2025-03-31, 19:01
Medlem
Tvåäggstvillingar blir det av att två ägg befruktas och vanligast är det väl fortfarande ändå att det är spermier från en och samma man.

Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Att det är vanligt med tvillingar vid provrörsbefruktning gäller bara tvåäggstvillingar, och tvåäggstvillingar kan det omöjligt bli vid en provrörsbefruktning i Sverige.
Enäggstvillingar kan det ev bli, men det är inte vanligare än vid en "normal" befruktning.
Tvåäggstvillingar: två ägg befruktas av två olika spermier. Barnen blir inte mer lika än vanliga syskon.
Enäggstvillingar: Ett ägg befruktas av en spermie, men det befruktade ägget delas i två, vilket resulterar i två identiska barn, med samma dna.
2025-03-31, 19:10
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TOMATJI104
Absolut vad gör inte TV4 för att göra det lite mer spänande tror dom att Vi inte noterade detta?

Sen när hon satte sig i båten så hade hon svart linne enbart, ingen tröja låg med i båten. När hon kommer fram till första momentet så hade hon en tröja på sig wtf 🤣
2025-03-31, 19:16
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeskonaut
Kom inte ihåg Jessica.

När åkte hon ut å mot vem?
Jessica var den första som åkte ut i en tävling. Var mot Nathalie i en balanstävling där de skulle hämta vatten.
2025-03-31, 20:05
Medlem
chipstutte1337s avatar
https://www.tv4.se/artikel/5KPWAbWB10kaLvddGsDZK8/foeraendrat-sitt-liv-helt-efter-farmen-hade-ganska-grova-problem?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link

Citat:
Hon kom tvåa i ”Farmen”.
Men att medverka i programmet gav henne mer än en andra plats.
Nu berättar Amanda Teroni att hon förändrat sitt liv helt efter inspelningarna.
– Jag hade ganska grova problem med både alkohol och annat, säger Amanda till TV4.

Amanda Teroni slogs ut ur ”Farmen” mitt under säsongen, men fick bara en dag senare möjligheten att komma tillbaka. Då tog hon sig hela vägen till finalen – och landade på en andra plats.

– Jag trodde inte ens i min vildaste fantasi att jag skulle komma så långt. Så på det sättet är det ju skönt. Men min personliga resa – vägen dit – är jag jävligt stolt över, säger Amanda till TV4.

– Det fanns en annan kämpaglöd när jag kom tillbaka andra gången. Jag började tro på mig själv, det har jag aldrig gjort innan, fortsätter hon.

”Farmen har vänt upp och ner på mitt liv”
Amanda har bara positivt att säga om sin medverkan, framför allt på grund av vad det gett henne efteråt.

– Farmen har vänt upp och ner på mitt liv på ett positivt sätt. Jag bestämde mig för att göra en förändring där inne. Det är tråkigt att det inte kom med i programmet, men jag yttrade mig om att jag inte ville tillbaka till mitt liv som det var innan, säger Amanda.

I dag ser hennes liv helt annorlunda ut.

– Jag har jobbat i restaurangbranschen i hela mitt liv och det har varit mycket stök. Mycket fest. Jag hade ganska grova problem med både alkohol och annat. Som det ser ut nu dricker jag knappt någonting över huvud taget, bara någon enstaka gång vid speciella tillfällen, säger Amanda.

Sade upp sig från jobbet
Adam Bajalan, som också medverkade i årets Farmen-säsong, hjälpte henne att få ett nytt jobb direkt efter inspelningarna.

– Jag sade i princip upp mig en sekund efter att jag kom hem. Jag jobbar också nattklubb fredagar och lördagar, men det är nolltolerans mot alkohol. Jag har bestämt mig för att inte falla tillbaka, säger hon.

– Svårt har det inte varit. Men jag tror att om jag inte gjort den här resan, hade jag inte varit där jag är i dag. Då hade jag varit kvar i det.
2025-03-31, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Sista svenska Farmen för mig. Kommer bli som en repris då det är tatuerade fattiglappar på samma gård igen. Samma tråkiga Wincent och exakt samma torp. Kollar på den norska nu och det är nåt helt annat.

Nästa säsong ( inspelning denna sommar ) kommer att vara på ett nytt ställe.
2025-03-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Sista svenska Farmen för mig. Kommer bli som en repris då det är tatuerade fattiglappar på samma gård igen. Samma tråkiga Wincent och exakt samma torp. Kollar på den norska nu och det är nåt helt annat.

*
Senast redigerad av Palle-valpen 2025-03-31 kl. 20:33. Anledning: Råkade svara dubbelt.
2025-03-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
vad har hon ljugit om?

Haha, vad har hon INTE ljugit om är frågan.. Hjärnan kanske har blivit kokt efter all alkohol och ”annat” som hon själv har sagt att hon tidigare haft problem med. Hon verkar iaf inte ha koll på vad som är lögn och verklighet. Enligt Micke har de aldrig varit sambos. Han säger att allt hon har sagt i media om deras relation är falskt. Jag är knappast ett fan av den mannen, men tro fan att jag litar mer på hans ord en hennes ändå. Hon har visat sig vara en renodlad lögnerska.
2025-03-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Sen när hon satte sig i båten så hade hon svart linne enbart, ingen tröja låg med i båten. När hon kommer fram till första momentet så hade hon en tröja på sig wtf 🤣
Tjejer måste klä om stup i kvarten du vet 😅🤣
2025-03-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palle-valpen
Har huset och ladan rasat? Wincent lär dyka upp och samma sorts tatuerade deltagare lär det bli. Så uselt och TV4 borde skämmas.
2025-04-01, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palle-valpen
Hur vet du det? Dom har ju spelat in på Brandstorp i Skillingaryd minst i 10år.
2025-04-01, 04:12
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Har inte läst något om varför Robban åkte hem. Skyllde på privat sak, men kändes suspekt. Orkar inte leta 35 sidor bak, någon som vet eller har det snackats om varför?
2025-04-01, 09:02
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Hur vet du det? Dom har ju spelat in på Brandstorp i Skillingaryd minst i 10år.

Populära dokusåpan Farmen spelas in i Svensbyn
Den populära dokusåpan Farmen spelas in på Swensbylijda i sommar. Detta efter tuffa förhandlingar mellan hembygdsföreningen och tv-produktionen.
– Det här kommer att ge mycket pengar till föreningen, säger Brith Fäldt, som blir ny mentor efter Wincent.

https://www.pt.se/nyheter/svensbyn/artikel/pt-avslojar-farmen-spelas-in-i-svensbyn/r04d0eql

Jag tar artiklen med en klackspark då det är första april
Senast redigerad av Erki122 2025-04-01 kl. 09:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in