2025-03-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Bra, då låter vi Dumpen fortsätta exponera personer med uppsåt att begå sexualbrott mot barn!

Nej vi låter inte några pundare ta lagen i egna händer, den punkten är vi inte överens om.
Citera
2025-03-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Du är medveten om att jämnåriga pojkar är dom som sextrakasserar barn online?

Givetvis finns det några grisar som han Benny som borde kastreras men tror du själv på att en fjortis skulle bli sugen och kalla honom för fin irl? Det här är påhitt ifrån Dumpens sida där man upptäckt att svagbegåvade är lätta byten då dom reagerar starkt när Saras upprunkare börjar ragga/tjata.

Underhållnigsmässigt får Dumpen A+ men när det gäller kopplingen till verkligheten så blir det F-. Extremt få av gubbarna på Smilla Larssons blogg hade ens fått ett svar av en riktig fjortis. Kolla själv hur dom ser ut, feta, flottiga mm och jag lovar dig att inte en enda fjortis hade blivit kåt på ett sånt där gammalt vrak med gravidmage.
Sara har alltså lyckats lura i dig att Sveriges fjortisar numera springer efter dessa gubbar?

Ta dom som verkligen försöker sätta på barn men låt bli efterblivna som ren utfyllnad och endast ger pinnar till den påhittade statistiken ihopkokad av Dumpen själva, den känns rätt vinklad och är felaktig.

Grooming på nätet är en realitet. Visst är många gäddor sjukligt oattraktiva men det finns verkliga barn som råkar ut för dessa också. Till exempel om förövaren hotar, betalar eller om offret har sexuellt självskadebeteende, annan psykisk ohälsa, vill få tag i alkohol, cigg eller droger. Se t ex sid 20 i denna rapport om verkliga domar: https://childhood.se/wp-content/uploads/2022/10/childhood-stella-polaris-rapport-2022-internetrelaterade-sexuella-overgrepp-mot-barn-uppslag.pdf
Senast redigerad av Regislator 2025-03-30 kl. 21:51. Anledning: fel i länk
Citera
2025-03-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Du kommer snart blir varse att dumpenförespråkare inte är speciellt intresserade av att hjälpa några barn, dom vill bara att deras dagliga dos av sadistporr ska fortsätta trilla in så att dom kan få behålla den lilla sociala tillhörighet dom hittat i att äntligen ha någon i en värre sits än dom själva att sparka nedåt på.

Jag tror att de flesta i den här tråden är måna om barn och tycker rätt illa om pedofiler oavsett vad man än tycker om Dumpens publiceringar. Sen tror jag också att de flesta varken är sadister eller pedofiler oavsett vad andra än uttrycker. Det här är ett ämne som självklart rör upp starka känslor och jag kan förstå att de som själva varit drabbade söker upprättelse och rättvisa, men jag tycker fortfarande att det är fel väg att gå.

Jag har landat i att min förövare kommer gå fri och att jag aldrig kommer få upprättelse för den skada jag lidit. Det gör ont att komma till den insikten, men jag tror att när man lagt sitt eget åt sidan så kan man se saker flerdimensionellt. Jag tror egentligen inte att de som hejar på Dumpen vill ha ett rättslöst samhälle, men de tycker att Dumpens agerande är befogat och ser inte vilka risker det innebär.

Men jag förstår din andemening och jag hoppas att fler börjar fundera på var barnen tagit vägen i allt det här.
Citera
2025-03-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Enkelt: De ska straffas genom lagstiftning. Det ligger en motion från moderaterna som vill kriminalisera försök till sexuell kontakt med barn så att polisen får bättre verktyg att arbeta förebyggande.

Jag ser gärna att man gör något fram tills den lagen är på plats och får effekt.
Citera
2025-03-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Att vara kritisk till hur dumpen hanterar verksamheten är inte liktydigt med att man tycker att det ska vara fritt farm att utsätta barn för sexuella övergrepp eller att förövare inte ska lagföras samt dömas.
Du har än en gång visat prov på hur totalt infantil du är.

Det här är så viktigt skrivet (förutom sista meningen). Vi kan tycka olika om Dumpen och ändå vilja skydda barn mot pedofiler. Ingen vinner på att vi skapar två läger i den andra frågan utifrån att vi tycker olika i den första, men barnen förlorar på det.
Citera
2025-03-30, 21:59
Medlem
Citat:
Jag ser gärna att man gör något fram tills den lagen är på plats och får effekt.

Jag ser gärna att man försöker påverka i linje med vad vårt demokratiska samhälle säger är okej.
Citera
2025-03-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Nej vi låter inte några pundare ta lagen i egna händer, den punkten är vi inte överens om.

Det finns ju som bekant ingen lag att ta i egna händer. Alltså kan gäddornas beteende bara regleras genom social kontroll.
Citera
2025-03-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vad dillar du om?

Att prata och grooma ett faktiskt barn är olagligt. Att prata med en upprunkare från Dumpen är det inte.

Du vill att det senare ska bli olagligt för att det legitimerar Dumpens verksamhet. Det har nada med att skydda barn.

Nu var det visserligen inte mig du skrev till, men jag svarar ändå. Jag vill att det senare ska bli olagligt för att stoppa Dumpens verksamhet och låta det arbetet övergå till polis och åklagare där det utförs med regleringar och kontroll.
Citera
2025-03-30, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SannaIVerkligheten
Jag ser gärna att man försöker påverka i linje med vad vårt demokratiska samhälle säger är okej.

Vad som är okej eller inte framgår av våra lagar. I detta fall tryckfrihetsförordningen(TF).
Det finns inget förbud i TF mot att visa hur verkligheten ser ut när det gäller samhällsviktiga frågor (även om det skulle drabba enskilda). Personligen tycker jag det är en viktig demokratisk princip som jag hoppas domstolarna hedrar ifall saken prövas rättsligt.
Citera
2025-03-30, 22:12
Medlem
Citat:
Nej. Jag och många med mig vill veta vilka som beter sig så här. Det innebär inte att jag trakasserar dem. Samhället i stort behöver få veta för att kunna ta ställning till åtgärder mot övergrepp över nätet.

Jag skulle säga att Dumpen redan har påvisat hur det ser ut ute på nätet och det har nått ut i samhället och till våra politiker. Den dagen som det blir olagligt att sexchatta med fiktiva barn så kommer det inte bli allmänt känt vilka som döms, så jag ser inte varför det ska vara viktigt att sprida identiteter överhuvudtaget.
Citera
2025-03-30, 22:27
Medlem
Citat:
Det finns ju som bekant ingen lag att ta i egna händer. Alltså kan gäddornas beteende bara regleras genom social kontroll.

Det är lite komiskt hur du selektivt väljer att spela dum i huvudet när det passar. Jag är helt övertygad om att du förstår vad "ta lagen i egna händer" innebär.
Vi tar dina egna ord från tidigare idag som de tydligen var lite jobbigt att svara på.

I ena inlägget skriver du "Tyvärr måste de hängas ut. Det enda som i viss mån stoppar förövare är ett straff. Eftersom de inte kan straffas via det legala systemet än så måste de straffas socialt."

Och i nästa "Var ser du folkdomstolen och pöbelväldet?"

I detta första inlägget bekräftar du att det dumpen sysslar med är att ta lagen i egna händer och utdela straff.
Och i nästa förstår du inte alls vad man menar när man påstår att dumpen tar lagen i egna händer och utdelar straff?

Hur ska du ha det?
Citera
2025-03-30, 22:32
Medlem
Citat:
Vad som är okej eller inte framgår av våra lagar. I detta fall tryckfrihetsförordningen(TF).
Det finns inget förbud i TF mot att visa hur verkligheten ser ut när det gäller samhällsviktiga frågor (även om det skulle drabba enskilda). Personligen tycker jag det är en viktig demokratisk princip som jag hoppas domstolarna hedrar ifall saken prövas rättsligt.

Jo det kallas förtal och det måste vara 5e gången i ordningen du tar upp din hemmasnickrade tolkning av lagen även fast du fått det matat med sked ett flertal gånger att du tolkar lagen fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in