2025-03-30, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Citat från expressen

https://www.expressen.se/noje/dermot-clemenger-jagas-internationellt-efter-de-31-sexkopen/

”Let’s dance”-profilen berättade också om ett närmast tvångsmässigt beteende då han inte alltid planerat sexköp, ”men så kan jag köra förbi ett ställe och helt plötsligt går jag dit”

Fick intrycket att han var på väg att möta pressen då han verkar medveten om sin problematik.
Men sen sticker han som en fegis?

Artikeln du klistrade in är från 30/12. Vad i den gav dig intrycket att han skulle vilja träffa Expressen nästan tre månader senare?

Han har ingen skyldighet att prata med Expressen, även om han är medveten om sin problematik.
Citera
2025-03-30, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Artikeln du klistrade in är från 30/12. Vad i den gav dig intrycket att han skulle vilja träffa Expressen nästan tre månader senare?

Han har ingen skyldighet att prata med Expressen, även om han är medveten om sin problematik.

Pressen alltså media överlag.
Inte nödvändigtvis expressen.

Han uttryckte sig som att han var medveten om sin problematik därför trodde jag han skulle möta pressen. Inte fly. Han är väll skyldig som alla andra att följa lagen.
Eller hur menar du?
Citera
2025-03-30, 18:34
Medlem
Citat:
Pressen alltså media överlag.
Inte nödvändigtvis expressen.

Han uttryckte sig som att han var medveten om sin problematik därför trodde jag han skulle möta pressen. Inte fly. Han är väll skyldig som alla andra att följa lagen.
Eller hur menar du?

Jag menar varför skulle han möta pressen?
Citera
2025-03-30, 18:38
Avslutad
Citat:
Jag menar varför skulle han möta pressen?

Det blir ju oundvikligt om han inställer sig på rättegången.
Citera
2025-03-30, 19:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina2992
Du skriker om utsatta kvinnor som inte vet sina rättigheter i Sverige och som är ekonomiskt beroende från hallicken, som är liksom offer och känner mycket tvång.
De är gifta kvinnor bosatta i Sverige.

Är alla kvinnor som sålt sex till D*rmot Cl*m*nger gifta och bosatta i Sverige?

Men om du mot all förmodan har rätt, skulle det isåfall förminska omfattningen och allvarligheten i hans brott mot sexköpslagen? Har han inte erkänt 31 sexköp?

Citat:
Ursprungligen postat av Lina2992
De ljuger om att de var tvungna. De vill se ut som offer. Så alla fortsätter lägga all skuld på sex terrorist Cl*m*nger istället för att använda hjärna.
Hur svårt kan det vara?

Nu är det D*rmot som har brutit mot lagen, inte kvinnorna som har sålt sex.

Samtidigt kan man fråga sig varför du vill förminska kvinnornas trovärdighet? Varför tror du att de ljuger?

D*rmot blir inte oskyldig till sexköp bara för att du misstror kvinnornas berättelser.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-03-30 kl. 19:07.
Citera
2025-03-30, 19:05
Medlem
Citat:
Det blir ju oundvikligt om han inställer sig på rättegången.

Även då behöver han inte möta pressen. Han har ingen skyldighet att besvara deras frågor.
Citera
2025-03-30, 19:07
Medlem
Citat:
Även då behöver han inte möta pressen. Han har ingen skyldighet att besvara deras frågor.
Istället för att gå lugnt där ifrån springer idioten! 😅
Citera
2025-03-30, 19:11
Avslutad
Citat:

Han kommer att möta pressen det är oundvikligt.
Men han kanske springer undan som sist.
Citera
2025-03-30, 19:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Citat från expressen

https://www.expressen.se/noje/dermot-clemenger-jagas-internationellt-efter-de-31-sexkopen/

”Let’s dance”-profilen berättade också om ett närmast tvångsmässigt beteende då han inte alltid planerat sexköp, ”men så kan jag köra förbi ett ställe och helt plötsligt går jag dit”

Fick intrycket att han var på väg att möta pressen då han verkar medveten om sin problematik.
Men sen sticker han som en fegis?

Ja det är ett märkligt beteende han har uppvisat, man kan bara spekulera i om det föreligger någon ytterligare problematik förutom det tvångsmässiga beteendet?

D*rmot behöver kanske terapi för att klara av att sluta köpa sexuella tjänster? Kanske kan denna terapi äga rum om han återvänder till Sverige för att ta sitt straffansvar?

Citera
2025-03-30, 19:20
Medlem
Clemenger blev mobbad i skolan och utsattes för våld i hemmet. Hans pappa var en tyrann
Senast redigerad av Blueintime 2025-03-30 kl. 19:23.
Citera
2025-03-30, 19:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Clemenger blev mobbad i skolan och utsattes för våld i hemmet

O då tar man sin hämnd genom att mobba tillbaka med plånboken genom
att köpa sex - exploatera fattiga invandrarkvinnor därför att han själv lyckats
lyfta sig - skulle han ha hämnats genom att slå på folk hade han ju rykt för
länge sen
Citera
2025-03-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
O då tar man sin hämnd genom att mobba tillbaka med plånboken genom
att köpa sex - exploatera fattiga invandrarkvinnor därför att han själv lyckats
lyfta sig - skulle han ha hämnats genom att slå på folk hade han ju rykt för
länge sen
Ja då prostituerar sig vissa och visa andra blir kunder till dessa kvinnor och män som säljer sin kropp för pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in