2025-03-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackiiiee
Sluta hata på oss, vi är fantastiska varelser.. ✌️

Ni är satans lakejer. Häxor. Horor. Monster.
Citera
2025-03-28, 22:33
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Du resonerar som en borderline...

För att jag inte minns dig från igår eller la ditt nick på minnet eller din diagnos så har jag tydligen dåligt med hjärnceller...

Att du gjorde det medvetet var iallafall ärligt för nu kommer Tomaten skriva att du inte är renodlad Borderline

Det är mest för att du drar skit ur röven och ej kan konstatera ett riktigt exempel som bevisar din teori gentemot empirin.

Jag har låg tröskel med outbildade människor.

Du är en av dessa. Allt gott!
Citera
2025-03-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vilket SVIN du är som inte minns exakt vad hon skrivit i tråden! Vilken FÖROLÄMPNING av henne som PERSON!

Jag vet..

Nu skulle jag straffas av en inte renodlad borderline...
Citera
2025-03-28, 22:35
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vilket SVIN du är som inte minns exakt vad hon skrivit i tråden! Vilken FÖROLÄMPNING av henne som PERSON!

Sluta nu. Det handlar inte om det, utan om att vederbörande påstår bullshit som att diagnosen borderline skall ha blivit borttagen för flera år sen och att det är en "slaskdiagnos". Det är bara rakt av fel information.

Diagnosen är högst verklig och har alltid varit. Tillika idag.
Citera
2025-03-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det är mest för att du drar skit ur röven och ej kan konstatera ett riktigt exempel som bevisar din teori gentemot empirin.

Jag har låg tröskel med outbildade människor.

Du är en av dessa. Allt gott!

Du bara fortsätter och fortsätter med försök att vara elak...

Undra om Tomaten läser
Citera
2025-03-28, 22:36
Medlem
kristerzs avatar
med åren kommer du förstå att alla kvinnor ( få undantag ) är skapta på detta vis!
Citera
2025-03-28, 22:36
Medlem
Citat:
Nu menade jag stark insikt till anledningen...

Inte att dom varit omedvetna om att dom varit elaka...

Jag är medveten om att jag spelar mkt....

När jag går i terapi så får jag reda på att jag söker kickar och kanske har ADHD...

Betyder det att jag inte varit full medveten att jag spelat bort pengar innan...

Skärpning i tråden nu

En 3-åring fattar också att den är elak när den av ilska slår sin bror. Men den kan inte behärska sig från att slå ändå. Och den gör det inte för att vara elak.

En person med borderline, som inte fått hjälp att reglera sina känslor, kan agera på känslorna. Men den gör det inte för att vara elak. Trots att den förstår att den har agerat på ett sätt som kan få folk att må dåligt.

Den har helt enkelt inte för avsikt att vara elak. Den har inga onda intentioner bakom sitt handlande. Handlandet handlar om att den inte kan reglera sina känslor och tyvärr ibland reagerar och agerar på sina känslor.
Citera
2025-03-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Man kan även känna igen dem på att de har många kukar i sig samtidigt.

Mycket i TS är skrämmande likt mina erfarenheter med borderlinetjejer. Bästa liggen men henska att leva med.

Spriiiing!

Hur knullar de?
Citera
2025-03-28, 22:40
Medlem
RAtzs avatar
Citat:
Du är paranoid för du gick på äggskal under större del av relationen...

Det skapas en enorm stress inom dig...

Exakt så. Frågan är hur man blir kvitt den paranoian eller om man bara ska ge det tid.
Citera
2025-03-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
En 3-åring fattar också att den är elak när den av ilska slår sin bror. Men den kan inte behärska sig från att slå ändå. Och den gör det inte för att vara elak.

En person med borderline, som inte fått hjälp att reglera sina känslor, kan agera på känslorna. Men den gör det inte för att vara elak. Trots att den förstår att den har agerat på ett sätt som kan få folk att må dåligt.

Den har helt enkelt inte för avsikt att vara elak. Den har inga onda intentioner bakom sitt handlande. Handlandet handlar om att den inte kan reglera sina känslor och tyvärr ibland reagerar och agerar på sina känslor.

Nu ska vi inte klyva hårstån...

Ska borderline inte behöva ta fullt ansvar för sina medvetna handlingar för att den agererar som en 3åring...

Tänker du likadant med män som misshandlar kvinnor i relationer ?
Citera
2025-03-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAtz
Exakt så. Frågan är hur man blir kvitt den paranoian eller om man bara ska ge det tid.

Ge det tid och umgås bara med personer som du litar på är känslomässiga bra personer...

Efter ett tag inser du att du inte behöver vara stressad över fel och att du slipper gå på äggskal...
Citera
2025-03-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Deras beteende skadar i regel alla i dess omgivning.

Om jag slår dig på käften så spelar det inte så stor roll varför jag gör det, det gör lika ont ändå, visst?
Om jag har en dålig uppvöxt och begår brott pga det så blir ju folk drabbade ändå, visst=

På samma sätt är det ganska irrelevant hur dåligt en person med eips mår för alla andra utom personen själv, eftersom beteendet fortfarande är extremt problematiskt.

Absolut. Helt korrekt.

Men det jag skriver om handlar om att försöka få folk i tråden att förstå att när de skriver om "manipulation", "gaslighting" osv. så handlar det snarare om narcissister, som gör sådant. Eller om folk med narcissistiska drag. Och inte om borderline.

Jag försöker få dem att förstå att en person med borderline inte har som intention att skada/göra illa etc. Även om kontentan blir att de skadar/gör illa, när de tex. skär sig själva för att pojkvännen inte svarade i telefon... Även om det inte var meningen att skada pojkvännen. De skar sig för att de kände sig övergivna av pojkvännen och helst bara ville dö.

Och varför är det viktigt att visa på detta? Jo, för att rätt ska vara rätt. De i tråden får gärna berätta om sina erfarenheter av hur skadade de har blivit i sina relationer med personer som har borderline. Men det är ju fint om de inte sprider ut felaktigheter om diagnosen i sig.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-03-28 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in