Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Hur gammal var du under 80-talet, när Reagan var USAs president?
Reagan var hatobjekt nr-1 bland sossarna och i massmedia på 80-talet, dock så fanns det inte internett ej heller sociala medier på den tiden. Annars så hade Trump knappast lyckats att ens bli GOPs presidentkandidat om det inte vore för Reagan, och det finns inga amerikanska presidenter i modern historia som har så många likheter (politisk) med varandra som det Reagan och Trump har.
joda jag minns att det skrevs om att reagan endast var en dålig skådis som endast klarade att medverka i billiga westernfilmer,, jag var 20 år 1982,, för övrigt ser jag inte de likheter du talar om: tänker till ex på hur vulgär trump är: grab them by the pussy,, hur han lättvindigt kallar journalister o politiska motståndaren för allsköns tillmälen ( reagan var en hedersman) o jag tänker på hur Trump ljuger rätt ut i media utan att blinka,, som person är Trump ett avskräde,, politiskt vete fan,,han ändrar sig hela tiden så det går knappt att veta vad han står,,förutom det tydliga han gillar diktatorer o ledare på gränsen: erdogan, kim jong un, putin osv,,lär inte finns en president i historien som är så konflikt fylld,, o eviga stämningar,, i som ger sig på personer som är misshagliga, o skiten han sprider om att valet är stulet? Var är bevisen? Usa får vara glada om han kliver av om 4 år,,vilket jag tvivlar på,,troligen ställer han in valet,, sedan är usa på väg mot diktatur,,