2025-03-30, 11:20
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Tesla tar inte helg! 75 Teslor reggade idag i Norge. Är norrbaggarna helt based jmf med töntwokesvensken eller handlar det om att svenne är fattig eller inte får nån bil av Musk för att han är trött på strulfucket i Sverige?

Norrbaggarna hatar Elon lika mycket som svenskarna.

https://carup.se/nytt-jatteras-for-tesla-i-norge-overst-pa-hatlistan/

OCH ett fullständigt jätteras för Tesla -Norge.
Så, ledsen att göra dig besviken , tyvärr är Norge lika "woke" som i övriga EU - D.v.s. tillräckligt woke för att avsky en knarkande megaloman lögnhals
Du får nog ta och kalibrera om din bullshitspridare då det mesta kan kollas upp på några sekunder.
Senast redigerad av Upplyften 2025-03-30 kl. 11:22.
Citera
2025-03-30, 11:34
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag har kört över 25 tusen mil i mina tre olika Model S din tomte.

Skönt ändå att det var det enda jag hade fel om.
Citera
2025-03-30, 11:39
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

Så, ledsen att göra dig besviken , tyvärr är Norge lika "woke" som i övriga EU - D.v.s. tillräckligt woke för att avsky en knarkande megaloman lögnhals
Du får nog ta och kalibrera om din bullshitspridare då det mesta kan kollas upp på några sekunder.

Samma trötta mediakampanj. Nu i mars ser det helt annorlunda ut med försäljningen i Norge.

Har sett noll Teslaskam i Sverige och de som kör Tesla verkar inte bry sig ett skit om hatkampanjen i MSM.

Woke håller på att dö både i USA och EU. Att köra Tesla blir en symbol för att inte vara ett msmfår som tror på woke från 2021.
Citera
2025-03-30, 11:58
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Woke håller på att dö både i USA och EU. Att köra Tesla blir en symbol för att inte vara ett msmfår som tror på woke från 2021.

Dåliga nyheter för MAGA-Boysen då. Då tar man till direkta lögner och förnekar alltihop.

Stoppa in skallen marken igen, har hört att där sker ingenting som stör den alternativa verkligheten ovan mark
Citera
2025-03-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Skönt ändå att det var det enda jag hade fel om.

Orkar inte bemöta dina villfarelser. Vem har nånsin köpt amerikanska bilar i Europa i stor skala innan Tesla kom?

Du är hjärntvättad.
Citera
2025-03-30, 12:25
Medlem
Citat:
Samma trötta mediakampanj. Nu i mars ser det helt annorlunda ut med försäljningen i Norge.

Har sett noll Teslaskam i Sverige och de som kör Tesla verkar inte bry sig ett skit om hatkampanjen i MSM.

Det gör det väl inte alls. Ja försäljningen har ökat från februari men det var sjukt lågt. Jämfört med tidigare år säljer Tesla dåligt. Samtidigt som aktiekursen nästan kräver ohygglig tillväxt för att kunna försvaras...

Woke hit och woke dit. Hela debatten är så jävla tröttsam. Jag är varken eller. Jag vill ha en bil som inte säger nånting om jag är woke eller högerextrem eller religiös eller... En vanlig bil helt enkelt. Jag vill leva mitt liv utan en massa trams hit och dit.

På Tesla-forumet finns en tråd där folk svarar på om de tänker köpa fler Teslor. Det är väl ganska 50/50. Alla tänker inte sluta med Tesla. Men en ganska stor andel säger att de kommer göra det. Vad tror du det får för påverkan på försäljningen?
Senast redigerad av Locifer 2025-03-30 kl. 12:28.
Citera
2025-03-30, 13:02
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

Tesla gör en bra månad i Norge i mars och ser ut att landa på ungefär samma försäljning som mars 2024. Men det beror på att dom pushat ut den nya MY hårt i Norge som är en av Teslas viktigaste Europa marknader.

Att göra ungefär noll resultat precis då den nya modellen kommit och man levererar alla förhandsbeställningar är inte speciellt bra. Tror att försäljningen kommer att rasa riktigt ordentligt under Q2.
Då den "nya" M3 kom i Norge så ökade försäljningen av den temporärt med flera 100%. Det höll bara i sig några månader dock. Och med den nya MY verkar man knappt klara fjolårssiffrorna vid lanseringen ens.
Citera
2025-03-30, 13:14
Medlem
raskenss avatar
Intressant från Wired om hur Teslas CT kollapsade:

https://www.wired.com/story/where-did-the-one-million-people-who-wanted-a-cybertruck-go/?utm_source=threads&utm_medium=social&utm_brand=wi red&utm_social-type=owned
Citera
2025-03-30, 13:18
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Q1 blir bara mer spännande och spännande. Två relativt grundade och ambitiösa analytiker som har bra trackreckord verkar ha helt olika åsikter om USA:s del i Q1 (och detta är de absolut senaste två analyserna som kommit i dagarna).

Den ena är Troy Teslike som nu säger någonstans strax under 350k och det innebär att USA också måste minska en hel del. Troy Teslike har väldigt bra track-reckord över tid att vara närmst.

Den andra är Cox Automotive som säger att USA bara kommer droppa 0.9% men de ser tapp i Europa som alla andra så klart. Cox styrka är deras stora databank som antagligen är den mest omfattande då det kommer till USA. De anses också vara tillförlitliga.

Båda tittar på registreringar som grund-data. Båda skiter i mjuk känslobaserad data. För dessa är det mattematik och hard facts som gäller.

Givet detta så ligger jag kvar i mina korta positioner men utökar dem inte heller såvida aktien inte visar sig volatil och stutsar upp till nära 300 innan siffrorna avslöjas.

Spännande!

edit:
Det finns också inspel från andra om att Q1 landar på under 300k.
Dessa kan ni glömma. Det är clickbait och analyser som bygger mer på mjuka värden och blött finger upp i luften. Skälet till dem går att diskutera. Clickbait? Sänka aktien eller medveten psykologiskt reversed Uno där man nu säger under 300k för att marknaden sen ska bli glada för 350k?

Det finns ändå för mycket registreringsdata nu för att man ska kunna säga 290k med straight face.

edit 2:
troy's data går upp och ned. uppat nu till 354k
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2025-03-30 kl. 14:15.
Citera
2025-03-30, 14:26
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Orkar inte bemöta dina villfarelser. Vem har nånsin köpt amerikanska bilar i Europa i stor skala innan Tesla kom?

Du är hjärntvättad.

Apropå hjärntvättad, vem bryr sig om lilla woke-sverige i det stora hela när det gäller bilförsäljning?
Jag pratar om den globala försäljningen. Varför tror du Kineser köper Tesla fastän det finns en uppsjö av billiga elbilar som har nästan samma kvalitet? Användarupplevelsen är nyckeln. Det lär dina bekanta få uppleva nu när de köper ner sig och en helt ny värld av krångel med mjukvara öppnar sig.
Citera
2025-03-30, 14:29
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Det kommer ta lite tid innan svenskarna skapar sig en uppfattning om exakt hur rabiata och galna de som demonstrerar mot Tesla är. Ingenting som Svensk media drar fram direkt. Men hittar de något stolpskott i motsatta lägret som hjälper deras agenda, då jävlar står det spaltmeter i alla medier i flera veckor framöver.
Citera
2025-03-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Apropå hjärntvättad, vem bryr sig om lilla woke-sverige i det stora hela när det gäller bilförsäljning?
Jag pratar om den globala försäljningen. Varför tror du Kineser köper Tesla fastän det finns en uppsjö av billiga elbilar som har nästan samma kvalitet? Användarupplevelsen är nyckeln. Det lär dina bekanta få uppleva nu när de köper ner sig och en helt ny värld av krångel med mjukvara öppnar sig.

Woke bla bla bla. Det handlar inte om det.

Vissa kineser köper Tesla. En liten minoritet som kommer minska ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in