Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Därmed är du och jag tillbaka i en sko-diskussion, vet inte varför vi alltid hamnar här 🙂
Jag har aldrig träffat en man som vetat sina barns skostorlekar. Alla mammor vet det. Det är hjälpsamt när barnen behöver nya skor att veta det. Tycker du det är oviktigt?
Jag har aldrig träffat en man som på egen hand ordnat ett barnkalas eller styrt upp att hans unge haft med sig en present när den är bjuden på födelsedagskalas. Oviktigt?
Vad är det som män tycker är så viktigt som kvinnor skiter i? Vilken musik som spelas i hemmet? Jamen det är faktiskt helt skit samma jämfört med att ungarna har hela skor i rätt storlek.
Jag vet exakt vad mina barn har för skostorlek (min yngsta är född med klumpfot så det har varit många turer till ortopeden), klädstorlekar, etc. har jag fortfarande koll på trots att båda är utflugna så där gick du på en mina
Många kvinnor har ett ENORMT kontrollbehov och litar inte på någon annan än sig själva, även när det visar sig att de har fel. Micromanagement är också vanligt förekommande, både gällande barnen och övrig omgivning. Usla på att delegera uppgifter till barnen och lära dem ta ansvar är verkligen ett förbättringsområde.
Om du dammsuger och jag plockar fram dammsugaren 10 min efter du ställt in den i städskåpet och börjar dammsuga allt du dammsugit för att markera att du vill att det görs på DITT sätt. Då gick jag en vända med dammsugaren direkt efter frugan och makerade att jag vill dammsuga på mitt sätt. Samma sak gäller handdisk, hur diskmaskinen skall packas, tvätt, gräsklippning och övrigt trädgårdsarbete och snöröjning fick jag göra själv på mitt sätt eftersom det är "mansgöra". Biltvätt vägrar både min nuvarande fru och exfru befatta sig med. De vågar inte ens köra i automatisk billtvätt av rädsla för att bli fast, suck.