2025-03-29, 16:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Eller åtminstone borta från Thaimassagesalonger där. Fast det behöver han inte. Brittiska polisen kommer under inga omständigheter att bevaka massagesalonger enbart för att hitta D*rmot.

Det finns en miljon övervakningskameror i London. Borde inte dessa kameror kunna upptäcka honom?

Iden att bevaka thaimassagesalonger är inte alls dum, chansen att han dyker upp på någon salong bör inte förringas.
Citera
2025-03-29, 16:51
Avslutad
Juridikprofessor Mårten Schultz är med i P1 medierna och kritiserar Expressens publiceringar om Dörrmått:

Kvällstidningslogik i bevakningen av den sexköpande tv-profilen

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/kvallstidningslogik-i-bevakningen-av-den-sexkopande-tv-profilen

Den tv-profil som åtalats för en rad sexköp, men hållit sig borta för att undvika rättegång hittades av Expressens reporter. På ett hotell i London konfronteras personen framför rullande kamera.
Citera
2025-03-29, 17:05
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns en miljon övervakningskameror i London. Borde inte dessa kameror kunna upptäcka honom?

Jo, men kameror kan inte fånga in honom. Polisen behöver vara där, och det har de uttryckligen gjort klart att de inte kommer att vara.

Citat:
Iden att bevaka thaimassagesalonger är inte alls dum, chansen att han dyker upp på någon salong bör inte förringas.

Ur resurssynpukt vore det ett oerhört slöseri, även om polisen varit intresserad i att göra det. Det är de dock inte. Dermot kan vandra fritt så länge han håller sig borta från Expressens och Aftonbladets kameror.
Citera
2025-03-29, 17:15
Medlem
von-der-Wettets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legendarypinkdot
Nästa datum är 4:e april

lista:

Tack!
Då ser vi fram emot 4 april!
Citera
2025-03-29, 20:47
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grill-Fia
Hade irländaren tagit sitt straff hade minnet bleknat med tiden. Nu däremot kommer han gå till historien som den springande horknullaren från Irland.

Och hade han tagit sitt straff hade han gått till historien som den fängslade horknullaren från Irland

Båda minnena bleknar med tiden. Han gjorde rätt val efter att man gick ut med rättegångsdatum.
Citera
2025-03-30, 01:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Dom valde själva och tog betalt.

Det spelar ingen roll om kvinnorna tog betalt, D*rmot har köpt sexuella tjänster, därav åtalet mot honom.

En kvinna ville dessutom inte sälja sex till honom men då blev han tydligen arg. Han verkar ha ett hett temperament när saker och ting inte riktigt går som han vill?

"En annan kvinna berättar om D*rmot Cl*m*ngers reaktion när hon vägrade sälja sex till honom.

– Han har frågat, men jag har inte gjort det. Han frågade om jag har ”body to body”, jag sa nej, då blev han arg och slängde på luren, säger kvinnan"

En annan kvinna har stått under ekonomiskt tvång.

"En tredje kvinna blir under förhöret ”väldigt berörd och ledsen” när hon berättar att hon känt sig tvingad att sälja sex för att klara sig ekonomiskt"

https://www.expressen.se/noje/dermot-clemenger-jagas-internationellt-efter-de-31-sexkopen/

Man kan bara spekulera i vad straffpåföljden kan landa på såvida D*rmot återbördas till Sverige innan alla sexköpen preskriberas?
Citera
2025-03-30, 10:09
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll om kvinnorna tog betalt, D*rmot har köpt sexuella tjänster, därav åtalet mot honom.

En kvinna ville dessutom inte sälja sex till honom men då blev han tydligen arg. Han verkar ha ett hett temperament när saker och ting inte riktigt går som han vill?

"En annan kvinna berättar om D*rmot Cl*m*ngers reaktion när hon vägrade sälja sex till honom.

– Han har frågat, men jag har inte gjort det. Han frågade om jag har ”body to body”, jag sa nej, då blev han arg och slängde på luren, säger kvinnan"

"En tredje kvinna blir under förhöret ”väldigt berörd och ledsen” när hon berättar att hon känt sig tvingad att sälja sex för att klara sig ekonomiskt"

https://www.expressen.se/noje/dermot-clemenger-jagas-internationellt-efter-de-31-sexkopen/

Man kan bara spekulera i vad straffpåföljden kan landa på såvida D*rmot återbördas till Sverige innan alla sexköpen preskriberas?

De kvinnor som vittnade är gifta! De bor i Örebro. De ljuger.
Citera
2025-03-30, 13:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina2992
De kvinnor som vittnade är gifta! De bor i Örebro. De ljuger.

Vad exakt ljuger kvinnorna i utredningen kring D*rmot om?.

Att de var gifta?
Citera
2025-03-30, 14:21
Medlem
Citat:
Vad exakt ljuger kvinnorna i utredningen kring D*rmot om?.

Att de var gifta?

Skämtar du eller låtsas du vara en idiot?

Du skriker om utsatta kvinnor som inte vet sina rättigheter i Sverige och som är ekonomiskt beroende från hallicken, som är liksom offer och känner mycket tvång.
De är gifta kvinnor bosatta i Sverige.

De ljuger om att de var tvungna. De vill se ut som offer. Så alla fortsätter lägga all skuld på sex terrorist Clemenger istället för att använda hjärna.
Hur svårt kan det vara?
Citera
2025-03-30, 15:55
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:

En fråga är hur allvarligt man ska ta ett vittnesmål att någon slänger på luren, så här år 2025. Kanske tryckte Dermot på avbryt samtalsknappen med sådan kraft att det ringde i öronen på kvinnan?
Citera
2025-03-30, 17:09
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
En fråga är hur allvarligt man ska ta ett vittnesmål att någon slänger på luren, så här år 2025. Kanske tryckte Dermot på avbryt samtalsknappen med sådan kraft att det ringde i öronen på kvinnan?

Haha jag reagerade också på det. Hur fan vet hon att han blev arg för att han lade på? Typiskt en ljugande hora som vill ha pengar och spelar offer. Förmodligen la han på för att han inte var intresserad då, inte för att han blev arg.
Citera
2025-03-30, 17:19
Avslutad
Citat från expressen

”Let’s dance”-profilen berättade också om ett närmast tvångsmässigt beteende då han inte alltid planerat sexköp, ”men så kan jag köra förbi ett ställe och helt plötsligt går jag dit”

Fick intrycket att han var på väg att möta pressen då han verkar medveten om sin problematik.
Men sen sticker han som en fegis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in