2025-02-01, 14:28
Medlem
haag501s avatar
Albumet Give Us The Moon släpptes igår! Vad tycks gott folk?

Vart faktiskt väldigt positivt överraskad. Hade inte jättehöga förväntningar efter de två första singlarna, som jag inte tyckte var särskilt bra. Men plattan är väldigt bra. Väldigt fint med ett sista bidrag från David Andersson (Like The Beating of A Heart)
Även låten Stratus tycker jag är otroligt fin.

Bandet är nu ute på Europaturné och kommer göra några stopp i Sverige i början av mars. Någon som ska gå?
Citera
2025-02-03, 02:17
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haag501
Albumet Give Us The Moon släpptes igår! Vad tycks gott folk?

Vart faktiskt väldigt positivt överraskad. Hade inte jättehöga förväntningar efter de två första singlarna, som jag inte tyckte var särskilt bra. Men plattan är väldigt bra. Väldigt fint med ett sista bidrag från David Andersson (Like The Beating of A Heart)
Även låten Stratus tycker jag är otroligt fin.

Bandet är nu ute på Europaturné och kommer göra några stopp i Sverige i början av mars. Någon som ska gå?

Jag ska invänta köp innan jag lyssnar på hela. Det tycker jag The Night Flight Orchestra är värda!

Dock kul med bra kritik. Var lite orolig efter Davids bortgång och att samtliga nyare singlar varit på bandets medium nivå. Inte dåliga. Inget som sticker ut jämfört med bandets bästa material. Gillar skivans titel också.
Citera
2025-02-13, 14:11
Medlem
Geomeisters avatar
Kul och se att TNFO äntligen nått Sea of Tranquility. Nya skivan fick en strålande recension med högt betyg och intresse att gå tillbaka i katalogen

Jag ser att bandet turnerar här och där i världen. Undra hur stora de egentligen blivit!
Citera
2025-02-13, 20:41
Moderator
Rassas avatar
Give Us The Moon gör mig inte besviken. Har varit helt lyrisk över tidigare släpp av TNFO, denna når inte riktigt upp till dessa höjder men man kan ju inte vänta sig glass och ballonger på varje kalas. Helt ok platta ändå.
Citera
2025-02-15, 19:28
Avstängd
Adelaides avatar
Har sett detta bands namn florera runt i musikkretsar, så jag tog mig en lyssning för att höra vad det var för nånting.

Kan tyvärr inte stämma in i hyllningskören. Det var inget för mig. Överproducerad snäll hårdrock, nej tack.
Citera
2025-02-23, 00:19
Medlem
Geomeisters avatar
Vilka låtar i bandets katalog tycker ni står ut?
Citera
2025-02-23, 13:02
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Jennie från Amber Galactic
Citera
2025-03-18, 21:41
Medlem
haag501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Transatlantic Blues och Midnight Flyer. Har du lyssnat på hela Give Us The Moon än?
Citera
2025-03-30, 20:00
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Såg ni på SVT för några veckor sen att The Night Flight Orchestra var inbjudna till "Go'kväll" för att bli intervjuade och framföra några gobitar?
Citera
2025-03-30, 20:17
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Såg ni på SVT för några veckor sen att The Night Flight Orchestra var inbjudna till "Go'kväll" för att bli intervjuade och framföra några gobitar?

Finns på SVT play, från 14 mars. Sök på night flight på SVT play så hittar du det.
Citera
2025-04-01, 15:52
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Finns på SVT play, från 14 mars. Sök på night flight på SVT play så hittar du det.

Bra där Rassa, att du upplyser folket. Jag fortsätter med att länka till SVT-programmet "Go'kväll".

• Här infogas länk till programmet som var 44 minuter långt.

Vill man ha programmets delar uppspaltade så såg det ut såhär:

02:06 - Collage ur arkivet med Maja Ivarsson
05:58 - Filmtips med Emma Gray Munthe
16:08 - The Night Flight Orchestra med låten "Shooting Velvet"
20:02 - Intervju med Björn Strid
24:09 - Maja Ivarssons MIddagsbjudning
38:17 - The Night Flight Orchestra med låten "Divinyls"

Inger Ljung Olsson, programledaren, gjorde en medioker insats. Men så kan det vara ibland.
Citera
2025-04-02, 16:05
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haag501
Transatlantic Blues och Midnight Flyer. Har du lyssnat på hela Give Us The Moon än?

The Night Flight Orchestra är ett sommarband för mig. Att lyssna på deras musik under grådaskiga stunder ger inte musiken sin rätt. Jag har köpt skivan och nu när det är bra väder kommer den spelas inom kort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in