den ursprungliga frågan handlade om och som chatgpt exemplifierade så fint.